FANDOM

NewSeriestitlecard.png
Seria 10 - po raz pierwszy została wyemitowana w 2006 roku. Składa się ona z dwudziestu ośmiu odcinków. W angielskiej wersji narratorem był Michael Angelis, w amerykańskej wersji Michael Brandon, a w polskiej Stefan Knothe.

Odcinki

Numer Odcinka Obrazek Tytuł Odcinka Streszczenie
235 Flour37.png Śladem Mąki

Tomek jest zazdrosny, gdy Kuba otrzymuje zadanie dostarczenia mąki na przyjęcie dla dzieci. Postanawia ukryć jego wagon z mąką. Nie wie, że z wagonu wycieka mąka. Kuba ciągle znajduje Tomka, jadąc za śladami wysypanej mąki. Gdy dochodzi do konfrontacji Kuby i Tomka, okazuje się, że cała mąka się już wysypała. Tomek jedzie do młyna po jej nowy ładunek.

236 ASmoothRide28.png Spokojna Przejażdżka Pan Handel wraca z pracy w kamieniołomie. Jeżdzi bardzo spokojnie i solidnie wykonuje swoje zadania. Ma jednak kłopoty z wjazdem na wzgórza, ale nie mówi o tym zawiadowcy. Pan Patyczek prosi go by zabrał go i jego żonę na wycieczkę. W czasie wjazdu na wzgórze Pan Handel się psuje. Mówi wtedy zawiadowcy o swoim problemie. Ten wysyła go do warsztatu.
237 Plane.jpg Tomek i Odrzutowiec Tomek ma zabrać dzieci na piknik. Na lotnisku poznaje samolot o imieniu Jeremiasz. Uznaje go za zarozumiałego i postanawia już więcej z nim nie rozmawiać. Po zabraniu dzieci na piknik, Tomek znowu spotyka Jeremiasza, który mówi mu o nadchodzącej burzy. Tomek jedzie zabiera dzieci z miejsca pikniku i wpada na pomysł aby urządzić go w hangarze Jeremiasza.
238 PercyandtheFunfair34.png Piotruś i Wesołe Miasteczko Na wyspę przyjeżdza wesołe miasteczko. Wszystkie lokomotywy otrzymują zadania przewiezienia należących do niego wagonów. Piotruś ma dostarczyć węgiel do wszystkich stacji. Uznaje to zadanie za nudne i postanawia pomóc przyjaciołom. Nikt jednak nie potrzebuje pomocy. Wkrótce wszystkie lokomotywy się zatrzymują, gdyż Piotruś nie dostarczył węgla. Mała lokomotywa szybko naprawia swój błąd.
239 TheGreenController37.png Zielony Zawiadowca Zawiadowca jest chory, a jego żona prosi Piotrusia aby ten w tym dniu kierował pracą innych lokomotyw. Pani Szyneczka mówi mu co kto ma zrobić. Piotruś zapomina co mówiła żona zwiadowcy i posyła lokomotywy w złe miejsca. Po rozmowie z Tomkiem, przypomina sobie gdzie miał kogo wysłać. Teraz lokomotywy pracują we właściwych miejscach.
240 DuncanDropsaClanger21.png Damian Gubi Dzwon Damian ma dostarczyć nowy dzwon do wieży zegarowej w miasteczku. Podobają mu się wydawane przez dzwon dżwięki. Jedzie więc szybko przez wyboiste tory. Przyjaciele radzą mu aby zwolnił, ale ten ich nie słucha. Nagle dzwon spada z wagonu i ląduje na gałęzi drzewa. Gdy dzwon trafia z powrotem na wagon, Damian, jadąc spokojnie, dostarcza go do celu.
241 Thomas'TrickyTree26.png Kłopotliwe Drzewko Tomka Tomek ma odebrać choinkę z przystani. Nie wie gdzie jej szukać przez co Damian się z niego śmieje. Tomek sam szuka choinki, ale doprowadza przez to tylko do wypadku. W końcu Damian mówi Tomkowi, że jedynie Pan Handel wie gdzie jest choinka, gdyż to on ją schował. Tomek prosi Pana Handla o pomoc, który pokazuje mu gdzie schował choinkę.
