FANDOM

CGISeries
Seria 16 - została po raz pierwszy wyemitowana w 2012 roku. Seria składa się z dwudziestu odcinków. W Wielkiej Brytanii narratorem był Michael Angelis, w USA Michael Brandon a w Polsce Stefan Knothe. Premiera serii w Wielkiej Brytanii miała miejsce w lutym 2012 roku, w USA w kwietniu 2012, a w Polsce w grudniu 2012 roku.

Odcinki

Numer Odcinka Obrazek Tytuł Odcinka Streszczenie
1 RacetotheRescue52 Na Ratunek Felek podczas wizyty w warsztacie uświadamia sobie, że już dawno nie poruszał się po drodze. Gdy wjeżdża na ulicę, zaczyna cały dygotać, stając się pośmiewiskiem innych. Felek postanawia poruszać się więc torami. Sytuacja się zmienia, gdy wybucha pożar, a jedyna droga do niego prowadzi ulicą.
2 Ol'WheezyWobbles28 Zepsuty Kręciołek Stary Kręciołek się psuje i lokomotywom z wyspy mgieł robi się smutno. Tomek postanawia naprawić zepsuty dżwig prosząc o pomoc Tracha i Ciacha. Niestety nie wie, że ci potrafią naprawić zepsute rzeczy tylko pracując razem.
3 ExpressComingThrough43 Ekspres Jedzie Tu Pelagia Szyneczka urządza przyjęcie na wyspie Sodor dla gości z lądu. Tomek ma ich zabrać na wycieczkę w wagonach ekspresowych, które okazują się dla niego zbyt ciężkie. Aby się odciążyć, po drodze zostawia gości w różnych miejscach. Gdy dojeżdża na stację, okazuje się, że wagony są puste.
4 PercyandtheMonsterofBrendam15 Piotruś i Potwór z Rybkowa Sylwek opowiada Piotrusiowi o potworze z portu. Piotruś zaczyna się bać i ostrzega przed potworem swoich przyjaciół. Jest tak przestraszony, że widzi potwora w każdym kogo spotka. W końcu stwierdza, że potwór nie istnieje, ale musi przekonać o tym swoich przyjaciół, których wcześniej przestraszył.
5 HoHoSnowman46 Wesoły Bałwan Karol śmieje się z Henia. Chowa się za wagonami, stojącymi obok bałwana i zaczyna mówić. Henio jest przekonany, że przemawia do niego bałwan. Jest tak przestraszony, że chowa się w hangarze. Karol musi przekonać go, że to on udawał mówiącego bałwana.
6 FlashBangWallop!18 Ale masz Zdjęcie! Fotograf ma zrobić zdjęcia lokomotywom do książki. Tomek chce mieć najwięcej zdjęć, dlatego zasłania przyjaciół, którym fotograf robi zdjęcia. Przez zachowanie Tomka jego przyjaciele mają wypadki. W końcu Tomek rezygnuje z pozowania do zdjęć i postanawia pomóc przyjaciołom.
7 ThomasandtheRubbishTrain22 Tomek i Pociąg ze Śmieciami Tomek otrzymuje zadanie ciągnięcia z Węchem pociągu ze śmieciami. Bardzo się tego wstydzi, dlatego co chwilę dyskretnie odłącza się od Węcha. W końcu przez jego zachowanie dochodzi do poważnego wypadku.
8 ThomasTootstheCrows16 Strach na Wrony Tomek pomaga gospodarzowi, któremu zepsuł się strach, odganiać wrony, wyjadające ziarno z pola. Postanawia ścigać dwie wrony po całej wyspie. Niestety nie zdaje sobie sprawy z tego, że reszta wron w tym czasie wróciła na pole.
9 BustMyBuffers!57 Niech to Zderzak! Gabryś uszkadza sobie zderzaki. Jedzie do maszynowni, aby mu je tam naprawili. Trach i Ciach proponują mu założenie zderzaków dla spalinowozów, do momentu naprawy jego starych zderzaków. Gabryś po długich dyskusjach się zgadza. Staje się wtedy pośmiewiskiem innych lokomotyw.
10 PercyandtheCalliope54 Piotruś i Kaliope Piotruś i Diesel zbierają złom. Zielona lokomotywa postanawia uruchomić stare kaliope, aby uratować je przed przetopieniem. Diesel jest przeciwny temu pomysłowi. Mimo wielu trudności Piotrusiowi udaje się naprawić stare organy.
11 ThomasandtheSoundsofSodor55 Tomek i Dżwięki Sodor Na wyspę przybywa sławny kompozytor, który ma napisać nową melodię. Tomek ma umożliwić mu posłuchanie dżwięków wyspy Sodor. Przez zachowanie Tomka kompozytor traci swoje kartki z zapisaną melodią. Niebieska lokomotywa ma jednak plan, aby na koncercie wystąpili jego przyjaciele.
12 Salty'sSurprise27 Niespodzianki dla Sylwka

W Święta Bożego Narodzenia Edek postanawia dać Sylwkowi prezent. Nie jest świadomy tego, że dla lokomotywy spalinowej najlepszym prezentem będzie jakaś opowieść.

