FANDOM

Railway Series - to seria książek dla dzieci, na podstawie której nakręcono serial Tomek i Przyjaciele. Autorem książek jest Wilbert Awdry, duchowny i prywatnie wielki miłośnik kolei. Seria początkowo składała się z dwudziestu sześciu książek, ale póżniej Christopher Awdry, syn Wilberta postanowił dokończyć dzieło swojego ojca i dopisał do serii szesnaście książek. Obecnie seria liczy czterdzieści dwie książki. Polskie tytuły książek są nieoficjalne, gdyz żadna książka z serii nigdy nie została wydana w polskiej wersji.

Książki Wilberta Awdry

  1. Trzy Lokomotywy - Przygody Edka, Henia i Gabrysia.
  2. Tomek, Parowóz Tendrzak - Przygody małej lokomotywy o imieniu Tomek, która chce być ważna.
  3. Kuba, Czerwona Lokomotywa - Kuba powoduje wiele problemów i stara się wszystko naprawić.
  4. Jeszcze raz o Tomku Tendrzaku - Przygody Tomka na jego bocznej linii.
  5. Kłopotliwe Lokomotywy - Duże lokomotywy strajkują, a do pracy na kolei przybywa Piotruś.
  6. Henio, Zielona Lokomotywa - Henio stara się ciężko pracować mimo, że żle się czuje.
  7. Tobik, Tramwaj Parowy - Tobik zostaje zakupiony przez zawiadowcą po zamknięciu jego starej linii.
  8. Gabryś, Duża Lokomotywa - Gabryś chce ciągnąć pociąg królewski z okazjii wizyty królowej.
  9. Edek, Niebieska Lokomotywa - Edek udawadnia, że jest użyteczny mimo, że szybko się starzeje.
  10. Cztery Małe Lokomotywy - Przygody lokomotyw wąskotorowych.
  11. Piotruś, Mała Lokomotywa - Piotruś dokucza innym, a następnie stara sie pomóc Tomkowi.
  12. Osiem Sławnych Lokomotyw - Tomek ma wypadek w dniu wycieczki do Anglii.
  13. Kaczor i Lokomotywa Spalinowa - Diesel stara się popsuć dobrą opinię o Kaczorze.
  14. Mała, Stara Lokomotywa - Sławek wraca z warsztatu i zauważa wielkie zmiany na kolei.
  15. Bliżniacze Lokomotywy - Donald i Darek sprawiają kłopoty mimo, że maja dobre intencje.
  16. Lokomotywy z Linii Bocznej - Do pracy na kolei przybywa leniwa lokomotywa o imieniu Dorotka.
  17. Stara, Dzielna Lokomotywa - Sławek opowiada o swoim przyjacielu Radku.
  18. Stefcio, Dzwonkowa Lokomotywa - Stefcio odwiedza wyspę Sodor.
  19. Lokomotywy ze Wzgórz - Przygody lokomotyw wąskotorowych z kolei Culdee Fell Railway.
  20. Bardzo Stare Lokomotywy - Sławek i Radek świętują swoje setne urodziny.
  21. Lokomotywy z Linii Głównej - Gabryś i Kuba mają wypadki, a Edek udawadnia, że jest użyteczny.
  22. Małe Lokomotywy - Przygody małych lokomotyw wąskotorowych z kolei Arlesdale Railway.
  23. Dzielne Lokomotywy - Przygody wielkiej zachodniej lokomotywy o imieniu Olek.
  24. Olek, Zachodnia Lokomotywa - Olek z winy wagonów wpada w tarapaty.
  25. Książę, Zaginiona Lokomotywa - Piotruś Sam i Pan Handel przypominają sobie stare czasy.
  26. Odważne Lokomotywy - Nowa lokomotywa spalinowa o imieniu Marta spawia kłopoty Tobikowi.

Książki Christophera Awdry

  1. Naprawdę Użyteczne Lokomotywy - Nowe przygody lokomotyw z wyspy Sodor.
  2. Kuba i Lokomotywy Spalinowe - Kuba przekonuje się, że nie wszystkie lokomotywy spalinowe są złe.
  3. Wielkie Małe Lokomotywy - Piotruś Sam i Damian udawadniają Panu Handlowi, że nie jest najlepszy.
  4. Więcej o Tomku Tendrzaku - Tomek i Piotruś mają wypadki.
  5. Gabryś, Bardzo Szybka Lokomotywa - Gabryś chce jechać szybciej niż Pip i Emma.
  6. Tobik, Wagony i Kłopoty - Tobik wykonuje pracę Piotrusia.
  7. Tomek i Bliżniaki - Tomek spotyka Wilusia i Benia na linii Edka.
  8. Jock, Nowa Lokomotywa - Do pracy na kolei Arlesdale Railway przybywa Jock.
  9. Tomek i Wielki Pokaz Kolejowy - Tomek jedzie z wizytą na ląd.
  10. Tomek Wraca do Domu - Przygody Piotrusia, Tobika i Dorotki podczas pobytu Tomka na lądzie.
  11. Henio i Ekspres - Henio jest chory i wymaga naprawy.
  12. Wilbert, Leśna Lokomotywa - Donald i Darek poznają nową lokomotywę o imieniu Wilbert.
  13. Tomek i Lokomotywy Grubego Zawiadowcy - Trwają przygotowania do 50 rocznicy powstania kolei.
  14. Nowa, Mała Lokomotywa - Do pracy na kolei Skarloey Railway przybywa nowa lokomotywa.
  15. Tomek i Victoria - Zawiadowca daje Tobikowi stary wagon o imieniu Victoria.
  16. Tomek i Jego Przyjaciele - Pip i Emma stają się częścią zespołu lokomotyw grubego zawiadowcy.

Galeria

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Railway Series

Więcej z Fandomu

Losowa wiki