FANDOM

ClassicSeries
Seria 7 - została po raz pierwszy wiemitowana w 2003 roku. Seria składa się z dwudziestu sześciu odcinków. W Wielkiej Brytanii narratorem był Michael Angelis, w Stanach Zjednoczonych narratorem był Michael Brandon, a w Polsce Stefan Knothe.

Odcinki

Numer Odcinka Obrazek Tytuł Odcinka Streszczenie
157 Es25 Nowe Wagony Emilki Emilka, nowa lokomotywa, zabiera przez pomyłkę Anię i Klarę. Przez to jej nowi przyjaciele nie chcą z nią rozmawiać, a Tomek się na nią obraża. Gdy Emilka dowiaduje się, że Ania i Klara są wagonami Tomka, postanawia mu je zwrócić. Następnie ratuje niebieską lokomotywę przed zderzeniem z Olkiem. W nagrodę otrzymuje od zawiadowcy nowe wagony.
158 PercyGetsitRight1 Słuchajcie Piotrusia Piotruś zauważa, że tory na linii Tobika zostały podmyte przez deszcz. Mówi o tym innym, ale nikt, łącznie z zawiadowcą go nie słucha. W rezultacie, Tomek, wiozący wagon z bykiem przez linię Tobika, zostaje uwięziony przez lawinę ziemi. Piotruś przybywa mu z pomocą. Zawiadowca mówi mu, że już zawsze będzie słuchał małej lokomotywy.
159 Bill,BenandFergus57 Wiluś, Benio i Franek Franek nowa lokomotywa przybywa do pracy w kamieniołomie. Jest żle traktowany przez Wilusia i Benia. Wkrótce na bliżniaków zaczyna spadać lawina kamieni. Franek ich ratuje, ale sam zostaje przysypany kamieniami. Wiluś i Benio pomagają go odkopac. Bliżniacy dziękują Frankowi za pomoc i przepraszają go za swoje zachowanie.
160 TheOldBridge26 Stary Most Sławek po wykolejeniu się na starym moście, boi się przez niego przejeżdżać, choć ten został już naprawiony. Zostaje w hangarze i Radek musi wykonywać jego pracę za niego. Pracuje tak ciężko, że pewnego dnia, kończy mu się węgiel i zatrzymuje się w połowie mostu. Sławek przezwycięża swój strach, wjeżdża na most i ratuje przyjaciela.
161 Edward'sBrassBand12 Orkiestra Edka Edek ma odebrać orkiestrę dętą i zabrać ją na koncert. W dniu koncertu ma jednak wypadek i trafia do warsztatu. Orkiestrę za niego odbiera Bercia. Autobu jednak wjeżdża do błota i nie może z niego wyjechać. Orkiestra głośno gra aby sprowadzić pomoc. Edek, który wyjechał już z warsztatu, przybywa na ratunek. Zabiera orkiestrę na koncert, który bardzo mu się podoba.
162 What'stheMatterwithHenry-30 Co z Heniem? Henio żle się czuje, a Emilka to zauważa. Tomek i Piotruś, którzy myślą, że Henio tylko udaje, postanawiaja mu dokuczyć. Zmuszają go do ciągnięcia bardzo ciężkiego pociągu. W efekcie Henio się psuje. Emilka zabiera go do portu. Na miejscu zawiadowca karci Piotrusia i Tomka za ich zachowanie. Każe im wrócić po wagony Henia, a jego samego wysyła do warsztatu. 
