FANDOM

TheAdventureBeginsDVD
Przygoda się Zaczyna

Przygoda się Zaczyna (ang.The Adventure Begins) - jest filmem pełnometrażowym serialu Tomek i Przyjaciele. Jego polski tytuł jest obecnie nieoficjalny.

Adaptacja

Film stanowi adaptację dwóch pierwszych książek z Railway Series. Są w nim ukazane wydarzenia przedstawione w książkach Trzy Lokomotywy i Tomek, Parowóz Tendrzak. Wszystkie te wydarzenia zostały wcześniej pokazane w odcinkach serii pierwszej. W filmie pojawiają się również nowe postacie.

Fabuła

Dawno, dawno temu, na północnym zachodzie działała pewna kolej. Najmniejszą lokomotywą pracującą na niej był Edek, który przygotowywał pociągi dla większych lokomotyw. Największą lokomotywą był Gabryś, który uwielbiał ciągnąć ekspres. Niestety, czasami też musiał ciągnąć pociągi towarowe. Pewnego dnia Gabryś prowadzi pociąg towarowy. Spotyka Edka i informuje go, że wkrótce na wyspę Sodor przybędzie nowa lokomotywa. Edek jest bardzo z tego zadowolony. Gabryś przypomina mu, że lokomotywa z wadliwymi drewnianymi klockami hamulcowymi, która przybyła na wyspę ostatnio, okazała się zbyt mała. Słyszy to Kuba, który protestuje mówiąc, że nie jest mały, a jego drewniane hamulce są dobre.

Gabryś jedzie dalej z pociągiem towarowym i dojeżdża do stromego wzgórza na głównej linii. W połowie wzniesienia zostaje zatrzymany przez wagony i nie chce spróbować pojechać dalej. Jego maszynista dzwoni do zawiadowcy, ktory przysyła na pomoc Edka. Dzięki Edkowi pociąg Gabrysia pokonuje szczyt wzgórza. Gabryś jednak jest zbyt dumny aby podziękować Edkowi za pomoc.

Później Edek pracuje na bocznicy. Nagle słyszy nieznany głos. Kuba mówi mu, że na wyspę przybyła już nowa lokomotywa. Ma ona sześć małych kół, mały komin, mały kocioł i małą kabinę. Edek i Kuba w końcu stają twarzą w twarz z nową lokomotywą, która mówi im, że ma na imię Tomek. Edek i Kuba się z nim witają. Wtedy przybywa Gabryś i śmieje się z Tomka, gdy ten mówi mu, że jest wstanie wykonywać lepsze rzeczy niż przetaczanie wagonów. Rozmowę lokomotyw przerywa zawiadowca, który wita Tomka. Edek postanawia pokazać przybyszowi co ma robić. Wkrótce Edek i Tomek pracują na bocznicy, ale nowa lokomotywa początkowo popełnia wiele błędów. Uderza w wagony i ciągle wjeżdża na złe tory. Jakiś czas później Tomek spotyka śpiącego na bocznicy Gabrysia. Zaczyna specjalnie głośno gwizdać i budzi go. Gabryś jest bardzo zły.

Wieczorem Tomek przyjeżdża do Domkowa, czyli do domu wszystkich lokomotyw. Nagle do hangaru przyjeżdża duża zielona lokomotywa, który chce wjechać do niego zanim zacznie padac deszcz. Edek mówi Tomkowi, że zielona lokomotywa ma na imię Henio i bardzo boi się deszczu. Edek opowiada Tomkowi historię jak kiedyś Henio podczas deszczu wjechał do tunelu i nie chciał z niego wyjechać, gdyż bał się, że woda zniszczy jego piękny zielony lakier i czerwone paski. Gdy zawiadowcy, pasażerom oraz innej lokomotywie nie udało się go wyciągnąć, Pan Szyneczka, postanowił Henia zamurować w tunelu. Pozwolił mu wyjechać i wrócić do pracy dopiero wtedy, gdy Gabryś spalił swój bezpiecznik i nie mógł ciągnąć ekspresu. Dumny Gabryś nie chce słyszeć o swojej przygodzie i przerywa Edkowi, mówiąc mu, że che iść spać.

Następnego dnia Tomek jedzie do warsztatu, Ma zostać przemalowany. Szybko otrzymuje nowe, niebieskie malowanie z czerwoną podszewką oraz namalowany po obu stronach żółtą farbą numer jeden. Tomek po wyjeździe z warsztatu, jedzie pochwalić się swoimi nowymi barwami Edkowi. Lokomotywy wspominają lokomotywę typu "Dzbanek do Kawy", która nosiła jego numer, przed jego przybyciem na wyspę. Edek jest zajęty, więc Tomek musi za niego przygotować wagony ekspresowe dla Gabrysia. Na bocznicy, spotyka dwa małe wagony pasażerskie, Anię i Klarę. Myśli że to one są wagonami Gabrysia. Ania i Klara wyprowadzają go z błędu i pokazują mu wagony Gabrysia. 

Postacie

Miejsca

Głosu Użyczyli

Wersja angielska

Wersja amerykańska

Wersja polska

Ciekawostki

Niejasności

  • Gdy Kuba mija Gabrysia, jego tender jest pomalowany w jego późniejsze, czerwone barwy.
  • Wagon służbowy powinien zostać dołączony do pociągu Tomka.
  • Jerome i Judy nie powinni ustawić Kuby z powrotem na torach wraz z jego tendrem. Powinni to zrobić oddzielnie.
  • Akcja filmu toczy się zaraz po przybyciu Tomka na wyspę Sodor, a Domkowo ma siedem miejsc dla lokomotyw mimo, że siódme miejsce zostało dobudowane dopiero w filmie Jak Lokomotywy Uratowały Lotnisko.
  • Henio jest w swoim nowym kształcie, mimo, że został przebudowany wiele lat po wydarzeniach z filmu.
  • Stacja Kellsthorpe pojawia się w filmie, mimo, że w serii telewizyjnej została zbudowana dopiero w serii ósmej. Nie jest to jednak do końca wpadka, gdyż w Railway Series stacja istniała w czasie przybycia Tomka na wyspę.
  • W filmie Henia z tunelu próbuje wyciągnąć Kuba, mimo, że w odcinku Smutna Historia Henia próbował tego dokonać Tomek. Z kolei w oryginalnym opowiadaniu z Railway Series Henia z tunelu próbowała wyciągnąć Czerwona Lokomotywa.
  • Gałąź, w którą uderza Tomek podczas pościgu za Kubą, pojawia się znikąd.
  • Gdy Tomek wjeżdża na stację Ffarquhar, nie jest podłączony do Ani. Ponadto Ani brakuje kół.
  • Gdy Tomek zatrzymuje się na buforach widać Tobika, a Tobik pojawia się wiele lat później po wydarzeniach z filmu.
  • Gdy na początku filmu zawiadowca rozmawia przez telefon w swoim biurze, za oknem widać przejeżdżający pociąg, którego kolejne wagony są oddalone zbyt daleko od siebie.
  • Donald lub Darek pojawia się w tle , mimo że bliźniacy przybywają na wyspę kilka lat po wydarzeniach z filmu.

Galeria