FANDOM

-A znacie opowieść o Wyspie Mgieł? | Sylwek

PNWMDVD
Przygoda na Wyspie Mgieł

Przygoda na Wyspie Mgieł (ang.Misty Island Rescue) - jest filmem pełnometrażowym serialu Tomek i Przyjaciele.

Fabuła

Na wyspie Sodor trwa budowa nowego centrum ratowniczego, którego zespół mają stanowić Harold, Kamuś i nowa łódż o imieniu Kapitan. Centrum ma zostać zbudowane z królewskiego budulca, czyli drewna jobi, które przywieziono z ojczyzny Hirka. Wszystkie lokomotywy chcą odebrać je z portu i dostarczyć na miejsce budowy. Diesel chcąc udowodnić swoją wyższość nad lokomotywami parowymi postanawia dostarczyć drewno jobi bez wiedzy zawiadowcy. Tomek próbuje go zatrzymać gdyż wie, że linia kolejowa prowadząca do centrum jest niedokończona. Tomek w ostatniej chwili ratuje spalinowoza przez spadnięciem w przepaść, ale ładunek drewna jobi przepada.

W nagrodę za uratowanie spalinowoza, Tomek otrzymuje zadanie znalezienia nowego ładunku drewna jobi na lądzie. Nie ma dla niego miejsca na statku, dlatego postanawia popłynąć na doczepionej do statku tratwie. Podczas rejsu, póżną nocą łańcuch pomiędzy statkiem, a tratwą pęka, w wyniku czego lokomotywa trafia na nieznaną wyspę. Wkrótce dowiaduje się, że na wyspie znajduje się kolej i szybko poznaje pracujące na niej lokomotywy, czyli Szasta, Prasta i Ferdynanda. Dowiaduje się także, że miejsce w którym się znajduje to Wyspa Mgieł. Po pewnym czasie odkrywa również, że na wyspie tej rosną drzewa z których można uzyskać drewno jobi. Z pomocą nowych przyjaciół Tomek stara się wrócić na wyspę Sodor i znajduje podwodny tunel łączący dwie wyspy. Tymczasem Harold, Kamuś, a nawet Pan Szyneczka bezskutecznie szukają Tomka na morzu.

Tomek postanawia wraz z Szastem, Prastem i Ferdynandem oraz wagonami pełnymi drewna jobi przejechać przez tunel by wrócić na swoją wyspę. Po drodze napotykają przeszkodę i zostają uwięzieni. Niebieska lokomotywa przypominając sobie opowieść Sylwka puszcza sygnały dymne by wezwać pomoc. Dym zauważa Piotruś. Zawiadowca wraz z Kubą, Edkiem i Gabrysiem wyrusza przez morze na Wyspę Mgieł by znależć Tomka. Tymczasem Piotruś wraz z Węchem wjeżdża do podwodego tunelu i znajduje w nim uwięzionego Tomka oraz mieszkańców wyspy Mgieł. Dwie lokomotywy szybko usuwają przeszkodę, a następnie zabierają Tomka, Szasta, Prasta i Ferdynanda do miejsca budowy centrum ratowniczego. Następnie Tomek na wraca na wyspę Mgieł i szybko znjaduje szukających go tam zawiadowcę, Kubę, Edka i Gabrysia.

Tymczasem Szast, Prast i Ferdynand jadą do warsztatu, gdzie zostają odnowieni. Następnie pomagają innym lokomotywom w budowie centrum ratowniczego. Wkrótce budowa zostaje skończona, a centrum zostaje uroczyście otwarte. Lokomotywy parowe śmieją się i radośnie gwiżdżą. Zauważa to stojący w pobliżu Diesel 10, który zapowiada, że parowozy już nie długo będą się śmiały w swoje puste kotły.

Postacie

Miejsca

Głosu Użyczyli

Wersja angielska

Wersja amerykańska:

Wersja polska:

Piosenki

Ciekawostki

Niejasności

  • Gdy lokomotywy stojąc w hangarze gwizdają, Emilka ma dżwięk gwizdka Rózi.
  • Gdy Hirek wyjeżdża z portu, Diesel pojawia się na jego torze kilka sekund póżniej.
  • Gdy Diesel wyjeżdża z portu nie jest podczepiony do wagonów z drewnem, ale podczas wypadku jest.
  • Gdy lokomotywy żegnają się z Tomkiem, Sylwek zamyka oczy by zatrąbić, ale nie słychać jego syreny.
  • Gdy Pan Szyneczka zagląda do tunelu, Węch nie ma lampy, ale w następnej scenie ją ma.
  • Tomek i Węch powinni sobie uszkodzić zderzaki po uderzeniu w przeszkodę w tunelu.
  • Tomek i Szymek nie powinni potrzebować statku by dostać się na ląd, gdyż Wyspa Sodor jest połączona z lądem mostem, który znajduje się w mieście Vicarstown.
  • Czterem lokomotywom, czyli Tomkowi, Szastowi, Prastowi i Ferdynandowi nie udaje się usunąć przeszkody w tunelu podczas gdy dwóm lokomotywom, czyli Piotrusiowi i Węchowi się to udaje.
  • Tomek i Pan Szyneczka nic nie wiedzą o istnieniu podwodnego tunelu prowadzącego na Wyspę Mgieł podczas gdy Węch o nim wie mimo, że ten przybył na wyspę Sodor wiele lat po nich.
  • Wagony Służbowe powinny zostać dołączone do pociągów Tomka, Edka, Henia, Gabrysia, Kuby, Tobika, Rózi, Hirka, Szasta, Prasta, Ferdynanda i Diesla.
  • Diesel ma inny dżwięk syreny.
  • W rzeczywistości Bujający się Most nie byłby wstanie utrzymać ciężaru lokomotyw.
  • W rzeczywistości Diesel nie byłby wstanie uciec Tomkowi, gdyż maksymalna prędkość jego prototypu, czyli spalinowej lokomotywy manewrowej BR Class 08 wynosiła 15 mil na godzinę.
  • W rzeczywistości Diesel nie zdołałby się utrzymać na krawędzi mostu i spadłby w przepaść.
  • W rzeczywistości przejazd lokomotyw przez tak długi podwodny tunel byłby niebezpieczny dla ich maszynistów i palaczów, gdyż ci mogliby się zatruć dymem wydobywającym się z kominów lokomotyw.
  • Drewno jobi po wpadnięciu do rzeki powinno unosić się na powierzchni wody, a nie pójść na dno.
  • Szansa by mgła wokół Wyspy Mgieł opadła w czasie puszczania sygnału przez Tomka jest bardzo mała.
  • Wyspa Mgieł wydaje się być niezamieszkana przez ludzi.
  • Długość podwodnego tunelu jest krótsza niż odległość pomiędzy dwoma wyspami.
  • Podczas podróży na ląd, Szymek stał na pokładzie statku, a Tomek musiał płynąć na tratwie, ale póżniej ten sam statek pomieścił na kadłubie trzy lokomotywy, czyli Edka, Gabrysia i Kubę.
  • Tratwa na jakiej Tomek opuszcza Wyspę Sodor powinna mieć po obu końcach bufory.
  • Lokomotywy nic nie wiedzą o Wyspie Mgieł mimo, że ta znajduje się kilka kilometrów od Wyspy Sodor.
  • W polskiej wersji przez cały ten film Sylwek ma na imię Bosman.
  • W polskiej wersji przez cały ten film narrator określa lokomotywy jako "pociągi".

Okładki

Galeria