163 JamesandtheQueenofSodor27 Kuba i Królowa Sodor Kuba się przechwala i Gabryś che się na nim odegrać. Sprawia, że Kuba otrzymuje zadanie odebrania z portu królowej Sodor. Czerwona lokomotywa dopiero na miejscu odkrywa, że królowa Sodor to jedynie nazwa starej łodzi. Kuba mimo wszystko postanawia wykonać swoje zadanie. Jest dumny z tego, że się przy tym nie ubrudził. Nieszczęście spotyka go dopiero w Domkowie. 
164 TheRefreshmentLady'sTeaShop6 Herbaciarnia Pani Ekspedientki Pani Ekspedientka chce otworzyć nową herbaciarnię. Piotruś Sam pokazuje jej miejsca, w których mogłaby ona stać. Kobieta nie potrafi jednak wybrać, gdyż wszystkie miejsca jej się podobają. W końcu Piotruś Sam wpada na pomysł by herbaciarnię urządzić w starym wagonie. teraz ekspedientka może sprzedawać herbatę we wszystkich ulubionych miejscach.
165 TheSpotlessRecord53 Nieposzlakowana Opinia Na wyspę przybywa Artur, lokomotywa z nieposzlakowaną opinią. Pierwszego dnia Artur ma ciągnąć nieznośne wagony pełne owoców. Tomek wmawia mu, że nie może pozwolić aby wagony śpiewały piosenki. W efekcie dochodzi do wypadku, a Artur traci nieposzlakowaną opinię. Tomek pomaga posprzątać bałagan i przeprasza Artura za swój podstęp.
166 Toby'sWindmill14 Młyn Tobika Tobik uwielbia obserwować obracający się wiatrak. Pewnego dnia tak się w niego wpatruje, że dochodzi do wypadku. Ładunek mąki przepada. Na domiar złego podczas burzy w wiatrak uderza piorun. Młyn ulega spłonięciu. Młynarz martwi się, że zbankrutuje. Tobik na szczęście znajduje stare drzewo. Zostaje ono pocięte na deski, z których robotnicy odbudowują wiatrak.
167 Loch41 Zły Dzień na Zamku Donald i Darek mają dostarczyć rzeczy niezbędne do otwarcie szkockiego zamku. Przez lawinę ziemi zostają uwięzieni przy jeziorze w pobliżu zamku. Muszą spędzić tam noc. Nagle bliżniacy, przy jeziorze, zuważają w gęstej mgle dziwny kształt. Są pewni, że to potwór. Na szczęście okazuje się, że dziwny kształt to Hubcio, który przybył im z pomocą.
168 RheneasandtheRollerCoaster31 Radek i Kolejka Górska Radek ma zabrać dzieci i ich nauczycielkę na wycieczkę po kolei wąskotorowej. Lokomotywie wycieczka wydaje się bardzo nudna. Po pewnym czasie Radek przypadkowo zjeżdża na strome i nierówne tory. Trasa przypomina kolejkę górską. Dzieci, w przeciwieństwie do nauczycielki, są zachwycone. Po dotarciu do celu zawiadowca nazywa Radka użytecznym.
169 Salty'sStormyTale60 Sztormowa Opowieść Sylwka Tomek i Piotruś dokuczają Sylwkowi, który ostrzega ich przed sztormem. Tej nocy Sylwek pomaga Frankowi wrócić do domu. Na wybrzeże nadciąga sztorm. W stronę wyspy płynie, prosto na klify, statek, a w latarni morskiej psuje się prądnica. Sylwek wpada na pomysł, aby zastąpić ją kołem zamachowanym Franka. Wkrótce latarnia znowu świeci, a statek zostaje uratowany. Tomek i Piotruś przepraszaja Sylwka za to co mówili.
170 SnowEngine80 Śnieżna Lokomotywa

