FANDOM

-Pospieszmy się, nie czekajmy! Nieśmy pomoc, nie zwlekajmy! | Tomek i Bogdan

StuckonYou7
Przygoda z Magnesem

Przygoda z Magnesem (ang.Stuck on You) - jest czternastym odcinkiem serii piętnastej.

Fabuła

Tomek ma być przez cały dzień lokomotywą ratunkową i współpracować z Bogdanem. Tomek spotyka Bogdana, który właśnie został wyposażony w wielki, silny magnes w warsztacie. Po chwili lokomotywa i pojazd ratunkowy szybko razem odjeżdżają, a Wiktor bezskutecznie próbuje powiedzieć im, że magnes przymocowany do dżwigu Bogdana działa wtedy gdy świeci się na nim czerwone światło. Tomek go nie słucha, gdyż stwierdza, że o magnesach wie wszystko. Wkrótce Tomek i Bogdan dojeżdżają do centrum ratowniczego. Nagle zostaje ogłoszony alarm. Okazuje się, że w gospodarswie spłonęło schronienie dla owiec i potrzebna jest pomoc przy jego odbudowie. Bogdan próbuje podnieść za pomocą magnesu leżące na ziemi metalowe słupy, ale magnes nie działa, gdyż nie świeci się na nim czerwone światło. W pewnym momencie Bogdan uderza w słupy, a te wpadają do morza. Tomek pociesza Bogdana, że mogą pojechać dpo nowe słupy do magazynu. Nagle zostaje ogłoszony kolejny alarm. Okazuje się, że Rózia uszkodziła swoje koło. Bogdan podjeżdża do nowego koła i próbuje chwycić je za pomocą magnesu. Magnes jednak nie działa, gdyż nie pali się na nim czerwone światło. Bogdan wjeżdża w koło i popycha je w wyniku czego to uderza w Kamusia i przewraca się na ziemię. Tomek zaczyna zastanawiać się dlaczego magnes nie działa. Proponuje Bogdanowi by spróbował przyczepić magnes do jego kotła. Bogdan podjeżdża do Tomka i w tym momencie zapala się czerwone światło na magnesie. Magnes przyczepia się do kotła Tomka i nikt nie wie jak go usunąć. Tomek i Bogdan połączeni ze sobą magnesem postanawiają wrócić do warsztatu i poprosić Wiktora o pomoc. 

Po drodze Gabryś i Kuba na widok Tomka i Bogdana połączonych magnesem, głośno się śmieją. W warsztacie Wiktor mówi Tomkowi i Bogdanowi, że magnes jest włączony wtedy gdy świeci się na nim czerwone światło, a jeśli się ono nie świeci to znaczy, że magnes jest wyłączony. Bogdan wyłącza magnes i odłącza się od Tomka. Następnie Tomek i Bogdan pomagaja odbudować schronienie dla zwierząt z gospodarstwa, a póżniej dostarczaja Rózi nowe koło. Tomek i Bogdan zmęczeni wracaja do centrum.

Postacie

Miejsca

Ciekawostki

  • Bogdan ma pierwszą mówiącą rolę.

Niejasności

  • Gdy Gabryś śmieje się z Tomka widać, że magnes nie jest przyczepiony do kotła Tomka.
  • Skąd Kamuś wie o tym, że spłonęło schronienie dla zwierząt i że Rózi uszkodziło się koło?
  • Koło zapasowe dla Rózi powinno znajdować się w warsztacie, a nie w centrum ratowniczym.
  • Magnes nie powinien włączyć się automatycznie. 
  • Magnes nie powinien zostać użyty do podniesienia koła Rózi.
  • Wydaje się mało prawdopodobne by Tomek i połączony z nim za pomocą magnesu Bogdan nie napotkali po drodze żadnej przeszkody takiej jak na przykład słup telegraficzny.
  • Gospodarz Maciej nie powinien potrzebować pomocy centrum ratowniczego do naprawy spalonego schronienia dla swoich owiec. 
  • Centrum ratownicze otrzymało informację o potrzebie dostarczenia słupów do gospodarstwa i nowego koła dla Rózi dopiero po przybyciu na miejsce Tomka i Bogdana, więc dlaczego metalowe słupy do odbudowy schronienia dla zwierząt i koło dla Rózi stoją już przy budunku centrum.
  • W ostatniej scenie, magnes nie przyczepia się do Tomka mimo, że świeci się na nim czerwone światło.
  • Wagony służbowe powinny zostać dołączone do pociągów Tomka, Rózi, Basi i Tracha.
  • Będąc połączeni, Tomek i Bogdan nie mogli wjechać do warsztatu bo koło warsztatu jest tylko jedna obrotnica dla lokomotyw, więc nie mógł tam wjechać Bogdan.

Galeria