FANDOM

ThomastheTankEngineandFriendsseason5opening
Seria 2 - została po raz pierwszy wyemitowana w 1986 roku. Seria składa się z 26 odcinków. W Wielkiej Brytanii narratorem był Ringo Starr, w USA George Carlin, a Polsce Stefan Knothe.

Odcinki

Numer Odcinka Obrazek Tytuł Odcinka Streszczenie
1 Thomas,PercyandtheCoal40 Tomek, Piotruś i Węgiel Tomek uważa, że ma najładniejszy lakier ze wszystkich lokomotyw na wyspie. Przyjaciele zaczynają w to wątpić gdy ten z winy Piotrusia zostaje ubrudzony węglem. Jakiś czas póżniej Piotruś wjeżdża w stos węgla i także się brudzi. Wieczorem między przyjaciółmi dochodzi do pojedniania.
2 Cows8 Krowy Pociag Edka zostaje rozłączony przez krowy, które wbiegły na tory. Gabryś i Henio śmieją się z przyjaciela, mówiąc, że oni potrafią przepędzić krowy z torów. Następnego dnia Gabryś spotyka na moście krowę i nie potrafi jej przegonić. Nie udaje się to również Heniowi. Krowa opuszcza most dopiero na widok swojego cielaczka.
3 Bertie'sChase7 Pościg Berci Edek wyjeżdża ze stacji nie widząc, że Bercia miała przywieżć mu pasażerów Tomka. Autobus rusza w pościg za lokomotywą. W końcu wyczerpanej i zmęczonej gonitwą Berci udaje się dogonić Edka.
4 SavedfromScrap10 Ocalony ze Złomu Edek spotyka na złomowisku starą lokomobilę o imieniu Tadek, która wkrótce ma trafić na złom. Postanawia ją uratować. Prosi wikarego, aby ją kupił. Wikary postanawia kupić Tadka. Odnawia lokomobilę i pozwala jej zamieszkać w swoim sadzie przy plebani.
5 OldIron2 Stare Żelastwo Kuba śmieje się z Edka, nazywając go starym żelastwem. Tomek i Piotruś zapewniają go, że Edek w każdej chwili mógłby wygrać z nim wyścig. Jakiś czas póżniej, Kuba z winy małych chłopców rusza przed siebie i nie może bez maszynisty się zatrzymać. Edek zabiera inspektora i rusza w pogoń za przyjacielem. W końcu udaje mu się go dogonić. 
6 ThomasAndTrevor36 Tomek i Tadek Tadek jest znudzony pracą w sadzie wikarego. Jest szczęśliwy gdy zostaje wysłany do pracy w porcie. Na miejsce zawozi go Tomek. Tadek pokazuje mu jak bardzo potrafi być użyteczny, sprzątając bałagan na wybrzeżu. Wieczorem Tomek przyznaje, że lokomobila rzeczywiście jest bardzo użyteczna i zabiera ją do sadu.
7 PercyandtheSignal25 Piotruś i Semafor Piotruś dokucza Kubie i Gabrysiowi. Ci postanawiają się na nim zemścić, wykorzystując jego niewiedzę na temat semaforów. Opowiadają mu o rzekomych semaforach pomocniczych. W efekcie Piotruś stojąc przed semaforem, nie wie co ma zrobić i zaczyna się cofac. Gabryś wszystko widzi. Teraz to on wraz z Kubą śmieje się z Piotrusia.
8 DuckTakesCharge Jak Kaczor Sobie Poradził Po ostatnich wydarzeniach, duże lokomotywy śmieją się z Piotrusia i rozkazują mu. Na wyspę przybywa Kaczor, nowa lokomotywa, która ma pomóc Piotrusiowi w pracy. Gabryś, Kuba i Henio rozkazują także jemu. Kaczor ma dość i wraz z Piotrusiem urządza bunt, blokując dużym lokomotywom wjazd do hangaru. Zawiadowca informuje Gabrysia, Kubę i Henia, że na jego kolei to on wydaje polecenia.
9 PercyandHarold Piotruś i Harold Piotruś poznaje Harolda, helikoptera, który uważa kolej za niepotrzebną. Aby udowodnić swoja użyteczność, Piotruś postanawia się z nim ścigać. Lokomotywa wygrywa wyścig, ale tyloko dlatego, że Harold stracił dużo czasu na szukanie miejsca do wylądowania.