242 Toby'sAfternoonOff17.png Wolne Popołudnie Tobika Tobik wcześnie kończy swoja pracę i myśli, że będzie mógł zobaczyć zwierzęta w gospodarstwie. Otrzymuje jednak od zawiadowcy trzy ważne zadania, które zajmą mu resztę dnia. Tobik postanawia poprosić swoich przyjaciół o pomoc. Nikt jednak nie ma dla niego czasu. Tobik jest zawiedzony, ale wkrótce dowiaduje się, że jego przyjaciele nie mogli mu pomóc, gdyż pomagali wtedy zepsutemu Heniowi.
243 It'sGoodtobeGordon20.png Jak Dobrze być Gabrysiem Gabryś ma szansę ustanowić nowy rekord prędkości. Przez pomyłkę zabiera specjalny węgiel Henia. Nie oddaje go, gdyż ma nadzieję, że dzięki niemu będzie jechał szybciej. Henio musi przez to nabrać zwykłego węgla, przez co wkrótce ma kłopoty. Gdy Gabryś się o tym dowiaduje, postanawia pomóc przyjacielowi. Nie ustanawia przez to rekordu.
244 Seing.png Zwiedzanie Wyspy Tomek ma pokazać turystom wyspę. Gabryś mówi mu, że nie uda mu się jednego dnia pokazać gościom całej wyspy. Tomek postanawia udowodnić mu, że może to zrobić. Bardzo się spieszy przez co w każdym miejscu zostawia kolejnych gości. Tomek uświadamia sobie co zrobił dopiero po stotkaniu z Bercią. Postanawia zabrać gości nad morze i stwierdza, że lepiej jest zwiedzić jedno miejsce bardzo dokładnie.
245 FearlessFreddie27.png Nieustraszony Frycek Frycek powraca do pracy na kolei wąskotorowej. Sławek i Radek proponują mu wyścig. Frycek odkrywa, że nie jest już tak szybki jak kiedyś, więc aby wygrać wyścig jedzie skrótem. Wygrywa wyścig. Sławek i Radek proponują mu drugi. Frycek znowu oszukuje. Podczas wyścigu Radek się wykoleja. Frycek przyznaje się do oszustwa. Używając starych torów odnajduje Radka i pomaga mu wrócić na tory.
246 Toby'sNewShed23.png Nowy Domek Tobika Tomek zauważa, że dach hangaru Tobika jest dziurawy. Postanawia go naprawić. Po naprawie dachu Tobik nie jest szczęśliwy. Okazuje się, że teraz do jego hangaru nie wlatują ptaki. Tomek wpada na pomysł aby przed domkiem Tobika zbudować budkę dla ptaków. Jedzie do tartaku po drewno. Gdy budka zostaje zbudowana, szybko zamieszkują w niej ptaki.
247 EdwardStrikesOut80.png Edek i Nowy Dźwig Na wyspę przybywa Kamuś, nowy dźwig. Gabryś i Edek stwierdzają, że niej jest on użyteczny i są dla niego niemili. Tego dnia Edek ma wypadek. Z jego wagonu wypadają rury, które blokują drogę Tomkowi i Emilce. Wkrótce w rury uderza Gabryś i wykoleja się. Hubcio nie radzi sobie ze sprzątaniem bałaganu. Edek postanawia poprosić o pomoc Kamusia. Ten szybko sprząta bałagan. Gabryś i Edek go przepraszają za swoje zachowanie.
248 ToppedOffThomas9.png Tomek i Wiatr Tomek spotyka Szymka i postanawia się z nim ścigać. Przez niego, kapelusz zawiadowcy porywa wiatr. Tomek postanawia go odszukać. Lekceważy wiatr, przez co nie może dogonić kapelusza. W końcu postanawia współpracować z wiatrem dzięki czemu szybko odzyskuje kapelusz. 
