FANDOM

Season19openingtitlecard
Seria 21 - została po raz pierwszy wyemitowana w 2017 roku. Seria składa się z osiemnastu odcinków. W angielskiej i amerykańskiej wersji narratorem była Mark Moraghan, a w polskiej Stefan Knothe.

Odcinki

Numer Odcinka

Obrazek Tytuł Odcinka Streszczenie
1 SpringtimeforDiesel109 Wybryki Diesla Diesel uderza w Dorotkę i uszkadza jej resor. W efekcie wagon spalinowy w czasie jazdy przechyla się na bok i wymaga naprawy. Diesel źle sie z tym czuje i wyznaje Dorotce, myśląc, że ta śpi prawdę o tym, dlaczego wjeżdża w inne lokomotywy. Dorotka zostaje naprawiona i mówi Dieslowi co musi zrobić aby inne lokomotywy okazywały mu sympatię.
2 AMostSingularEngine83 Niezwykłe Lokomotywy Diesel jest zły na Dorotkę, która uważa się za niezwykłą lokomotywę. Postanawia skłócić ją z Hubciem. Opowiada im kłamstwa na ich temat. W efekcie Dorotka i Hubcio gniewają się na siebie ale w nagłej potrzebie znajdują wspólny język, zaprzyjaśniają się i odkrywają intrygę Diesla. Później razem pomagają Dieslowi gdy ten ma kłopoty. 
3 DowagerHatt'sBusyDay76 Ciężki Dzień Mamy Zawiadowcy Pan Szyneczka jest chory i jego matka postanawia kierować pracą na kolei zamiast niego. Szybko jednak okazuje się, że sobie z wszystkim nie radzi. Przydziela lokomotywom niewłaściwe zadania. Z pomocą Emilki udaje jej się jednak skierować lokomotywy do pracy we właściwych miejscach.
4 StuckinGear53 Gałąź w Dźwigu Po usunięciu drzewa z torów, pod dźwigiem Hubcia utyka gałąź, unieruchamiając go. Hubcio wstydzi się poprosić o pomoc i ukrywa się przed przyjaciółmi. Chce usunąć gałąź, ocierając dźwig o ścianę tunelu. Próba ta kończy się wykolejeniem. Lokomotywa trafia do warsztatu, gdzie przekonuje się, że warto prosić o pomoc.
5 RunawayEngine101 Obrażona Lokomotywa Miłka dostaje nową pracę, a jej standardowe zadania mają wykonywać Sławek i Glynn. Ten pierwszy zaniedbuje pracę i obraża Miłkę, w wyniku czego ta znika. Następnego dnia Sławek chce przeprosić przyjaciółkę i szuka jej gdy wozi pasażerów. Wkrótce kończy mu się woda. Na szczęście odnajduje go Miłka.
6 PAProblems14 Problemy z Nagłośnieniem Pan Szyneczka kupuje nowy głośnik i umieszcza go na stacji Knapford. Głośnik jest wadliwy i niewyraźny. Przez niego pasażerowie są zdezorientowani, a lokomotywy dojeżdżają w złe miejsce. W końcu zawiadowca ze złości go niszczy i zastępuje starym, który miał zostać zezłomowany.
7 HastyHannah87 Szybka Hanna Hania trafia do warsztatu, a Tobik ma w tym czasie pracować z Hanną. Współpraca z nowym wagonem szybko okazuje się trudna. Hanna próbuje wymusić na Tobiku szybszą jazdę przez co o mało nie dochodzi do wypadku. W końcu Tobik traci cierpliwość i zostawia Hannę na bocznicy. Ta chcąc nadal szybkiej jazdy, wpada w tarapaty. 
8 CrankyattheEndoftheLine47 Przepracowany Karolek Karolek czuje się wyśmiewany przez swój już podeszły wiek. Pracuje ciężej i przez całą noc aby udowodnić zawiadowcy, że jest użyteczny. Im ciężej pracuje, tym więcej błędów popełnia. Gdy do pracy w porcie trafia nowy dźwig, Karolek jest przekonany, że jego dni w porcie są już policzone.
9 NewCraneontheDock88 Nowy Dźwig w Porcie Carly, nowy dźwig w porcie, ciężko i szybko pracuje przez co Karolek ma mniej pracy. Karolek próbuje nadążyć za nową towarzyszką. Gdy dwa dźwigi zaczynają ze sobą rywalizować, ich haki przypadkowo się łączą i unieruchamiają ich. Sylwek opowiada im historię, po której Karolek i Carly postanawiają pracować razem.
10 UnscheduledStops142 Nieplanowane Przystanki Bercia się psuje i Tomek ma wozić jej pasażerów. Ci proszą lokomotywę, aby zatrzymywała się między stacjami aby mieli bliżej do swoich domów. W efekcie Tomek ma wiele nieplanowanych przystanków i ciągle spóźnia się przewożąc swoich stałych pasażerów. Pan Szyneczka werbuje do pomocy Smrodka.
11 Philip'sNumber Numer Filipa
12 TheFastestRedEngineonSodor41 Najszybsza Czerwona Lokomotywa na Sodorze
13 AShedforEdward81 Dom dla Edka
14 TheBigFreeze Wielki Mróz
15 EmilyintheMiddle Emilka Pośrodku
16 TerenceBreakstheIce14 Tymcio Kruszy Lód
17 Daisy'sPerfectChristmas61 Idealne Święta Dorotki
18 ConfusedCoaches Pomylone Wagony

Postacie

Nowe Postacie

Głosu Użyczyli

Wersja angielska

Wersja amerykańska

Wersja polska

Ciekawostki

  • To jest najkrótsza seria serialu. Składa się bowiem tylko z osiemnastu odcinków. W Polsce seria składa się z dwudziestu odcinków, gdyż wraz z nią zostały po raz pierwszy wyemitowane odcinki Świąteczny Dzbanek do Kawy i Wyścig Weteranów, które w angielskiej i amerykańskiej wersji formalnie należą do serii dwudziestej.