FANDOM

-Co ty tu robisz Kubo? Ty jesteś różowym parowozem! | Diesel

TickledPink34.png
Różowa Lokomotywa

Różowa Lokomotywa (ang.Tickled Pink) - jest trzecim odcinkiem serii trzynastej.

Fabuła

Pan Szyneczka wysyła Kubę do warsztatu, gdzie ten ma zostać na nowo pomalowany. Tam zostaje przemalowany na kolor różowy. Tymczasem psuje się Emilka, która miała zabrać wnuczkę zawiadowcy na urodzinowe przyjęcie i nie ma żadnej innej lokomotywy, która mogłaby zrobić to za nią. Dlatego zawiadowca przychodzi do Kuby, który wciąż przebywa w warsztacie. Mówi mu o tym co się stało i prosi by zabrał dzieci na przyjęcie zamiast Emilki. Kuba wyrusza w drogę i po drodze spotyka zepsutą Emilkę, która zatrzymała się na bocznicy czekając na pomoc. Emilka śmieje się z różowego lakieru Kuby, a ten nie nie chcąc by inne lokomotywy się z niego śmiał obmyśla plan.Kuba postanawia, że jak tylko po drodze spotka inną lokomotywę to się przed nią schowa.

Po pewnym czasie Kuba zauważa wolno jadącego w przeciwnym kierunku Tobika. Postanawia ukryć się na pobliskiej bocznicy porośniętej drzewami. Nagle obok przejeżdża pędzący Gabryś. Silny podmuch wiatru odsuwa gałęzie drzew przez co Tobik zauważa, że Kuba jest pomalowany na kolor różowy i zaczyna się z niego śmiać. Zawstydzony Kuba szybko wyrusza w dalszą drogę.

Następnie Kuba zatrzymuje się na bocznicy, gdzie Diesel przetacza wagony. Kuba ukrywa się za wagonami, ale w końcu spalinowóz go zauważa i zaczyna się śmiać z jego różowego lakieru. Kuba słysząc śmiech spalinowozu czuje się bardzo głupio i szybko wyrusza w dalszą drogę.

Póżniej Kuba zauważa jadącego w przeciwnym kierunku Gabrysia ciągnącego pociag osobowy. Postanawia schować się przed nim w tunelu. Wtedy obok Gabrysia zatrzymują się Tomek i Piotruś. Kuba uświadamia sobie, że blokuje Gabrysiowi drogę i zaczyna zdawać sobię sprawę z tego, że może spóżnić się po dzieci. Różowa lokomotywa postanawia wyjechać z kryjówki. Wtedy wszystkie lokomotywy stojące przed nim się z niego śmieją, ale dla Kuby już to nic nie znaczy. Zależy mu tylko na tym by zdążyć odebrać dzieci i zawieżć je na przyjęcie. W drodze na stację Maithwaite spotyka Henia i Szymka, którzy również śmieją się z jego różowego lakieru, ale Kubie zależy tylko na tym by być naprawdę użyteczną lokomotywą.

Póżniej Kuba obawia się, że Brydzia Szyneczka i jej przyjaciele będą śmiali się z jego różowego lakieru, ale jego obawy nie sprawdzają się. Okazuje się bowiem, że różowy to ulubiony kolor wnuczki zawiadowcy i jej przyjaciół.

Postacie

Miejsca

Ciekawostki

  • Usunięte sceny z tego odcinka zostały użyte w odcinku Przesyłka Piotrusia.
  • Na stacji Maithwaite widać mężczyznę i kobietę. Mogą to być rodzice Stefcia i Brydzi Szyneczki.

Niejasności

  • Gdy Kuba wjeżdża do warsztatu, robotnicy od razu zaczynają zdejmować z niego starą warstwę lakieru co jest bardzo niebezpieczne, gdyż kocioł lokomotywy parowej po długiej jeżdzie zawsze jest gorący.
  • Gdy Kuba spotyka na bocznicy zepsutą Emilkę, narrator mówi, że ta czekała na mechaników, ale powinien powiedzieć, że Emilka czekała na lokomotywę, która mogłaby zabrać ją do warsztatu.
  • Gdy Gabryś mija Tobika, jego dwa wagony są tajemniczo połączone w jeden. Jest to błąd animacji.
  • Gdy Gabryś mija schowanego Kubę, jego wagon z hamulcem, nie znajduje się na końcu pociagu.
  • Gdy Kuba odjeżdża po spotkaniu z Szymkiem, jego wagon z hamulcem nie znajduje się na końcu pociągu.
  • Diesel przetaczając wagony stale zmienia kierunek jazdy i tory po których jedzie, co jest niemożliwe.
  • Diesel powinien z łatwością zauważyć Kubę, gdy ten ukrywał się za jego wagonami.
  • Diesel ma czarny uchwyt na zderzaki, gdy narrator mówi: "Nagle Diesel podjechał do wagonów!".
  • Kuba mógł szybko ruszyć w dalszą drogę niezauważony, gdy Diesel po raz pierwszy go minął.
  • W rzeczywistości przemalowanie Kuby zajęłoby wiecej czasu niż cały poranek.
  • Dlaczego Gabryś i Kuba jadą tymi samymi torami w różnych kierunkach?
  • Nie ma żadnej wzmianki o tym co robi Szymek na wyspie Sodor.
  • Drzewa na bocznicy rosną zbyt blisko torów.
  • W polskiej wersji na początku odcinka narrator mówi "Kuba był najbardziej czerwoną lokomotywą na wyspie Sodor", a powinien powiedzieć "Kuba jest najbardziej czerwoną lokomotywą na wyspie Sodor".

Galeria

Więcej z Fandomu

Losowa wiki