249 WhichWayNow29.png Którędy Teraz? Rudik, który ma zabrać rodzinę zawiadowcy na wycieczkę, pospiesza robotników ustawiających drogowskazy. W efekcie znaki wskazują drogi prowadzące do złych miejsc. Rodzina zawiadowcy się gubi. Rudikowi po pewnym czasie udaje się ją odszukać. Po tym wszystkim prosi robotników aby właściwie ustawili drogowskazy. Tym razem ich nie pospiesza.
250 Star4.png Tomek i Spadająca Gwiazda Nad wyspą ma przelecieć spadająca gwiazda. Tomek ma tej nocy zabrać inżynierów do zepsutej elektrowni. Bardzo chce zobaczyć gwiazdę, dlatego jedzie torami, nad którymi widać niebo. W efekcie się gubi. Nagle przelatuje spadająca gwiazda, która oświetla Tomkowi drogę do elektrowni. 
251 Henry9.png Wielki Silny Henio Henio jst zawiedzony, gdy to Gabryś a nie on ma pomagać gospodarzowi. Tomek, Piotruś i Emilka radzą mu, aby udowodnił Gabrysiowi, że jest silniejszy od niego. Henio tak robi przez co doprowadza do wypadku. Póżniej jednak pomaga Gabrysiowi, któremu uciekły krowy z wagonów, zaprowadzić zwierzęta do gospodarstwa.
252 S37.png Tomek w Toffee Dzieci z okazji przyjęcia, przebierają się za różne postacie. Tomek także chce wystąpić na przyjęciu w przebraniu. Piotruś radzi mu aby pojechał na zabawę w mydlinach. Mydliny wpadają Tomkowi do oczu przez co ten uderza w cysternę z toffee Tobika. Tomek dostarcza toffee za Tobika. Wkrótce zostaje cały pokryty lepkim toffee. Liście przyklejają się do jego kotła. Tomek pojawia się na przyjęciu, cały pokryty zielenią.
253 WharfandPeace25.png Odważny Sławek Sławek nie lubi pracować na przystani, gdyż nikogo tam nie zna. Wagony mu dokuczają, przez co nie czuje się odważny. Póżniej Sławek pomaga Radkowi i Rudikowi, którzy tłumaczą mu, że jest odważny. Sławek zaczyna wierzyć w siebie. Szybko zaprzyjażnia się z pracownikami przystani. Przywołuje też do porządku nieznośne wagony.
254 Thomas'FrostyFriend20.png Śnieżny Przyjaciel Tomka Tomek zatrzymuje się obok bawiących się w śniegu dzieci. Wielki balon w kształcie bałwana przyczepia się do jego tylnych zderzaków. Przez cały dzień balon jest przy Tomku, który nie może go zgubić. Lokomotywa bowiem nie wie, że bałwan jest tylko balonem. Dowiaduje się o tym dopiero po spotkaniu z zawiadowcą. Tomek oddaje balon dzieciom. 
255 EmilyandtheSpecialCoaches21.png Emilka i Specjalne Wagony Gabryś ustanawia nowy rekord prędkości i zawiadowca postanawia dać mu specjalne wagony. Emilka ma je odebrać. Jest niemiła dla Diesla, który postanawia w odwecie zabrać wagony Gabrysia. W końcu Emilka odnajduje wagony i Diesla, któremu zepsuł się silnik. Dowiaduje się, że Diesel także ustanowił rekord, ale w innej dziedzinie. Emilka mówi o tym zawiadowcy, który postanawia dać Dieslowi nowy silnik wysokoprężny.
256 ThomasandtheColours4.png Tomek i Barwy Klubowe Tomek jest zazdrosny, gdy Kuba otrzymuje zadanie odebrania drużyny piłkarskiej. Czerwona lokomotywa zostaje udekorowana flagami. Tomek bezskutecznie prosi Kubę, aby ten pozwolił mu wykonać jego zadanie. Gdy Kuba odmawia, Tomek sprawia, że ten wjeżdża na zarośnięty tor. Flagi Kuby zostają zniszczone. Tomek przeprasza przyjaciela i wraz z dziećmi na nowo go dekoruje.
