FANDOM

-Jesteś najodważniejszą małą lokomotywą jaką znam! | Radek, Odważny Sławek, Seria 10

SławekCGI
Sławek
  • Numer: 1
  • Data Budowy: 1864r.
  • Budowniczy: Fletcher, Jennings i Co.
  • Configuration: 0-4-2ST, pierwotnie 0-4-0ST
  • Data Przybycia na Wyspę Sodor: 1865r.

Sławek (ang.Skarloey) - jest lokomotywą wąskotorową i najstarszą lokomotywą pracująca na kolei Skarloey Railway.

Historia w Railway Series

Sławek został zbudowany w 1864 roku przez Fletcher, Jennings and Co. Początkowo był lokomotywą wąskotorową bez kabiny o konfiguracji 0-4-0. Był pierwszą lokomotywą zbudowaną dla kolei wąskotorowej Skarloey Railway. Sławek był dziecinny i sprawiał mnóstwo kłopotów. Szybko jednak zmądzał i zmienił swoje postępowanie za co w nagrodę otrzymał kabinę oraz dodatkowe tylne koła.

W 1945 roku Sławek był już stary przez co pracował tylko wtedy gdy inne lokomotywy był zajęte lub wtedy gdy pracy było za dużo.

W 1952 roku Sławek został wysłany do naprawy w Lenches Bridge w Pensnett. Otrzymał wtedy nowy kocioł, pojemnik na węgiel i nową kopułę. Powrócił do służby w 1958 roku.

Historia w serii telewizyjnej

serii czwartej Sławek był przedstawiony jako lokomotywa stara, mądra i doświadczona. Przez długi czas z racji na swój podeszły wiek nie pracował, ale szybko udowodnił, że jest jeszcze wstanie ciągnąć pociągi pasażerskie.

serii siódmej Sławek się zmienia. Jest przedstawiony jako lokomotywa młoda, która za wszelką cenę próbuje udowodnić innym lokomotywom swoją odwagę przez wjazd na wciągarkę lub wyścig z Radkiem i Fryckiem. Staje się również nieśmiały i boi się przejeżdżać przez stary most oraz pracować na przystani gdzie nikogo nie zna.

W filmie Tajemnica Niebieskiej Góry Sławka znowu przedstawia się jako starą, mądrą i poważną, ale bardzo życzliwą lokomotywę. Kieruje on pracą w kamieniołomie pod niebieską górą i mówi innym lokomotywom co mają robić.

Charakter

Sławek początkowo był arogancki. Póżniej jednak zrozumiał swoje błędy za co w nagrodę otrzymał kabinę i tylne koła. Zaczął się wtedy chwalić swoim nowym wyglądem Radkowi, ale przeprosił go gdy ten uratował go przed wjazdem w błoto. Teraz Sławek jest mądrą, sprawiedliwą i przyjazną lokomotywą.

W serii telewizyjnej Sławek jest dumny i pomocny, ale czasami bywa arogancki.

Prototyp

Sławek opiera się na lokomotywie wąskotorowej kolei Talyllyn Railway o nazwie Talyllyn.

Wygląd

W Railway Series Sławek jest pomalowany na kolor czerwony z niebieską i żółtą podszewką. Ma po obu stronach kotła tablice z imieniem. W serii telewizyjnej jest pomalowany na kolor czerwony z białą podszewką.

Występy

Railway Series

W Railway Series Sławek wystąpił w:

Seria Telewizyjna

W serii telewizyjnej Sławek wystąpił w:

Wydania Specjalne:

Seria Magazynów

W serii magazynów Sławek wystąpił w :

Ciekawostki

Głosu Użyczyli

  • Keith Wickham (Wielka Brytania i USA: od serii szesnastej)
  • Jacek Król (Polska: od serii szesnastej)
  • Tomohisa Aso (Japonia: od czwartej do siódmej serii)
  • Hideyuki Umezu (Japonia: od serii dziewiątej)
  • Jens Wendland (Niemcy: od serii szesnastej)

Marketing

Galeria

Skarloey Railway
SławekRadekPan HandelPiotruś SamRudikDamianIvo HughKsiążęFred
BertoldMocny MaciekFrycekŁukaszProtek

Więcej z Fandomu

Losowa wiki