FANDOM

NewSeriestitlecard
Seria 8 - pierwsza seria serialu Tomek i Przyjaciele, która została wyprodukowana przez HiT Entertainment. Po raz pierwszy została ona wyemitowana w 2004r. Seria składa się z dwudziestu sześciu odcinków. W Wielkiej Brytanii narratorem był Michael Angelis, w USA Michael Brandon, a w Polsce Stefan Knothe.

Odcinki

Numer Odcinka Obrazek Tytuł Odcinka Streszczenie
183 ThomasandtheTuba20 Tomek i Tuba W dniu urodzin żony zawiadowcy, Tomek ma zabrać na jej przyjęcię orkiestrę dętą. Odjeżdża ze stacji tak szybko, że nie zabiera tubiarza. Gdy odkrywa swój błąd, wraca po niego, lecz ten opuszcza już stację. Jedzie na przyjęcie Bercią, Elą i Tadkiem. Hubcio mówi Tomkowi, że odnajdzie tubiarza gdy będzie wysłuchiwał dżwięku tuby. Tomek tak robi dzięki czemu szybko odnajduje członka orkiestry.
184 Percy'sNewWhistle43 Nowy Gwizdek Piotrusia Arek i Bartek śmieją się ze słabego gwizdka Piotrusia. Ten postanawia nauczyć się głośno gwizdać. Jego głośne dżwięki przerażają Arka, Bartka, Tomka, Bercię i Tadka. Zawiadowca prosi Piotrusia aby ten używał gwizdka tylko gdy jest taka konieczność. Jakiś czas póżniej Piotruś zauważa, że na tory Tomka spadła lawina śniegu. Zaczyna głośno gwizdać, dzięki czemu Tomek zatrzymuje się w ostatniej chwili.
185 ThomastotheRescue40 Tomek Przybywa na Ratunek Tomek pracuje w kamieniołomie i od razu kłóci się z Dieslem, który przechwala się nowym paliwem. Wkrótce nowe paliwo okazuje się złe. Wszystkie lokomotywy spalinowe przestają pracować. Tomek jedzie do magazyny po nowe paliwo i dostarcza je wszystkim spalinowozom. Lokomotywy wracają dzięki Tomkowi do pracy.
186 HenryandtheWishingTree48 Henio i Drzewo Życzeń Henio zaczyna marzyć o tym aby przez choć jeden dzień mógł wozić pasażerów. Tomek pokazuje mu drzewo życzeń. Henio wypowiada życzenie. Chce wozić pasażerów. Następnego dnia Gabryś trafia do warsztatu, a zawiadowca każe Heniowi ciągnąć ekspres. Zadanie to okazuje się dla Henia trudne. Zielona lokomotywa znowu jedzie do lasu i wypowiada życzenie, aby nigdy więcej nie musiała wozić pasażerów.
187 Coat13 Nowe Ubranko Kuby Kuba zostaje odmalowany. Ma pomóc Piotrusiowi w składzie węgla. Po drodze traci dużo czasu na przeglądanie swojego odbicia w wodzie. gdy dojeżdża do składu, kierownika każe mu jednym kursem zabrać wszystkie wagony do portu. Wagony sprawiają Kubie kłopoty. Przez ich zachowanie, lakier lokomotywy szybko zostaje pokryty węglowym pyłem.
188 ThomasSavestheDay9 Tomek Spieszy na Ratunek Na wypie ma zostać otwarta nowa stacja. Ania i Klara, które pomagały Tomkowi pokonać trudny zakręt przed nową stacją, trafiają do warsztatu. Tomek martwi się, że sobie bez nich nie poradzi. Jest tak zdenerwowany, że wykoleja się na zakręcie. Jakiś czas póżniej w stronę stacji jadą uciekające wagony. Tomek przypomina sobie rady swoich wagonów, dzięki czemu pokonuje zakręt i ratuje nową stację przed zniszczeniem.
189 15 Wielka Pomyłka Piotrusia Piotruś ciągle się spóżnia. Pewnej nocy podsłuchuje rozmowę zawiadowcy i maszynisty, z której wynika, że ma trafić na złom. Martwi się tak bardzo, że nie wykonuje dobrze swojej pracy i doprowadza do wypadku. Piotruś postanawia się schować. Po pewnym czasie udaje się go odszukać. Zawiadowca zapewnia Piotrusia, że żle zrozumiał jego słowa.
190 Snow13 Tomek, Emilka i Pług Śnieżny Pewnej zimy Tomek ma dość Emilki, która mu rozkazuje. Ignoruje ją więc, gdy ta mówi mu aby podróżował z pługiem śnieżnym. Wkrótce Tomek, jadący bez pługa, zostaje uwięziony przez śnieg. Emilka przybywa mu z pomocą. Zawiadowca karci zarówno Tomka jak i Emilkę.
191 As7 Nie Mówcie Tomkowi Lokomotywy przygotowują dla Tomka niespodziankę aby podziękować mu za odśnieżenie torów. Tomek czegoś się domyśla i stara się dowiedzieć o co chodzi. Nikt mu jednak nie chce niczego powiedzieć. Tomek czuje się osamotniony i zatrzymuje się na bocznicy. Jego przyjaciele proszą Harolda, aby ten odszukał Tomka i powiedział mu o niespodziance. Helikopter znajduje Tomka i mówi mu, że ma zabrać dzieci na przyjęcie.
