FANDOM

Season6opening
Seria 6 - po raz pierwszy została wyemitowana w 2002 roku. Seria składa się z dwudziestu sześciu odcinków i posiada specjalną czołówkę.

Narratorem w angielskiej wersji był Michael Angelis, w amerykańskiej był Alec Baldwin, a w polskiej Stefan Knothe.

Odcinki

Numer Odcinka Obrazek Tytuł Odcinka Streszczenie
131 Salty'sSecret17 Sekret Sylwka Na wyspę przybywa Sylwek, nowa lokomotywa spalinowa. Sylwek jest rozczarowyany, gdy zamiast do portu, zostaje wysłany do kamieniołomu. Jednak ciężko pracuje i świetnie radzi sobie z wagonami, co doprowadza Wilusia i Benia do złości. W nagrodę za wykonanie zadania, zawiadowca pozwala Sylwkowi pracować na stałe w porcie.
132 HarveytotheRescue53 Hubcio na Ratunek Na wyspę przybywa Hubcio, nowy parowóz z dżwigiem na kotle. Inne lokomotywy śmieją się z jego wyglądu i są dla niego niemiłe. Wkrótce Piotruś ma wypadek. Hubcio przybywa mu na ratunek. Pomaga mu i jego wagonom. Wtedy zostaje przyjęty do zespołu lokomotyw zawiadowcy. Inne lokomotywy przepraszają go za swoje zachowanie.
133 788px-NoSleepForCranky49 Bezsenność Karolka Pewnego dnia Karolek ze złości przewraca hangar, który blokuje tory. Sylwek, Wiluś i Benio, którzy nie mogą przez to opuścić portu, postanawiają przez całą noc towarzyszyć Karolkowi. Sylwek aż do świtu opowiada historie, których Karolek nie lubi. Następnegio dnia Karolek obiecuje, że będzie miły jesli nie będzie musiał słuchać Sylwka. Nie trwa to jednak długo.
134 ABadDayforHaroldtheHelicopter30 Zły Dzień Harolda Piotruś jest zły gdy Harold dostarcza za niego pocztę. Pewnego dnia przez zepsuty semafor, lokomotywa znowu musi oddać przesyłki helikopterowi. Przesyłki okazują się zbyt ciężkie dla Harolda. Helikopter opada na ziemię, lądując w stogu siana. Piotruś przybywa mu z pomocą. Następnego dnia lokomotywa i helikopter śmieją się z zaistniałej sytuacji.
135 ElizabeththeVintageLorry35 Ela, Zabytkowa Ciężarówka Tomek łamie swój korbowód i zatrzymuje się przy starej szopie. Jego załoga znajduje w niej Elę, starą ciężarówkę. Załoga Tomka wsiada do Eli i przywozo nowe części dla lokomotywy. W porcie okazuje się, że Ela była kiedyś ciężarówką zawiadowcy. Pan Szyneczka postanawia wysłać ją do warsztatu w celu przywrócenia jej oryginalnego wyglądu.
136 TheFogman24 Sygnałowy Tomek jest smutny gdy dowiaduje się, że sygnałowy Cyryl, który ostrzegał lokomotywy przed mgłą w mglistej dolinie, został zastąpiony przez syrenę. Syrena wywołuje lawinę. Tomek wykoleja się, a Cyryl ratuje Tobika przed zderzeniem z nim. Po tym wszystkim zawiadowca postanawia pozwolić sygnałowemu na powrót do pracy.
137 JackJumpsIn52 Jacek Jedzie do Pracy Na wyspę przybywa Jacek, chętna do pracy ładowarka. Pani Joasia, włascielka firmy buduwlanej ma zdecydować czy Jacek dołączy do jej zespołu. Ładowarka zaprzyjażnia się z innymi maszynami i przeciwstania się Maksowi, wywrotce, która straszy przyjaciół. Często robi to o co ją nie proszono. W efekcie Jacek się przewraca. 
138 AFriendinNeed11 Przyjaciel w Potrzebie Jacek martwi się, że Pani Joasia nie przyjmie go do swojego zespołu. Ładowarka już nie robi tego o co jej nie proszono. Jacek zauważa, że stary most, po którym zaraz bądzie przejeżdżał Tomek, zaczyna się walić. Wjeżdża pod most i podpiera jego sklepienie swoim ramieniem. Ratuje Tomka przed niebezpieczeństwem, ale nisczy swoje ramię. W nagrodę za odwagę, Pani Joasia przyjmuje Jacka do zespołu i wysyła go do warsztatu.
