FANDOM

-To miła lokomotywa! | Sławek, Nareszcie w Domu, Seria 4

RudikCGI
Rudik
  • Numer: 5
  • Budowniczy: Ruston i Hornsby
  • Przybył na Wyspę Sodor: 1955r.

Rudik (ang.Rusty) - jest małym spalinowozem, który pracuje w kamieniołomie. Zajmuje się również naprawą torów, mostów i tuneli na kolei wąskotorowej Skarloey Railway.

Historia w Railway Series

Rudik został zbudowany przez Rustona i Hornsby. Przybył na wyspę Sodor w 1955 roku. Miał pomagać Panu Handlowi i Piotrusiowi Samowi w pracy w czasie gdy Sławek i Radek przebywali w warsztacie.

MAŁA, STARA LOKOMOTYWA:

Gdy Pan Handel udawał, że jest chory, Piotruś Sam musiał za niego pracować w kamieniołomie. Rudik zgodził się mu pomóc. Piotruś Sam miał poważny wypadek, gdyż uderzyły w niego rozpędzone wagony.

STARA, DZIELNA LOKOMOTYWA:

Gdy stary most zaczął się walić, Rudik zabrał robotników by go naprawili.

BARDZO STARE LOKOMOTYWY:

Rudik był obecny na przyjeciu z okazji setnych urodzin Sławka i Radka.

WIELKIE MAŁE LOKOMOTYWY:

Rudik zabrał robotników, by oczyścili tory z gałęzi drzew i krzewów.

NOWA, MAŁA LOKOMOTYWA:

Gdy Fred zachorował, Rudik musiał wykonywać jego pracę za niego.

Historia w serii telewizyjnej

Pewnego dnia Rudik zauważył, że jego maszynista jest zmartwiony. Zapytał się go co się stało, a ten odpowiedział mu, że na kolei Bluebell Railway jest potrzebna nowa lokomotywa do pracy. Rudik postanowił ją znależć i w tym celu spotkał się z Darkiem. Zapytał się go, czy pojedzie z nim na teren innej kolei, gdzie Darek kiedyś odnalazł Olka. Darek odpowiedział mu, że nie może, gdyż teraz mogą tak jeżdzić tylko spalinowozy, więc Rudik postanowił, że pojedzie tam sam. Następnego dnia Rudik ruszył na teren innej kolei. Odnalazł tam starą lokomotywę o imieniu Stefcio, która wkrótce miała została zezłomowana. Rudik z pomocą maszynisty pomógł ją uruchomić i zabrał na teren kolei Bluebell Railway. Stefcio został odnowiony i szybko zaprzyjażnił się z Rudikiem.

W serii piątej Rudik przyjechał do nowego kamieniołomu i zauważył, że na wysokiej górze w jego pobliżu stoi dziwny głaz. Pewnego dnia Rudik stał pod górą z głazem. W pobliżu głośno pracowały maszyny robotników. Hałas sprawił, że głaz spadł na tory i zaczął się toczyć goniąc Rudika. Małemu spalinowozowi, a także Sławkowi i Radkowi ledwo udało się uciec. W końcu głaz uderzył w główny budynek kamieniołomu wywołując pożar. Kamieniołom został zamknięty, a głaz przetoczony na niewielkie wzgórze. 

W serii szóstej Rudik bezskutecznie próbował nauczyć Damiana cierpliwości. Następnie postanowił wyremontować linię Radka i Sławka, która właśnie została zamknięta. Rudik dokonał tego z pomocą Sławka, Radka i ciężarówki Eli. Linia została ponownie otwarta.

W serii siódmej Rudik prowadząc inspekcję torów, zauważył, że stary most może się zawalić. Powiedział o tym innym lokomotywom. Damian nie chciał go słuchać i postanowił przejechać przez most. W połowie mostu się zatrzymał, gdyż skończył mu się węgiel. Most zaczął się walić, a Damiana w ostatniej chwili uratował Rudik.

W serii dziewiątej lokomotywy zaczęły się śmiać ze dżwięku syreny Rudika. Pewnego dnia Rudik miał zabrać orkiestrę dętą na koncert, ale po drodze skończyło mu się paliwo. Rudik używając swojej syreny i korzystając z pomocy członków orkiestry, wezwał pomoc. Lokomotywy przyznały, że syrena Rudika jest wyjątkowa. Następnie Rudik szukał Damiana, który zaginął w starej kopalni.

W serii dziesiątej Rudik otrzymał zadanie ustawienia drogowskazów wzdłuż torów kolei wąskotorowej. Rudik miał tego dnia zabrać rodzinę zawiadowcy na wycieczkę, dlatego pospieszał robotników w wyniku czego ci żle ustawili drogowskazy. Rodzina zawiadowcy i on sam się zgubili. Rudik szybko ich odnalazł i poprosił robotników by ci ustawili drogowskazy właściwie. Obiecał, że nie będzie ich poganiał.

W serii jedenastej Rudik wraz z Tomkiem i kilkoma lokomotywami wąskotorowymi bawił się strasząc innych głośnym gwizdnięciem. Zrobił się straszny bałagan, za którego spowodowanie został obwiniony Tomek.

Charakter

Rudik jest pomocny, miły i przyjazny mimo, że początkowo nie chciał pomóc Damianowi po wypadku. W serii telewizyjnej Rudik czasami bywa niecierpliwy i często ze wszystkim zwleka.

Prototyp

Rudik opiera się na lokomotywie wąskotorowej z kolei Talyllyn Railway o nazwie Midlander.

Wygląd

W Railway Series Rudik jest pomalowany na kolor czarny ze złotą podszewką. W serii telewizyjnej jest pomalowany na kolor pomarańczowy z żółtą podszewką. Ma na boku namalowane białą farbą imię i numer "5".

Występy

Railway Series

W Railway Series Rudik wystąpił w:

Seria Telewizyjna

W serii telewizyjnej Rudik wystąpił w:

Wydania Specjalne:

Seria Magazynów

W serii magazynów Rudik wystąpił w:

Głosu Użyczyli

Ciekawostki

  • Oryginalny model Rudika z serii Wooden Railway ma biały dach.
  • W fińskiej wersji Rudik ma na imię Risto.
  • W polskiej wersji w odcinku Zagubiony Stefcio Rudik ma na imię Rusty.
  • W polskiej wersji od serii szesnastej Rudik ma na imię Rudek.

Marketing

Galeria

Skarloey Railway
SławekRadekPan HandelPiotruś SamRudikDamianIvo HughKsiążęFred
BertoldMocny MaciekFrycekŁukaszProtek