192 Emily'sNewRoute21 Nowa Trasa Emilki Kuba otrzymuje zadanie obsługi trasy przy jeziorze, w którym rzekomo mieszka potwór. Wkrótce zadanie to przejmuje Emilka, która żle wykonywała swoją pracę. Emilka przez lawinę kamieni zatrzymuje się przy jeziorze. W jeziorze zauważa coś dziwnego. Myśli, że to potwór. Wkrótce okazuje się, że potwór to tak naprawdę rodzina fok.
193 ThomasandtheFireworkDisplay61 Tomek i Pokaz Sztucznych Ogni Tomek jest zły gdy to Kuba a nie on, otrzymuje zadanie dostarczenia fajerwerków na pokaz dla dzieci. Wkrótce jednak Kuba się psuje i mósi wykonać zadanie z Tomkiem. Dwie lokomotywy muszą na dłuższy czas zatrzymać się przed semaforem. Zawiadowca chce odwołać pokaz. Maszyniści Tomka i Kuby wypuszczają fajerwerki. Zawiadowca je zauważa i nieodwołuje pokazu. Tomek i Kuba dostarczają sztuczne ognie na czas.
194 GordonTakesCharge21 Gabryś Rządzi Gabryś ma pokazać Piotrusiowi jak się wozi pasażerów. Wkrótce zaczyna się przechwalać. Piotruś na początku popełnia błędy, ale szybko się uczy. Gabryś przez swoje popisywanie się wjeżdża w śnieżną zaspę. Jadący za nim Piotruś nie popełnia tego błędu. Po wyciągnięciu z zaspy, Gabryś już się nie popisuje i pozwala Piotrusiowi jechać przed nim.
195 SpicandSpan11 Na Tip Top Na wyspę ma przybyć inspektor kolejowy, który ma wręczyć odznakę najczystszej lokomotywie. W konkursie biorą udział Gabryś, Emilka, Kuba, Tomek i Piotruś. Trzy pierwsze lokomotywy świetnie się prezentują. Tomek i Piotruś brudzą się w pracy. W momencie przybycia inspektora, z winy Kuby, on, Gabryś i Emilka się brudzą. Wtedy przybywają Tomek i Piotruś, którzy zdążyli się umyć. Wygrywają konkurs.
196 EdwardtheGreat70 Edek Wielki Szymek ma zabrać księcia i księżną do letniej posiadłość, a Edek ma zabrać tam ich meble. Lokomotywy widzą szansę na wyścig, ale nie mają nadziei, że Edek go wygra. Przez większość wyścigu Szymek prowadzi. lekceważy Edka i zasypia podczas postoju. Wtedy wyprzedza go Edek. Gdy Szymek się budzi, jest już za póżno. Edek wygrywa wyścig.
197 SqueakRattleAndRoll57 Głośna Podróż Gabrysia Gabryś spotyka Diesla, który mówi mu, że wkrótce zawiadowca odda wszystkie parowozy na złom. Gabryś mu nie wierzy aż do czasu gdy zaczyna wydawać dziwne dżwięki. Odkrywa, że gdy jedzie wolno, dżwięków tych nie słychać. Decyduje się na szybką jazdę dopiero wtedy gdy musi szybko zabrać dzieci do portu. Tam zawiadowca postanawia wysłać go do warsztatu i mówi, że nie zamierza oddać go na złom.
198 ThomasAndTheCircus92 Tomek i Cyrk Na wyspę przyjeżdża cyrk. Tomek ma zabrać wiele ciężkich wagonów do niego należących. Piotruś i Kuba proponują mu pomoc, ale Tomek odmawia, gdyż nie chce dzielić się dobrą zabawą. Tomek ma kłopoty z ciągnięciem tak ciężkiego pociągu. Wkrótce łamie korbowód. Po naprawie prosi Piotrusia i Kubę o pomoc. Trzy lokomotywy razem ciągną ciężki pociąg.
199 ThomasGetsItRight24 Tomek Dobrze się Spisuje Po burzy, lokomotywy są zajęte naprawianiem szkód. Rywalizują o to, która z nich wykonana najwięcej zadań. Tomek otrzymuje nudne zadanie. Ma rozwozić jajka i jechać przy tym wolno. Pod wpływem Gabrysia, Kuby i Tobika, Tomek przyspiesza, aby szybciej wykonać zadanie. Część jajek się rozbija. Dopiero wtedy Tomek zwalnia i wolno dostarcza jajka do celu.
200 Gordon24 Dorównać Gabrysiowi Emilka ma ciągnąć ekspres za Gabrysia. Postanawia to zrobić tak szybko jak on, aby mu dorównać. Nie czeka więc na pasażerów Berci. Nie chce też czekać w kolejce po wodę i nie uzupełnia jej zapasu, w wyniku czego wkrótce się zatrzymuje. Kuba przybywa jej z pomocą. Emilka prosi zawiadowcę aby ten pozwolił jej ciągnąć pociąg towarowy. Chce dzięki temu nauczyć się cierpliwość, której jej brakuje.