257 ThomasandtheBirthdayMail31.png Tomek i Urodzinowa Przesyłka Tomka, denerwuje Rózia, różowa lokomotywa, która zawsze stara się go naśladować. Pewnego dnia Tomek ma dostarczyć urodzinowe przesyłki do wysokiego gospodarstwa. Harold ostrzega go przed złą pogodą, ale Tomek nie zwraca na to uwagi i jedzie do gospodarstwa, uciekając przed Rózią. W efekcie Tomka przysypuje lawina ziemi. Rózia wykonuje jego zadanie za niego, a następnie sprowadza pomoc.
258 Duncan'sBluff7.png Podstęp Damiana Damian i Kuba rywalizują o to, który z nich pierwszy dostarczy węgiel. Pierwszą rundę wygrywa Kuba. Za drugim razem Damian aby wygrać postanawia użyć podstępu. Chowa swoje wagony na bocznicy i wmawia Kubie, że już dawno dostarczył swój węgiel. Za trzecim razem Kuba ciężko pracuje, aby wygrać z Damianem. W efekcie kończy mu się węgiel. Damian przyznaje się do oszustwa i przybywa mu z pomocą.
259 MissingTrucks1.png Zaginione Wagony Sławek jest zmęczony. Radek postanawia zabrać za niego jego wagony z węglem do przystani. Nie mówi jednak przyjacielowi, że zamierza to zrobić. Ciągnąc wagony Sławka i swoje, Radek nie może wjechać na wzgórze. Zostawia więc wagony Sławka na bocznicy. Gdy po nie wraca, wagonów nie ma. Radek przyznaje się wszystkim co chciał zrobić. Wkrótce zaginione wagony się odnajdują.
260 ThomasandtheTreasure28.png Tomek i Skarb Na wyspie ma zostać otwarte muzeum morskie. Sylwek opowiada o skarbie, który piraci dano temu zakopali na wyspie. Tomek postanawia odszukać ten skarb. Inne lokomotywy nie wierzą w jego istnienie. W chwili otwarcia muzeum, Tomek przypomina sobie wskazówki Sylwka. Znajduje miejsce, w którym zakopano skarb. Kosztowności stają się atrakcją muzeum.
261 JamestheSecondBest3.png Prawie Najlepszy Kuba Edek ma mieć zdjęcie na plakacie. Kuba jest zazdrosny. Inne lokomotywy mówią mu czemu Edek, a nie on trafił na plakat. Kuba postanawia robić wszystko tak jak Edek. Przez jego zachowanie dochodzi do wypadku. Cylinder Edka zostaje uszkodzony przez co ten nie może przewieżć dzieci. Kuba postanawia pchać Edka, aby ten mógł wykonać swoje zadanie.
262 ThomasandSkarloey'sBigDayOut26.png Wycieczka Tomka i Sławka Tomek ma zabrać zepsutego Sławka do warsztatu. Postanawia zabrać go po drodze na wycieczkę. Sławek stwierdza jednak, że widział już zamek, doliny i wzgórza. Tomek zabiera go na Gabrysiowe Wzgórze. Wagon ze Sławkiem się odczepia i zaczyna toczyć się w dół. Zatrzymuje się dopiero na bocznicy. Po tym wszystkim Tomek postanawia zabrać Sławka prosto do warsztatu. Po drodze mijają morze, którego Sławek nigdy nie widział.

Postacie

Nowe Postacie

Ciekawostki

  • Jest to jedyna seria, która składa się z dwudziestu ośmiu odcinków.
  • Tomek jest głównym bohaterem w trzynastu odcinkach serii..

Więcej z Fandomu

Losowa wiki