FANDOM

-Jest tam wielki głaz, który się na mnie patrzy! | Rudik

RustyandtheBoulder14
Rudik i Głaz

Rudik i Głaz (ang.Rusty and the Boulder) - jest dwudziestym piątym odcinkiem serii piątej.

Fabuła

Rudik pracujący w nowym kamieniołomie zauważa, że na wzgórzu w pobliżu niego stoi ogromny głaz. Obawia się, że ten może stoczyć się na tory. Rudik mówi o tym Tomkowi i Piotrusiowi, ale ci o tym zapominają gdy Edek przywozi na teren budowy nową maszynę o imieniu Kolos. Póżniej Rudik stoi na torach w pobliżu wzgórza na którym stoi głaz. Nagle hałas wywołany przez Kolosa sprawia, że głaz stacza się na tory i zaczyna się toczyć w stronę przestraszonego Rudika. Mała lokomotywa spalinowa unika zderzenia z nim w ostatniej chwili zjeżdżając na bocznicę. Następnie toczący się głaz zauważa Sławek. Zaczyna przed nim uciekać i również ratuje się zjeżdżając na bocznicę. Tak samo robi Radek. Głaz zaczyna się szybko toczyć w stronę nowego kamieniołomu, w któym stoi Piotruś. Głaz go omija i uderza w główny budynek kamieniołomu. Po oszacowaniu szkód Pan Szyneczka postanawia zamknąć nowy kamieniołom, a głaz zostaje umieszczony na pobliskim wzórzu.

Postacie

Miejsca

Ciekawostki

  • W polskiej wersji z TVP3 Kraków ten odcinek nosił tytuł "Rusty i Głaz".

Niejasności

  • Gdy głaz goni Rudika, jest pokryty mchem, ale póżniej mech ten stopniowo znika.
  • Gdy Radek ucieka przed głazem widać, że do jego zderzaków jest przyczepiony szary przewód.
  • Gdy głaz uderza w główny budynek kamieniołomu, tworzy iskry wywołujące pożar, co jest niemożliwe.
  • Sławek jest przestraszony zanim zauważa toczący się w jego kierunku głaz.
  • Rudik, Sławek i Radek ratują się zjeżdżając na bocznice, ale kto przestawił zwrotnicę jak nie było w pobliżu żadnych budek dróżników?
  • Wiadukt powinien się zawalić pod ciężarem głazu.
  • Wagony Służbowe powinny zostać dołączone do pociągów Edka i Sławka.
  • W polskiej wersji narrator mówi, że Edek przywiózł do kamieniołomu maszynistę, ale powinien powiedzieć, że ten przywiózł do kamieniołomu nową maszynę.

Galeria