FANDOM

CGISeries
Seria 18 - została po raz pierwszy wyemitowana latem 2014 roku. Składa się z dwudziestu sześciu odcinków. Pięć odcinków serii zostało wydanych na płycie DVD już w kwietniu.

W angielskiej i amerykańskiej wersji narratorem był Mark Moraghan, a w polskiej Stefan Knothe

Odcinki

Numer Odcinka Obrazek Tytuł Odcinka Streszczenie
1 OldReliableEdward96 Stary Niezawodny Edek Edek pomaga Gabrysiowi wjechać na szczyt wzgórza. Gabryś nie chce mu podziękować. Tomek i Edek postanawiają dać mu nauczkę. Dzięki Tomkowi Gabryś znowu zatrzymuje się na wzgórzu, a Edek znowu musi mu pomóc.
2 NotSoSlowCoaches40 Niezbyt Szybkie Wagony Ania i Klara narzekają, że Tomek jedzie zbyt szybko. Wkrótce zostają przez pomyłkę dołączone do pociągu Kingi. Jadą z taką prędkością, z jaką nigdy wcześniej się nie poruszały. Gdy w końcu się zatrzymują, postanawiają, że już nigdy nie będą narzekały na jazdę Tomka.
3 FlatbedsofFear31 Wagony Strachu Sylwek opowiada lokomotywom historię o wagonach, wydających upiorny dźwięk. Emilka śmieje się ze strachliwości Henia i nie wierzy w ich istnienie, aż do czasu gdy nie słyszy we mgle dziwnych dżwięków. Wkrótce zagadka się wyjaśnia.
4 DisappearingDiesels58 Znikające Diesle Diesel postanawia zabawić się kosztem Pawła. Sprawia, że Paweł myśli, że wszystkie spalinowozy zniknęły. Diesel tak długo ucieka przed Pawłem, że kończy mu się paliwo i nie może się ruszyć. Jest teraz zdany na łaskę Pawła.
5 SignalsCrossed101 Sygnał Tobika Tobik nie lubi pokonywać rozjazdu przy stacji Knapford. Nie wie, który semafor dotyczy jego torów. Przez cały dzień o mały włos nie zderza się z przyjaciółmi. W końcu okazuje się, że kłopotliwy semafor jest zepsuty.
6 Toad'sAdventure19 Przygoda Anatola Anatol ma dość słuchania opowieści o przygodach Olka. Postanawia sam przeżyć przygodę. W tym celu zostaje wagonem służbowym pociągu towarowego Kuby. Ratuje Tomka i Piotrusia przed zderzeniem z wagonami Kuby. Zostaje bohaterem i teraz to on opowiada innym o swoich przygodach.
7 DuckintheWater90 Kaczor w Wodzie Kaczor wpada do wody i nie może z niej się wydostać. Kuba ma mu pomóc, ale zachowuje się nieodpowiedzialnie. Nie słucha rad Kamusia w wyniku czego dochodzi do jeszcze większego wypadku.
8 DuckandtheSlipCoaches70 Kaczor i Sprytne Wagony Kaczor opowiada przyjaciołom o sprytnych wagonach, których używał na swojej kolei. Kuba proponuje zawiadowcy, aby je sprowadził, dodając, że to był jego pomysł. Kaczor cieszy się na widok swoich wagonów i jest smutny gdy dowiaduje się, że to Kuba będzie je ciagnął.
9 ThomastheQuarryEngine60 Tomek w Kamieniołomie Tomek kieruje pracą w kamieniołomie pod nieobecność Marty i Diesla. Nie slucha rad i zabiera na raz zbyt wiele wagonów. Wagony sprawiają mu kłopoty i przez ich zachowanie o mały włos nie dochodzi do wypadku.
10 ThomasandtheEmergencyCable87 Tomek i Linka Alarmowa Tomek musi się zatrzymać, gdyż jeden z pasażerów jego pociągu pociągnął za linkę alarmową. Okazuje się, że nic się nie stało, a jeden z pasażerów kazał się zatrzymać, gdyż usłyszał dwięk ciekawego ptaka. 
11 DuncanandtheGrumpyPassenger82 Damian i Marudny Pasażer Damian stara się sprawić, aby jego pasażerowie przestali narzekać. Wkrótce przekonuje się, że nie da się zadowolić wszystkich, a zwłaszcza jednego, bardzo narzekającego pasażera. Pan Patyczek radzi mu aby nie zwracał uwagi na marudnego człowieka i dobrze wykonywać swoją pracę.
12 MarionandthePipe71 Marianka i Rura Marianka stwierdza, że znalazła w ziemi statek wikingów. Statek ten okazuje się jednak tylko rurociągiem, który w dodatku zaczyna przeciekać. Marianka nie chce przyznać się do błędu w wyniku czego powstaje zamieszanie. Gdy zaczyna rozumieć swój błąd, postanawia pomóc w naprawie rury.
13 MissingGator82 Tęsknota za Gatorem Piotruś tęskni za Gatorem. Gdy przestaje czuć się odważnym, przypomina sobie jego słowa. Dzięki temu przezwycięża strach i wjeżdża do starej kopalni, aby pomóc wagonom, które w niej utknęły.
