FANDOM

-Życzę wszystkiego najlepszego! | Piotruś

Percy'sParcel29
Przesyłka Piotrusia

Przesyłka Piotrusia (ang.Percy's Parcel) - jest dziesiątym odcinkiem serii trzynastej.

Fabuła

Pelagia Szyneczka obchodzi urodziny i ma przyjechać na wyspę. Pan Szyneczka wysyła Tomka, by odebrał z portu gości, którzy przybyli na urodzinowe przyjęcie. Gdy zawiadowca odchodzi przyjeżdża Marta. Mówi Piotrusiowi, że zawiadowca na pewno da mu ważne zadanie póżniej. Prosi go też by powiedział jej o tym gdy tak się stanie. Gdy Marta odjeżdża do hangaru wraca Pan Szyneczka Daje Piotrusiowi najważniejsze zadanie. Ma odebrać prezent dla mamy zawiadowcy z portu i zabrać go na stację Knapford gdzie ma się odbyć przyjęcie urodzinowe. Piotruś jednak nie jedzie prosto do celu, tylko jedzie do kamieniołomu by powiedzieć Marcie o swoim zadaniu i pokazać jej prezent.

Gdy Piotruś dojeżdża do kamieniołomu okazuje się, że Marta jest bardzo zajęta. Nagle przenoszący w pobliżu ładunek kamieni Kamuś ma wypadek. Ładunek ześlizguje się z jego haka i spada na wagon. W powietrze unosi się wielki obłok pyłu, który brudzi lokomotywy, dżwig, a nawet prezent na wagonie Piotrusia. Lokomotywa postanawia pojechać do myjni. Tam on i prezent zostają umyci, ale opakowanie przysyłki jest przemoczone. Piotruś postanawia zabrać prezent do warsztatu. Tam przesyłka zostaje osuszona, ale pozostaje pomarszczona.

Teraz lokomotywa nie chce już pokazać Marcie swojego prezentu i chowa się na bocznicy pod wielkim drzewem. Nagle w pobliżu bocznicy zatrzymują się Edek i Marta. Piotruś z ukrycia podsłuchuje ich rozmowę i dowiaduje się, że Marta właśnie zawozi do warsztatu nowe skrzynie. Lokomotywa wraca do warsztatu i prosi Wiktora by ten pożyczył mu jedną z nich. Prezent szybko zostaje zapakowany w skrzynię, a lokomotywa jedzie na stację. Tam okazuje się, że prezent to portret mamy zawiadowcy. Wtedy przyjeżdża Marta i mówi Piotrusiowi, że jego przesyłka jest najładniejsza ją widziała, dzięki czemu Piotruś czuje się szczęśliwy.

Postacie

Miejsca

Ciekawostki

Niejasności

  • Pan Szyneczka powinien dać Piotrusiowi zadanie w tym samym czasie co Tomkowi.
  • Prezent powinien być przewożony w zamkniętym wagonie towarowym, a nie na wagonie platformowym.
  • Tomek, Kuba i Kamuś nie byli w pobliżu Piotrusia gdy zawiadowca mówił mu, że ma jechać z prezentem prosto na stację Knapford, więc skąd o tym wiedzą?
  • W rzeczywistości podczas mycia prezentu, obraz w nim zapakowany uległ by zniszczeniu.
  • Wagony służbowe powinny zostać dołączone do pociągów Piotrusia, Kuby, Emilki i Marty.
  • W używanej usuniętej scenie z odcinka Różowa Lokomotywa, Kuba jest pomalowany na kolor różowy.

Galeria