10 TheRunaway25 Ucieczka Chory Tomek trafia do warsztatu, a jego pracę wykonuje w tym czasie Kaczor. Po powrocie z warsztatu, hamulce Tomka żle działają w wyniku czego lokomotywa często zatrzymuje się zbyt daleko. Jego załoga po pewnym czasie uczy się hamować w odpowiednim miejscu. Gdy palacz Tomka jest chory, jego zmiennik żle zaciąga hamulce, w wyniku czego lokomotywa odjeżdża. Dzięki Haroldowi i inspektorowi udaje się ja zatrzymać.
11 PercyTakesthePlunge45 Kąpiel Piotrusia Piotruś zauważa w porcie tablicę ostrzegającą przed niebezpieczeństwem. Uważa ją za niepotrzebną i postanawia za nią wjechać. Prosi wagony o pomoc. Gdy Piotruś wjeżdża do portu, wagony popychają go za tablicę. Przerażona lokomotywa wpada do wody. Dopiero w nocy Piotrusia udaje się wyciągnąć. Lokomotywa postanawia już nigdy nie wjeżdżać za tablicę ostrzegającą o niebezpieczeństwie.
12 PopGoestheDiesel2 Samochwała Diesel Na wyspę przybywa nowa lokomotywa, spalinowóz Diesel, a Kaczor ma pokazać mu wyspę. Diesel szybko zdobywa zaufanie parowozów. Kaczor mu jednak nie ufa i szybko wchodzi z nim w konflikt. Póżniej Kaczor zauważa, że Diesel próbuje zabrać wagony towarowe. Te sprawiają mu kłopoty w wyniku czego dochodzi do wypadku. Wagony śpiewają o Dieslu złośliwą piosenkę.
13 DirtyWork Brudna Robota Diesel obwinia za swoje kłopoty Kaczora. Postanawia się go pozbyć. Mówi wagonom rzeczy, które rzekomo Kaczor mówił o Gabrysiu, Kubie i Heniu. Wagony powtarzają te kłamstwa dużym lokomotywom, a te im wierzą. W Domkowie dochodzi do konfrontacji Kaczora z Gabrysiem, Heniem, Kubą i Dieslem. Kaczor zostaje niesłusznie ukarany przez wysłanie do pracy z Edkiem.
14 ACloseShave23 O Mały Włos Kaczor mówi Edkowi o kłamstwach Diesla. Dzięki niemu szybko odzyskuje dobry nastrój. Pomaga Edkowi wjechać z wagonami na wzgórze. Nagle wagony odłączają się od Edka i zaczynają gonić Kaczora. Wkrótce doganiają lokomotywę i zaczynają ją pchać. Kaczor unika zderzenia z Kubą, ale wjeżdża do zakładu glibrody, który z wściekłości smaruje jego twarz pianą. Póżniej zawiadowca mówi Kaczorowi, że kłamstwa Diesla wyszły na jaw. Kaczor wraca do przyjaciół.
15 BetterLatethanNever11 Lepiej Póżno niż Wcale Przez remont wiaduktu, lokomotywy często się spóżniają. Tomek jest z tego powodu niezadowolony. Bercia śmieje się z niego, że teraz mogłaby wygrać z nim wyścig. Wkrótce Bercia się psuje i Tomek musi zabrać jej pasażerów. Póżniej lokomotywa i autobus stwierdzają, że spóżnianie się nie jest takie złe.
16 BreakVan6 Wagon Służbowy Na wyspę przybywają bliżniacy ze Szkocji, Donald i Darek. Jeden z nich ma zostać odesłany do domu. Darek ma kłopoty z pewnym złośliwym wagonem służbowym, który go nie lubi. Pewnego dnia Kuba prosi Darka, aby ten popchnął jego pociąg na wzgórze. Darek przypadkowo doprowadza do zniszczenia wagonu służbowego. Zawiadowca jest bardzo zły i zastanawia się co ma zrobić w sprawie bliżniaków.
17 TheDeputation5 Delegacja Zawiadowca wciąż nie podjął decyzji, którego zbliżniaków ma odesłać do Szkocji. Donald i Darek dobrze się spisują, odgarniając śnieg i ratując Henia. Edek stwierdza, że lokomotywy potrzebują delegacji. Piotruś przekręca słowo i w ramach deportacji jedzie porozmawiać z zawiadowcą. Ten ma dobre wieści. Postanawia nie odsyłać żadnego z bliżniaków.