14 NoSteamWithoutCoal53 Nie ma Pary bez Węgla Wiluś i Benio dokuczają Tymkowi, który do jazdy potrzebuje oleju. Wkrótce bliźniakom kończy się węgiel i zatrzymują się w miejscu. Muszą poprosić Tymka o pomoc. Tymek na szczęście zgadza się pomóc kłopotliwym bliźniakom.
15 Spencer'sVIP104 Ważny Pasażer Szymka Wszystkie lokomotywy chcą przewieźć wiceministra. Najbardziej przejęty jest Szymek. Lokomotywy tak bardzo myślą o ważnym gościu, że popełniają same błędy, powodując zamieszanie.
16 Toad'sBrightIdea69 Wspaniały Pomysł Anatola Pewnej nocy Gator zabiera od zepsutego Olka, jego pociąg towarowy. Anatol zauważa, że Gatorowi zepsuła się lampa. Stara się uświadomić mu, że jazda z zepsutą lampą jest niebezpieczna, ale lokomotywa go nie słucha. W końcu Gator uświadamia sobie, że Anatol miał rację.
17 LongLostFriend64 Dawny Przyjaciel Gator wraca na wyspę Sodor, aby spotkać się z Piotrusiem, swoim nowym przyjacielem. Przez cały dzień się z nim jednak mija. Na domiar złego Gator nie wie, gdzie ma dostarczyć sól, gdyż kartka z opisem dostawy, zniszczyła się przez zalanie wodą.
18 LastTrainforChristmas108 Ostatni Pociąg na Święta Kacper składa obietnicę, że zabierze wszystkich pasażerów z lądu na wyspę Sodor na Święta Bożego Narodzenia. Lokomotywy zawiadowcy odśnieżają tory. Dzięki ich ciężkiej pracy udaje się zabrać wszystkich pasażerów na wyspę Sodor.
19 DuncantheHumbug60 Damian Maruda Damian jak zwykle narzeka. Dostaje propozycję, że zostanie odmalowany, jeśli przez cały dzień będzie miły. Damian przyjmuje wyzwanie. Inne lokomotywy są zdziwione jego innym zachowaniem.
20 ThePerfectGift78 Prezent Idealny Piotruś szuka dla Jasia odpowiedniego prezentu na Święta. Myśli, że odpowiednim prezenetem będzie dla niego choinka. Lokomotywa nie zdaje sobie sprawy z tego, że dla dźwigu idealnym prezentem jest rzecz wykonana ze złomu.
21 EmilySavestheWorld118 Emilka Ratuje Świat Emilka chce przewieźć coś wyjątkowego. Przytrafia jej się okazja, gdy otrzymuje zadanie dostarczenia do zoo wielkiego globusa. Globus ten podczas jazdy spada z jej wagonu i zaczyna się toczyć. Goni wiele lokomotyw, a następnie wpada do wody. 
22 TimothyandtheRainbowTruck16 Tymek i Tęczowy Wagon Wiluś i Benio znowu żartują  z Tymka. Proszą go aby znalazł dla nich tęczowy wagon. Tymek zgadza się pomóc. Przez caly dzień bezskutecznie szuka tego wyjatkowego wagonu. W porcie znajduje wagon pełny śmierci, który jest ubrudzony farbami. 
23 MarionandtheDinosaurs28 Marianka i Dinozaury Marianka pracuje na bocznicy. Musi tam przenocować. Gdy budzi się w środku nocy, zauważa przechodzące obok niej dinozaury. Mówi o nich Tomkowi, ale ten jej nie wierzy. Wkrótce Marianka znowu zauważa potwory i zaczyna przed nimi uciekać.
24 SamsonatYourService27 Tu Samson, do Usług Samson nie lubi prosić innych o pomoc. Ma zabrać z bocznicy wagony towarowe i zabrać je do kamieniołomu. Samson wprzez pomyłkę odbiera z bocznicy zamiast wagonów towarowych, wagony ekspresowe. Inne lokomotywy próbują mu o tym powiedzieć, ale ten ich nie słucha.
25 SamsonSentforScrap86 Samson na Złomowisku Zgniotek, który miał zbierać złom, trafia do warsztatu. Jego pracę mają za niego wykonać Samson i Hubcio. Samson przez pomyłkę uznaje za złom rower listonosza, znak przystanku autobusowego, a w końcu także samochód zawiadowcy. Chce zabrać te rzeczy na wysypisko, gdzie zostaną zniszczone. 
26 MillieandtheVolcano98 Miłka i Wulkan Miłka przeraża się na widok figurki dinozaura w nowym parku księcia. Samson i Hubcio nazywają ją niemądrą. Miłka postanawia się na nich odegrać. Słyszy ich rozmowę dotyczącą modelu wulkanu. Wpada na pomysł aby rozpalić ognisko za wulkanem, aby ci pomyśleli, że wulkan wybucha. 

Postacie

Nowe Postacie

Głosu Użyczyli

Wersja angielska:

Wersja amerykańska:

Wersja polska: