FANDOM

-Witaj Tomku! Co robisz? | Rózia, Tomek i Urodzinowa Przesyłka, Seria 10

RóziaCGI.png
Rózia
  • Klasa: SR USA Class
  • Budowniczy: Vulcan Iron Works
  • Konfiguracja: 0-6-0T
  • Ilość Odcinków: 44/440

Rózia (ang.Rosie) - jest różową lokomotywą, która uwielbia naśladować Tomka.

Historia

Rózia zawsze starała się naśladować Tomka, którego bardzo lubiła. Starała się wypuszczać parę tak jak on, a nawet gwizdać tak jak on. To często złościło niebieską lokomotywę. Pewnego dnia Tomek miał dostarczyć urodzinowe prezenty do gospodarstwa na wzgórzu, na którym mieszkała mała dziewczynka o imieniu Ala. Padał wtedy deszcz i zanosiło się na gwałtowną burzę. Rózia prosiła Tomka by ten pozwolił jej być lokomotywą pomocniczą, ale Tomek się nie zgodził. Rózia jednak pojechała za nim. Niebieska lokomotywa próbowała ją zgubić i wjechała na inne tory prowdzące do gospodarstwa. Tam Tomek został uwięziony przez lawinę ziemi. Rózia przybyła mu na ratunek i wezwała pomoc, a także zabrała za niego wagony z prezentami dla Ali.

Póżniej Rózia miała pomóc Tomkowi przetaczać wagony, a także pomóc mu napełnić węglem nowy wagon o imieniu Hektor. Z pomocy nic jednak nie wyszło, ponieważ Hektor krzyknął tak głośno, że Rózia przestraszyła się i uciekła. Następnie Rózia stała przed semaforem w pobliżu niskiego mostu. Nagle zauważyła pędzącego w jej kierunku Tomka wiozącego żaglówkę z wysokim masztem. Szybko zauważyła, że maszt nie zmieści się pod mostem i głośno zagwizdała by ostrzec przyjaciela. Następnie Rózia zostałą ochlapana błotem przez wagon z samochodem zawiadowcy, który odczepił się na wzgórzu od Tomka.

Póżniej Rózia chciała ciągnąć wagony wesołego miasteczka, ale zadanie to otrzymała zamiast niej Emilka. Ona mogła być jedynie jej lokomotywą pomocniczą. Rózia tego nie chciała i zabrała wagony z portu za nim Emilka zdążyła się do nich podczepić. Wywołała tym poważne zamieszanie, jednak szybko zrozumiała swój błąd i pomogła posprzątać powstały z jej winy bałagan. Następnie Rózia pomogła Tomkowi, któremu zgasło palenisko po zabawie w Chlap, Chlap, Chlap, która polegała na szybkim przejeżdżaniu przez kałuże. 

Póżniej Rózia miała zabrać do miasteczka wagon pełny skrzynek z kwiatami. Diesel zaproponował, że wykona to zadanie za nią, a Rózia się zgodziała. Jakiś czas póżniej Rózia uszkodziła swoje koło, a Tomek i Bogdan dostarczyli jej nowe. Następnie Rózia ucieszyła się gdy Tomek zrobił jej niespodziankę w dniu niespodzianek.

Charakter

Rózia jest miła i uprzejma, ale jej chęć naśladowania innych często złości inne lokomotywy, a zwłaszcza Tomka.

Prototyp

Rózia opiera się na lokomotywie SR USA Class o układzie osi 0-6-0T.

Wygląd

Rózia jest pomalowana na kolor różowy z szarą podszewką. Jej koła są pomalowane na kolor czerwony. Od serii osiemnastej posiada przymocowaną do komina lampę.

Występy

Seria Telewizyjna

W serii telewizyjnej Rózia wystąpiła w:

Wydania Specjalne:

Ciekawostki

  • Model Rózi z serii telewizyjnej znajduje się obecnie na wystawie w "Drayton Manor".
  • Gwizdek Rózi to tak naprawdę gwizdek Tomka o wyższym dżwięku.
  • W polskiej wersji imię Rózi jest różnie tłumaczone:
  • W japońskiej wersji Rózia ma na imię ロージー.
  • W opowieści magazynowej Red for Rosie Rózia posiada wagon na węgiel.
  • W serii 21 Rózia pojawi się w nowym malowaniu.

Głosu Użyczyli

Marketing

Galeria

Lokomotywy:

Więcej z Fandomu

Losowa wiki