18 ThomasComestoBreakfast27 Tomek Wpada na Śniadanie Tomek ku zaskoczeniu Piotrusia i Tobika chce jechać bez maszynisty. Pewnego dnia udaje mu się ruszyć, ale tylko z winy nieostrożnego sprzątającego, który ruszał jego kontrolki. Tomek nie może się zatrzymać i uderza w ścianę domu kierownika stacji. Wjeżdża do jadalni, w momencie gdy rodzina kierownika je śniadanie. Z pomocą Tomkowi przybywają Donald i Darek, którzy pomagają mu wrócić na tory.
19 Daisy16 Dorotka Tomek po ostatnim wypadku trafia do warsztatu. Na wyspę przybywa Dorotka, wagon spalinowy, który ma zastąpić go w pracy. Dorotka jest leniwa i nie chce wozić towarów. Nie podoba się to Tobikowi i Piotrusiowi. W końcu Dorotka dopina swego i nie dostarcza mleka. Stwierdza, że będzie robiła tylko to co będzie chciała.
20 Percy'sPredicament21 Kłopotliwe Położenie Piotrusia Dorotka nadal jest bardzo leniwa. Tobik musi dostarczać za nią mleko. Piotruś zgadza się zabrać za niego wagony z kamieniołomu. Wagony w drodze powrotnej zaczynają popychać Piotrusia. Lokomotywa zjeżdża na boczniocę i uderza w wagon służbowy. Po wypadku Piotruś trafia do warsztatu. Tymczasem do pracy wraca Tomek, a Dorotka po rozmowie z zawiadowcą się zmienia. Zostaje przyjaciółką Tobika i staje się pracowita.
21 TheDiseasel18 Chorobowóz Wiluś i Benio, bliżniacy z frabyki porcelany, zostawiają swoje wagony w porcie. Gdy wracają, zauważają, że te zniknęły. O ich kradzież oskarżają chorobowoza. Jadą go odszukać i znajdują go na bocznicy. Wykorzystują fakt, że nie wie on, że są bliżniakami. Bawią się jego kosztem, az do przyjazdu Edka. Ten mówi im, że chorobowóz to tak naprawdę Boguś, przyjazna lokomotywa. Wiluś i Benio przepraszają za swoje zachowanie.
22 WrongRoad12 Nie Tędy Droga Gabryś i Edek przez nastawniczego jądą innymi torami niż zwykle. Edek jedzie główną linią, a Gabryś linią boczną. Gabryś spędza noc na bocznicy. Rano podjeżdżają do niego Wiluś i Benio, którzy żartują, że wrzucą go do morza. Na szczęście zjawia się Boguś, który przywołuje bliżniaków do porządku. Gabryś do dziś wierzy, że Boguś ocalił mu życie.
23 Edward'sExploit21 Wyczyn Edka Edek zabiera gości na wycieczkę do portu. Tam przejmują ich Wiluś i Benio, którzy zabierają ich do fabryki porcelany. Następnie oddają ich Edkowi. W drodze na stacje psuje się pogoda, a Edek łamie swój korbowód. Dzięki pomysłowości jego załogi, lokomotywie udaje się ruszyć. W końcu wyczerpany, ale niepokonany Edek dojeżdża do celu. Gabryś i Kuba, którzy wcześniej się z niego śmiali, są pod wrażeniem.
24 GhostTrain24 Duch Pociągu Piotruś opowiada Tomkowi historię o duchu. Ten jednak nie wierzy w duchy i śmieje się ze straszliwości przyjaciela. Tej nocy Piotruś uderza w wóz na przejeżdzie i zostaje cały pokryty wapnem. Wygląda jak duch. Postanawia z pomocą Tobika przestraszyć Tomka. Udaje mu się to.
25 WoollyBear13 Puchaty Miś Tomek jest zły na Piotrusia, gdyż ten ciągle się spóżnia. Następnego dnia Piotruś się spieszy aby zdążyć na czas. W porcie zostaje ubrudzony lepką melasą. Gdy wjeżdża na wzgórze, do jego kotła przykleja się siano. Gdy póżniej Piotruś zauważa swoje odbicie w lustrze, stwierdza, że wygląda jak puchaty miś. Tobik i Tomek się z niego śmieją.
26 ThomasandtheMissingChristmasTree22 Tomek i Zaginiona Choinka W Święta Bożego Narodzenia Tomek ma odebrać choinkę. W drodze powrotnej zostaje przysypany lawiną śniegu. Donald i Darek go uwalniają. Tomek dowozi drzewko do celu tuż przed świątecznym przyjąciem. W nagrodę on i jego przyjaciele mogą śpiewać kolędy.

Postacie

Nowe Postacie

Ciekawostki

Więcej z Fandomu

Losowa wiki