139 It'sOnlySnow13 To Tylko Śnieg Tomek nie chce podróżować z pługiem śnieżnym. Tego dnia wiezie choinkę mieszkańcom miasteczka. Po drodze uszkadza sobie pług, ale mimo wszystko postanawia kontynuować jazdę. W koncu udaje mu się dostarczyć choinkę do miasteczka. Mieszkańcy są zachwyceni.
140 TwinTrouble74 Podwójne Kłopoty Donald i Darek mają wypadek. Kłócą się o to, który z nich go spowodował. Przestają ze sobą rozmawiać i pracować. Pewnego dnia Donald wykoleja się. Kaczor mówi o tym Darkowi, który ustawia brata z powrotem na torach. Teraz bliżniacy zaczynają się kłócić o to, który z nich był winny, ale Kaczor mówi im aby cieszyli się, że się pogodzili.
141 Engine57 Najsilniejsza Lokomotywa na Świecie Henio trafia do warsztatu. Pod jego nieobecność jego pracę ma wykonywać Diesel, który powrócił na wyspę. Spalinowóz od razu zaczyna się popisywać. Nieznośne wagony postanawiają to wykorzystać. Przez ich podstęp Diesel ma wypadek. Wykoleja się i ląduje na łodzi. Gdy Henio wraca z warsztatu, zabiera wagony Diesla, a sam spalinowóz zostaje odesłany do domu.
142 570px-ScaredyEngines33 Straszne Lokomotywy W halloween Tomek, Piotruś i Kaczor zostają wysłani po metal do huty. Tomek straszy Piotrusia duchem, o którym opowiadał Edek. Kaczor postanawia przestraszyć Tomka. Odjeżdża wraz z Piotrusiem, zostawiając Tomka samego w hucie. Nagle niebieska lokomotywa uruchamia stary gwizdek. Przerażona myśli, że to duch, ucieka i chowa się w hangarze.
143 PercyandtheHauntedMine21 Piotruś i Nawiedzona Kopalnia Na wyspie ma się odbyć konkurs na najlepiej udekorowaną stację. Piotruś zostaje wysłany na bocznicę przy opuszczonej kopalni, aby odebrać rzeczy do udekorowania stacji. Piotruś tak się boi, że uderza w wagon, z którego uciekają skrzaty, o których opowiadali mu Donald i Darek. Piotruś ucieka. Zawiadowca tłumaczy mu, że skrzaty, które widział, są tylko ogródkowymi figurkami do udekorowania stacji Lower Tidmouth.
144 MiddleEngine59 Środkowa Lokomotywa Lokomotywy nie lubią jeżdzić w środku pociągu. Piotruś, który pracuje w hucie, pada ofiarą żartów Arka i Bartka. Spalinowozy mianują go środkową lokomotywą. Kuba śmieje się z Piotrusia i mówi, że on by na to nie pozwolił. Zawiadowca posyła go więc do huty. Arek i Bartek robią Kubie to co wcześniej Piotrusiowi. Teraz to Piotruś śmieje się z Kuby.
145 JamesandtheRedBalloon15 Kuba i Czerwony Balon Tomek i Kuba zaczynają obawiać się, że latający nad wyspą czerwonyy balon zabierze im pasażerów. Pewnego dnia Kuba stoi przy przejeżdzie. W jego pobliżu ląduje czerwony balon, któremu skończyło się gorące powietrze. Para z komina Kuby sprawia, że balon wkrótce ponownie wznosi się w powietrze. Wkrótce lokomotywy przekonują się, że balon wcale nie zabierze im pasażerów.
146 JackFrost43 Dziadek Mróz Pewnej zimowej nocy Piotruś i Kuba mają dostarczyć węgiel do wszystkich stacji na wyspie. Tomek ostrzega ich przed dziadkiem mrozem. Piotruś musi przenocować na bocznicy. Szybko zostaje przykryty śniegiem. Kuba go mija. Jest pewny, że Piotruś jest dziadkiem mrozem, więc ucieka. Następnego dnia przyjaciele wyjaśniają sobie te nieporozumienie.
147 GordonTakesaTumble15 Gabryś Dostaje Nauczkę Gabryś nie zwraca uwagi na rady Sylwka. Jest zdenerwowany, gdyż ma ciągnąć pociąg towarowy. Przez nastawniczego Gabryś zjeżdża na zardzewiałe tory. Jedzie zbyt szybko w wyniku czego się wykoleja. Wjeżdża w pole i zatrzymuje się kilkaset metrów za torami. Zawiadowca tłumaczy mu, że nie należy lekceważyć ostrzeżeń.