13 SodorSurpriseDay25 Dzień Pełen Niespodzianek

W Dniu Pełnym Niespodzianek Tomek postanawia zaskoczyć Gabrysia, który uważa ten dzień za nudny. Wszystko jego próby rozbawienia Gabrysia kończą się niepowodzeniem. Sukces odnosi w zupełnie niespodziewanym momencie.

14 Emily'sWinterPartySpecial43 Emilka i Zimowy Festyn Sodor

Emilka marzy o tym aby ciągnąć pociąg z prezentami dla dzieci. Zgadza się odszukać zaginiony kapelusz zawiadowcy, mając nadzieję, że po wykonaniu tego zadania będzie mogła ciągnąć wagony z prezentami. Wkrótce przestaje szukać kapelusza i postanawia bez zgody zawiadowcy, zabrać pociąg z prezentami.

15 MuddyMatters10 Kłopoty z Błotem

W dniu targu Kuba otrzymuje zadanie zabrania owiec gospodarza na targ. Nie chce się ubrudzić, w wyniku czego jedzie trasą, na której nie występują brudne kałuże. Niestety Kuba nie zauważa, że owce uciekły z jego wagonów. 

16 Whiff'sWish38 Marzenie Węcha

Węch marzy o tym by być tak wyjątkowym jak Szymek. Aby być kimś ważnym, postanawia pomóc innym lokomotywom wykonywać ich zadania. Niestety, zapomina przez to o swojej pracy. Szybko jednak naprawia swój błąd.

17 WelcomeStafford28 Powitanie Stefka

Na wyspę przybywa elektrowóz Stefek. Szymek ma pokazać mu wyspę. Oprowadza Stefka po wyspie tak długo, aż elektrowozowi wyładowuje się akumulator. Szymek popełnia ten sam błąd jeszcze dwa razy. Za trzecim razem to Szymek ma kłopoty. Kończy mu się węgiel. Stefek przybywa mu z pomocą.

18 Don'tBotherVictor!40 Daj Spokój Wiktorowi!

Piotruś Sam ma kierować pracą na kolei wąskotorowej pod nieobecność zawiadowcy, który prosi go też by nie przeszkadzał Wiktorowi, który przyjechał na inspekcję. Piotruś Sam bierze dosłownie słowa zawiadowcy i sam próbuje bezskutecznie naprawić zepsutych przyjaciół.

19 HappyBirthdaySir!44 Wszystkiego Najlepszego!

W dniu urodzin zawiadowcy, Sylwek opowiada przyjaciołom o tym, że w młodości Pan Szyneczka podróżował w pewnym starym wagonie. Tomek tego dnia ma pracować z nowym pojazdem trakcyjnym o imieniu Wojtek, który bardzo chce odszukać ulubiony wagon zawiadowcy.

20 TheChristmasTreeExpress31 Choinkowy Ekspres

W Święta Bożego Narodzenia lokomotywy wąskotorowe odkrywają sobie, że mają choinki. Radek jedzie z Tobikiem na wyspę mgieł aby ją zdobyć. Tobik boi się wyspy i jedzie przez nią najszybciej jak potrafi w wyniku czego przejeżdża obok pięknych choinek. 

Postacie

Nowe Postacie

Głosu Użyczyli

Wersja angielska:

  • Michael Angelis - narrator
  • Ben Small - Tomek, Tobik, Ferdynand i Radek
  • Keith Wickham - Edek, Henio, Gabryś, Kuba, Piotruś, Węch, Prast, Sylwek, Trach, Stefek, Pan Handel, Sławek, Pan Szyneczka, Pelagia Szyneczka, Pan Patyczek, Burmistrz Sodor, Fotograf i Wielki Kompozytor
  • Teresa Gallagher - Emilka, Rózia, Marta i Księżna Boxfordu
  • Matt Wilkinson - Wiktor, Karol, Szast, Rudik, Kamuś, Bogdan, Kamil, Gospodarz Maciej, Gospodarz Troter, Karolek, Wojtek i Książę Boxfordu
  • Kerry Shale - Diesel i Arek
  • William Hope - Bartek
  • Rupert Degas - Ciach, Bercia i Felek
  • Steven Kynman - Piotruś Sam

Wersja amerykańska:

Wersja polska:

Ciekawostki