Olek nie lubi śniegu. Przez cały dzień kilka razy przejeżdża obok miejsca, w którym dzieci lepią bałwana. Tego dnia Olek dostaje ważne zadanie od zawiadowcy. Po drodze zamarznięta zwrotnica kieruje go na bocznice. Olek nie może się zatrzymać, wykoleja się i wjeżdża w bałwana. Następnego dnia dzieci przebierają go za bałwana. Olek zaczyna lubić śnieg.

171 SomethingFishy38 Zapach Ryby Artur, który bardzo lubi wozić ryby, jest zawiedziony gdy zawiadowca każe Tomkowi, a nie jemu, obsługiwać linię do wioski rybackiej. Wkrótce Tomek, który nie lubi zapachu ryb, ma wypadek. Prosi Artura aby ten porozmawiał z zawiadowcą. Artur pyta się Pana Szyneczki czy może przejąć pracę Tomka, a ten od razu się zgadza.
172 TheRunawayElephant15 Słoń Uciekinier Damian ma dostarczyć pomnik słonia do nowego parku. Mimo wielu ostrzeżeń, rusza w drogę nie czekając na wagon hamulcowy. W efekcie, zjeżdżając ze wzgórza rozpędza się i nie może się zatrzymać. Przy parku wykoleja się, a pomnik słonia wylatuje w powietrze, lądując w stawie. Żona zawiadowcy postanawia, że pomnik będzie stał w wodzie.
173 PeaceandQuiet36 Cisza i Spokój Marcin, nowa lokomotywa, pomimo swoich ogromnych rozmarów, lubi ciszę i spokój. Nie chce dzielić hangaru z Hubciem i Sylwkiem, którzy są gadatliwi. Następnego dnia Marcin cieszy się pracując na cichej wsi. Nagle zauważa stojące na torach i głośno beczące owce. Tobik pomaga mu je przegonić. Wieczorem Marcin przeprasza Sylwka i Hubcia za swoje zachowanie.
174 FergusBreakstheRules19 Franek Łamie Reguły Diesel wraca na wyspę Sodor i trafia do pracy w cementowni. Wchodzi w konflikt z Frankiem, który jest nazywany dumą tego miejsca. Okłamuje go, że zawiadowca kazał mu w nocy pojechać do huty. Franek daje się nabrać i jedzie do huty. Tam przeganiają go Arek i Bartek. Franek ucieka i gubi się w ciemnościach. Tomek wyrusza aby go odszukać.
175 BulgyRidesAgain40 Przejażdżka Smrodka Tomek i Emilka przebywają w warsztacie. Nikt nie może zająć się ich pasażerami. Zawiadowca postanawia dać drugą szasnę Smrodkowi. Autobus szybko zostaje naprawiony i rusza do pracy. Smrodek jest niecierpliwy w stosunku do narzekających pasażerów. Ma też kłopot z kurami, które nadal chcą w nim mieszkać. W końcu Smrodek postanawia zostać autobusem do wożenia warzyw.
176 HaroldAndTheFlyingHorse44 Harold i Latający Koń Harold jesy smutny, gdyz nie będzie mógł być na przyjęciu u wikarego. Dostaje jednak szansę uczestwnictwa w zabawie, gdy główna atrakcja przyjęcia, czyli koń o imieniu Pegaz, wpada do rowu. Harold go uwalnia i zabiera na przyjęcie. Wszyscy obserwują latającego konia. Helikopter jest zadowolony, gdyż był jednocześnie na służbie i na przyjęciu.
177 TheGrandOpening54 Uroczyste Otwarcie Wszyscy wypominają Sławkowi spóżnianie. W dniu otwarcia nowej stacji kolei wąskotorowej, zawiadowca wraz z żoną musi lecieć na uroczystość balonem. Po drodze dochodzi do wypadku. Balonowi kończy się gorące powietrze i ląduje na drzewie. Zawiadowcę i jego żonę ratuje Sławek, który spóżniony jechał na otwarcie stacji. 
178 BestDressedEngine42 Najlepiej Udekorowana Lokomotywa W czasie majówki lokomotywy chcą urządzić konkurs na najlepiej udekorowaną lokomotywę. Gabryś odmawia udziału, gdyż nie chce wyglądać głupio. Jednak w dniu konkursu, gdy ciągnie ekspres, wielki propożec, zawieszony na moście, przypadkowo owija się wokół jego kotła. Gabryś po dojeżdzie do stacji, zostaje ogłoszony zwycięzcą konkursu.
179 GordonandSpencer34 Gabryś i Szymek Na wyspę przybywa Szymek, najszybszy parowóz świata. Gabryś jest o niego zazdrosny. Mimo to radzi przybyszowi, aby przed wjazdem na wzgórze uzupełnił zapas wody. Szymek tego nie robi przez co zatrzymuje się w połowie wzgórza. Gabryś przybywa mu na ratunek. Na stacji zawiadowca przypomina mu, że jest najszybszą lokomotywą na wyspie Sodor.
180 NotSoHastyPuddings47 Świąteczne Wypieki W Święta Bożego Narodzenia Ela ma odebrać świąteczne wypieki z fabryki ciastek i zabrać je do portu. Śmieje się z Tomka, że to nie on otrzymał to zadanie. Po drodze ciężarówka ma wypadek. Zjeżdżając ze stromego wzgórza, nie może się zatrzymać i wjeżdża w zaspę śnieżną. Tomek i Tymcio przybywają jej z pomocą.
181 TrustyRusty46 Wierzcie Rudikowi Prowadzący inspekcję Rudik zauważa nierówność na moście. Mówi o tym innym lokomotywom. Wszyscy go słuchają, z wyjątkiem Damiana. Most zostaje zamknięty, ale Damian mimo wszystko postanawia przez niego przejechać. W połowie mostu kończy mu się węgiel i zatrzymuje się. Most zaczyna się walić. Rudik przybywa przyjacielowi na ratunek.
182 ThreeCheersforThomas61 Potrójne Brawa dla Tomka W dniu meczu, Tomek sciga się z Bercią. Już prawie dojeżdża do mety, gdy zatrzymuje go zawiadowca. Każe Tomkowi pojechać na stację po medale dla zwycięzców. Przez to wyścig wygrywa Bercia. Po meczu Tomek otrzymuje za dobrze wykonane zadanie medla od zawiadowcy. Wszystkie dzieci wiwatują na jego cześć.

Postacie

Nowe Postacie

Ciekawostki

  • To była ostatnia seria, której reżyserem był David Mitton.
  • To była ostatnia seria, której muzykę skomponawali Mike O'Donnell i Junior Campbell.
  • W odcinkach tej serii użyto najwięcej fragmentów filmów z innych odcinków.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki