FANDOM

-Rudik to mały diesel pracujący w kamieniołomie na Wyspie Sodor. Jego najlepsi przyjaciele to Radek i Sławek. Rudik tak bardzo dba o ich tory, że zapomina nawet o obowiązkach czekających na niego w kamieniołomie. | narrator

RustySavestheDay46
Rudik na Ratunek

Rudik na Ratunek (ang.Rusty Saves the Day) - jest dwudziestym piątym odcinkiem serii szóstej.

Fabuła

Rudik jest zajęty utrzymaniem linii Sławka i Radka w dobrym stanie. Zajmuje mu to tak dużo czasu, że często zapomina o obowiązkach czekających na niego w kamieniołomie. Zawiadowca stwierdza, że utrzymanie linii Sławka i Radka w dobrym stanie zajmuje Rudikowi zbyt wiele czasu, dlaego postanawia ją zamknąć. Sławek i Radek trafiają do pracy w kamieniołomie. Wykonują swoją pracę bardzo dobrze, ale tęsknią za lasami, wzgórzami a przede wszystkim za pasażerami. Pewnego dnia Pan Szyneczka mówi lokomotywom, że przez najbliższe dwa tygodnie, z powodu wysadzania skał, praca w kamieniołomie zostanie wstrzymana. Rudik pyta się go czy może przez ten czas wyremontowac linię Sławka i Radka by ci mogli znowu na niej pracować. Zawiadowca się zgadza, ale daje mu na to tylko dwa tygodnie. Rudik, Sławek i Radek zaczynają remontować linię. Przejeżdżająca obok Ela stwierdza, że to beznadziejna robota, ale Rudik postanawia się nie poddawać. Nagle Rudik wpada na pomysł aby poprosić o pomoc Elę. Podstępem udaje mu się ją przekonać do współpracy. Dzięki ciężarówce linia zostaje wyremontowana w terminie. Zawiadowca docenia pracę Eli i małych lokomotyw. Ponownie otwiera linię Sławka i Radka. Ma jednak nadzieję, że teraz Rudik będzie częściej myślał o swojej pracy w kamieniołomie.

Postacie

Miejsca

Niejasności

  • Sławek i Radek wyglądają na zadowolonych z pracy w kamieniołomie mimo, że ze słów narratora wynika, że ci byli nieszczęśliwi.
  • Gdy Ela usuwa z torów przewrócony jawor, drzewo prawie uderza w stojącego obok robotnika. W tej samej scenie oczy Radka są ustawione pod złym kątem względem siebie.
  • Linia Radka i Sławka jest jedyną linią kolejową prowadzącą z kamieniołomu do miasta Crovan's Gate, więc zamknięcie jej spowodowało by odcięcie dostaw kamieni.
  • Pan Szyneczka stwierdza, że Rudik jest potrzebny do pracy w kamieniołomie, a remontowanie linii Sławka i Radka zajmuje mu wiele czasu mimo, że Rudik trafił do pracy na kolei Skarloey Railway w celu remontowania starych linii kolejowych.
  • Wagony służbowe powinny zostać dołączone do pociągów Sławka, Radka, Piotrusia Sama i Rudika.

Galeria