148 Percy'sChocolateCrunch54 Czekoladowa Przekąska Piotrusia Na wyspie panuje susza. Piotruś narzeka, że ciągle jest brudny. Postanawia pracować w miejscach, gdzie nie można się ubrudzić. Decyduje się dostarczyć cukier do fabryki czekolady. Zjeżdżając ze wzgórza, wpada w poślizg i nie może się zatrzymać. Uderza w ścianę fabryki i wyjeżdża z niej cały pokryty klejącą się czekoladą.
149 BufferBother62 Odbojnikowy Problem Benio ma dostać nowe odbojniki. Wiluś jest zazdrosny i otwarcie to okazuje. Przez swoją zazdrość żle wykonuje swoja pracę i w końcu się wykoleja. Zawiadowca surowo go poucza. Mówi mu, że on także dostanie nowe odbojniki, ale dopiero wtedy gdy nauczy się odpowiedzialności.
150 TobyHadaLittleLamb66 Tobik i Małe Owieczki Gospodarz Maciej prosi Tobika, aby ten sprowadził weterynarza, gdyż jego owce zaczęły rodzić. Wkrótce okazuje się, że owce utknęły przez zamieć śnieżną na wzgórzu. Tobik jedzie tam korzystając z torów swojej starej linii. Owce zostają uratowane. Tobik wraz z Hanią opiekują się nimi aż do odwilży.
151 Thomas,PercyandtheSqueak40 Tomek, Piotruś i Pisk Tomek ma zabrać Alicję Botti, sławną śpiewaczkę, na koncert. W dniu koncertu w wagonach Tomka słychać dziwny dżwięk. Gdy Alicja Botti wsiada do Klary, ookazuje się, że w wagonie mieszka mysz. Śpiewaczka na jej widok krzyczy tak głośno, że pękają wszystkie szyby w okolicy. Po tym wszystkim Alicja Botti jedzie na koncert w pociągu Piotrusia.
152 ThomastheJetEngine7 Tomek, Odrzutowa Lokomotywa Gabryś chwali się, że jest najszybszy. Tego dnia Tomek ma odebrać z portu silnik odrzutowy. Przez Karolka silnik się uruchamia i zaczyna popychać Tomka. Parowóz osiąga wielką prędkość siejąc postrach wśród innych lokomotyw. Dzięki silnikowi wyprzedza Gabrysia. W końcu silnikowi kończy się paliwo. Na stacji Tomek żartuje z Gabrysia, że jest szybszy od niego.
153 EdwardtheVeryUsefulEngine20 Bardzo Użyteczny Edek Edek często pomaga innym lokomotywom wjeżdżać na wzgórze. Duże lokomotywy, a zwłaszcza Gabryś uważają jednak, że powinien on przejść na emeryturę. Pewnego dnia Kaczor zostaje zatrzymany przez wagony na wzgórzu. Za nim zatrzymuje się Gabryś. Dwie lokomotywy nie mogą dalej jechać. Edek pomaga dwóm pociągom ruszyć. Na stacji wszyscy wiwatują na jego cześć.
154 DunkinDuncan34 Niedobry Damian Rudik, Radek i Sławek jadą do kamieniołomu aby pomóc Damianowi. Ten sprawia same kłopoty. Za swoje zachowanie płaci wysoką cenę. Zostaje wraz z wagonami wciągnięty na pochylnię. Następnie wraz z wagonami się odczepia. Zaczyna jechać szybko przed siebie i nie mogąc się zatrzymać, wpada do błotnistego stawu.
155 RustySavestheDay46 Rudik na Ratunek Rudik często pomaga utrzymać linię Sławka i Radka w dobrym stanie. Zawiadowca jednak postanawia ją zamknąć. Sławek i Radek trafiają do kamieniołomu. Są nieszczęśliwi. Gdy kamieniołom zostaje zamknięty na dwa tygodnie, Rudik postanawia wyremontować linię, aby jego przyjaciele mogli na nią wrócić. Udaje mu się to dzięki pomocy Eli.
156 FaultyWhistles30 Zepsute Gwizdki Piotruś Sam traci swój gwizdek. Damian się z niego śmieje. Wkrótce jednak przez swoje pipisy, sam traci gwizdek. Zostaje on zastąpiony przez dżwięk organów dyrektora, które wiezie na wagonie. Gdy Damian wraca do domu inne lokomotywy z niego żartują.

Postacie

Nowe Postacie

Ciekawostki

  • To była ostatnia seria, w której scenarzystą był David Mitton.
  • To jest pierwsza seria, w której reżyserem jest Steve Asquith.