FANDOM

-Bzz, Bzz, Bzz! | Kaczor

|- |

|
Buzz,Buzz75
Pszczoły

Pszczoły (ang.Buzz Buzz), w amerykańskiej wersji James Goes Buzz Buzz) - jest siedemnastym odcinkiem serii trzeciej.

Fabuła

Kuba zatrzymuje się przy sadzie, w którym pracuje Tadek. Nagle czerwona lokomotywa zauważa stojące w pobliżu ule i pyta się Tadka do czego one służą. Wtedy przyjeżdża Boguś i ostrzgea Kubę i Tadka przed pszczołami. Kuba, który nie lubi słuchać rad lokomotyw spalinowych, szybko odjeżdża. Póżniej w porcie czerwona lokomotywa słyszy jak Kaczor i Boguś rozmawiają o pszczołach. Kuba przerywa im rozmowę i stiwerdza, że nie boi się pszczół. Póżniej Kuba czeka na stacji, aż pasażerowie wsiądą do jego wagonów. Nagle przewraca się stojący na peronie ul i wylatują z niego pszczoły. Wszyscy pasażerowie szybko uciekają ze stacji. Jedna z pszczół kłuje lokomotywę swoim żądłem w nos, a reszta ląduje na jej kotle. Kuba, jego maszynista i palacz robią wszystko by pozbyć się pszczół. Najpierw spłukują kocioł Kuby wodą, następnie obracają się na obrotnicy i przejeżdżają przez tunel, ale to nie pomaga. Wtedy wracają do sadu. Pszczoły na widok uli szybko odlatują z kotła Kuby. Wieczorem Kubę odwiedza wikary. Dziękuje mu za to, że zagonił jego pszczoły do ula i na widok jego użądlonego nosa nazywa go czerwononosym reniferem.

Postacie

Miejsca

Ciekawostki

  • Ten odcinek jest oparty na opowieści z Railway Series pod tym samym tytułem.
  • Pszczoła była animowana. Została stworzona przez Petera Chianga z Magic Camera Company.
  • Wikary na widok Kuby z czerwonym od użądlenia przez pszczołę nosem nazywa go czerwononosym reniferem. Jest to odniesienie do opowieści o Rudolfie zwanym czerwononosym reniferem.
  • W polskiej wersji ten odcinek tak naprawdę nosi tytuł "Pszczółki".

Niejasności

  • Gdy Wiluś i Benio pracują w porcie, jednemu z nich nie wydobywa się dym z komina.
  • Gdy Kaczor rozmawia z Bogusiem, w tle widać wyposażenie studia.
  • Gdy ludzie uciekają na widok pszczół widać, że filar przy wejściu do stacji zmienia swoje miejsce.
  • Gdy pszczoły latają obok maszynisty i palacza widać, że dach kabiny Kuby jest biały.
  • Gdy narrator mówi o tym, że Kuba zapomniał o swoich wagonach, na peronie stacji widać stojącego mężczyznę mimo, że wszyscy uciekli ze stacji po wydostaniu się pszczół z ula.
  • Gdy Kuba wieczorem stoi w hangarze widać, że jego komin jest czymś owinięty.

Galeria

Tomek i przyjaciele s03 17 (069) - Pszczoły (Buzz Buzz)05:30

Tomek i przyjaciele s03 17 (069) - Pszczoły (Buzz Buzz)