201 Fish47 Ryby Tomek ma zabrać z wioski rybackiej do portu wiele wagonów z rybami. Artur radzi mu, aby maksymalnie zabierał pięć wagonów podczas jednego kursu. Tomek, który nie lubi zapachu ryb, postanawia zabrać wszystkie wagony jednym kursem, aby jak najszybciej wykonać zadanie. Wkrótce Tomek ma wypadek gdy zjeżdża ze wzgórza. Po tym wszystkim dostosowuje się do rady Artura i udaje mu się wykonać zadanie.
202 Adventure3 Przygoda Emilki Po nocnej burzy, mieszkańcy wyspy naprawiają szkody. Emilka ma pomóc w naprawie stodoły gospodarza. Po drodze jest niemiła dla Tadka i robotników sprzątających tory. Nagle zauważa Elę, która próbuje usunąć z torów przewróconą wieżę ciśnień. Zaczyna ją pospieszać. Ela pracuje przez to wolniej. W końcu Emilka przeprasza Elę, która szybko usuwa wieżę z torów. Emilka może pomóc w odbudowie stodoły.
203 Halloween36 Halloween W halloween Tomek i Emilka zostają wysłani do huty po ładunek żelaza. Tam Arek i Bartek ich straszą. Tomek i Emilka ich nie widzą i myślą, że to duch. W hucie Emilka zostaje przykryta białą płachtą. Zaczyna jechać w stronę Domkowa. Tomek, a następnie Arek i Bartek, myślą, że Emilka jest duchem, i także uciekają. Dopiero w Domkowie wszyscy odkrywają, że duch to tak naprawdę Emilka. Zawiadowca karze Arka i Bartka.
204 YouCanDoIt,Toby!30 Dasz Radę, Tobiku! Gabryś śmieje się z Tobika, przez co ten nie czuje się lokomotywą. Wkrótce zawiadowca każe mu przez cały dzień wykonywać pracę Edka. Tobik ma nadzieję, że nie będzie musiał nikomu pomóc wjechać na wzgórze. Niestety wkrótce na wzgórzu zatrzymuje się Gabryś. Tobikowi udaje się wepchnąć go na szczyt. Gabryś przeprasza Tobika za swoje zachowanie, a zawiadowca nazywa tramwaj użyteczną lokomotywą.
205 ChickensToSchool39 Kurczaki do Szkoły Tomek, który przez całą noc dostarczał węgiel, jest zmęczony. Następnego dnia dostaje trzy zadania. Ma zabrać kurczaki na targ, owce do gospodarza i dzieci do szkoły. Jest tak zmęczony, że wszystko zaczyna mu się mieszać. Zawozi rzeczy w złe miejsca. Dzieci zabiera do gospodarstwa, owce zabiera na targ, a kurczaki zabiera do szkoły.
206 TooHotForThomas49 Zbyt Gorąco dla Tomka Na wypie trwa upalny, letni dzieć. Tomek jest zazdrsony gdy to nie on, tylko Kuba i Tobik otrzymują zadanie zabrania dzieci na plażę. On ma odebrać z fabryki lodów nowy ładunek lodów i dostarczyć go do sklepu na plaży. Wcześniej musi jednak dostarczyć do fabryki śmietanę i czekoladę. Jest nieostrożny, przez co ma wypadek. Szybko jednak naprawia swój błąd.
207 JamesGoesTooFar52 Kuba Dostaje Nauczkę Kuba jest coraz bardziej niecierpliwy. Nie chce mu się stać przed semaforem i nie chce mu się stać w kolejce do wieży ciśnień. Odjeżdża nie uzupełniając zapasu wody. Nie pomaga też Edkowi, który prosi go o pomoc. Wkrótce Kubie kończy się woda i zatrzymuje się. Edek sprowadza dla niego pomoc, a Sylwek uświadamia Kubie, że należe pomagać innym. Kuba postanawia pomóc Dieslowi, który się zepsuł.
208 PercyandtheMagicCarpet105 Piotruś i Magiczny Dywan W wietrzny, jesienny dzień Piotruś ma zabrać czerwony dyman na festyn kwiatów. Sylwek mówi mu, że dywan może być magiczny. Podczas podróży dywan kilka razy unosi się i laduje w róznych miejscach. W końcu ląduje na torach. Piotruś wypowiada magiczne słowa. Dywan unosi się w powietrze, dzięki czemu nie przjeżdża po nim Tomek. Po festynie Piotruś i Gabryś zaczynają mieć wątpliwości czy dywan nie jest wcale magiczny.

Postacie

Ciekawostki

  • Jest to pierwsza seria, w której nie wprowadzono żadnych nowych postaci nie licząc lokomotywy Halloweenowej.
  • Jest to pierwsza seria, w której nie pojawiły się lokomotywy wąskotorowe od momentu ich pierwszego występu w serii czwartej.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki