FANDOM

ThomastheTankEngineandFriendsseason5opening.png
Seria 1 - została po raz pierwszy wyemitowana w 1984 roku. Seria składa się z dwudziestu sześciu odcinków. W Wielkiej Brytanii narratorem był Ringo Starr, w Stanach Zjednoczonych był George Carlin, a w Polsce Stefan Knothe.

Odcinki

Numer Odcinka Obrazek Tytuł Odcinka Streszczenie
1 ThomasandGordon.png Tomek i Gabryś Tomek drażni Gabrysia. Ten odpłaca mu się, zmuszając go do bardzo szybkiej jazdy na końcu jego pociągu.
2 EdwardandGordon8.png Edek i Gabryś Gabryś dokucza Edkowi. Ten niedługo póżniej udowadnia mu swoją użyteczność pomagając mu wjechać na strome wzgórze.
3 720px-TheSadStoryofHenry34.jpg.png Smutna Historia Henia Henio zatrzymuje się w tunelu w obawie, że deszcz zniszczy jego zielony lakier. Gdy nie udaje się go wyciągnąć, zawiadowca każe go w tunelu zamurować.
4 720px-HenryatWellsworth.jpg.png Edek, Gabryś i Henio Gabryś się psuje i Henio, który wciąż stoi zamurowany w tunelu, jest jedyną lokomotywą, który może za niego ciągnąć ekspres. Henio dostaje drugą szansę, zostaje wyciągnięty z tunelu i wraz z Edkiem ciągnie ekspres za Gabrysia.
5 Thomas'Train.jpg.png Pociąg Tomka Tomek po raz pierwszy w życiu ma ciągnąć pociąg. Jest tak przejęty, że wyjeżdża ze stacji, nie zabierając swoich wagonów.
6 ThomasandtheTrucks10.png Tomek i Wagony Tomek i Edek zamieniają się pracą. W efekcie Tomek musi ciągnąć pociąg towarowy składający się z nieznośnych wagonów. Niebieska lokomotywa przekonuje się do czego są zdolne nieznośne wagony.
7 ThomasandtheBreakdownTrain31.png Tomek i Wagon Ratunkowy Tomek pomaga wykolejonemu Kubie, używając wagonu ratunkowego. W nagrodę za pomoc, dostaje od zawiadowcy własną linię i dwa wagony pasażerskie.
8 JamesandtheCoaches6.png Kuba i Wagony Kuba ciągnący pociąg pasażerski jest bardzo niecierpliwy. Wagony mają dość jego zachowania i postanawiają mu dokuczyć. Niszczą przewody hamulcowe, które zostają naprawione przy użyciu sznurówek pasażera.
9 TroublesomeTrucks7.png Kłopotliwe Wagony Kuba ciągnie pociąg towarowy. Wagony sprawiają mu kłopoty, ale mimo wszystko czerwonej lokomotywie udaje się przywołać je do porządku.
10 JamesandtheExpress24.png Kuba i Ekspres Gabryś się psuje i Kuba ciągnie za niego ekspres.
11 ThomasandtheGuard19.png Tomek i Konduktor Tomek wyjeżdża ze stacji tak szybko, że zapomina zabrać ze sobą konduktora. Nie słucha swoich wagonów przez co dowiaduje się o tym daleko za stacją.
12 ThomasGoesFishing.png Tomek Jedzie na Ryby Tomek z powodu awarii wieży ciśnień musi uzupełnić swój zbiornik wodą z rzeki. W efekcie do jego kotła dostaje się ryba.
13 Thomas,TerenceandtheSnow22.png Tomek, Tymcio i Śnieg Tomek śmieje się z gąsienic Tymcia. Zmienia o nich zdanie gdy pewnego zimowego dnia wjeżdża w zaspę śnieżną, a pomóc może mu tylko Tymcio.
14 ThomasandBertie.png Tomek i Bercia Tomek poznaje autobus o imieniu Bercia. Proponuje jej wyścig, a ta się zgadza. Mimo wielu trudności wyścig wygrywa lokomotywa.
15 TendersandTurntables7.png Parowozy i Obrotnice Gabryś i Kuba nie chcą sami przygotowywać swoich wagonów. Ponadto Gabryś unieruchamia obrotnicę, a Kuba szybko się na niej obraca. Dwie lokomotywy wraz z Heniem postanawiają urządzić strajk.
16 TroubleintheShed14.png Kłopoty w Hangarze Gabryś, Kuba i Henio strajkują i odmawiają pracy. Zawiadowca zleca obsługę kolei Tomkowi i Edkowi. Ponadto zakupuje do pomocy nową, małą, zieloną lokomotywę o imieniu Piotruś.
17 PercyRunsAway51.png Piotruś Ucieka Piotruś zapomina słowa Tomka w efekcie czego zatrzymuje się na zwrotnicy linii głównej. W jego stronę pędzi Gabryś. Dużej lokomotywie udaje się zatrzymać, ale przestraszony Piotruś ucieka. Zatrzymuje się dopiero na ziemnym nasypie.
18 Coal15.png Węgiel Henio żle się czuje. Jego palacz odkrywa, że problem tkwi w węglu, którego uzywa lokomotywa. Zawiadowca sprowadza dla Henia specjalny, walijski węgiel. Używając nowego węgla, Henio czuje się o wiele lepiej.
19 TheFlyingKipper36.png Latający Pikling Henio ciągnie pociąg z rybami zwany Latającym Piklingiem. Przez żle ustawiony semafor wykoleja się. Zawiadowca posyła go do warsztatu. Tam Henio otrzymuje nowy piec, dzięki czemu nie potrzebuje już do jazdy specjalnego węgla.
20 WhistlesandSneezes22.png Gwizdanie i Kichanie Gabryś śmieje się z gwizdania Henia, ale wkrótce sam ma kłopoty z gwizdkiem. Póżniej w Henia i jego wagony, rzucają kamieniami, stojący na moście chłopcy. Henio postanawia dać im nauczkę. Następnego przejeżdżając pod mostem, kicha na chłopców popiołem.
21 TobyandtheStoutGentleman7.png Tobik i Gruby Dżentelmen Tramwaj parowy Tobik i jego wagon Hania przez kilka tygodni wożą po swojej linii rodzinę zawiadowcy. Wkrótce Tobik dowiaduje się, że jego linia zostanie wkrótce zamknięta. Na szczęście przychodzi do niego pewien list.
22 ThomasinTrouble2.png Kłopoty Tomka Tomek zostaje zaczepiony przez złośliwego policjanta, który zabrania jeżdzić do kamieniołomu lokomotywom bez osłoniętych kół. Zawiadowca aby rozwiązać problem, postanawia sprowadzić do swojej kolei Tobika, którego spotkał na wakacjach. Tobik i Hania szybko przyjeżdżają i rozpoczynają pracę na kolei zawiadowcy.
23 DirtyObjects6.png Brudne Pojazdy Kuba śmieje się z wyglądu Tobika i jego wagonu. Wkrótce role się odwracają gdy czerwona lokomotywa ma wypadek i jej lakier zostaje pokryty smołą.
24 OfftheRails31.png Wykolejenie Gabryś przez swoje zachowanie wpada do kanału z wodą. Dopiero w nocy udaje się go wyciągnąć.
25 DowntheMine5.png W Kopalni Tomek pracując w kopalni, celowo nie zwraca uwagi na tablicę ostrzegającą przed niebezpieczeństwem i wjeżdża za nią w wyniku czego wpada do szybu kopalni. Gabryś, z którego wcześniej się śmiał, jest jedynym, który może mu pomóc.
26 Thomas'ChristmasParty45.png Świąteczne Przyjęcie Tomka Tomek przypomina sobie sytuację gdy Pani Kijanka uratowała go przed zderzeniem z lawiną kamieni. Wraz z innymi lokomotywami postanawia zaprosić ją na świąteczne przyjęcie w Domkowie.

Postacie

Więcej z Fandomu

Losowa wiki