FANDOM

-Wiedziałem, że to nie będzie przyjemne! | Zgniotek

Scruff'sMakeover46
Przemiana Zgniotka

Przemiana Zgniotka (ang.Scruff's Makeover) - jest drugim odcinkiem serii siedemnastej.

Fabuła

Zgniotek jedzie do Domkowa by odebrać wagony pełne śmieci. Duże lokomotywy komentują jego brudny wygląd. Zgniotek odpowiada im, że nie przejmuje się swoim wyglądem, gdyż siebie akceptuje. Zgniotek zatrzymuje się na stacji Knapford. Zawiadowca każe mu natychmiast pojechać do warsztatu by Wiktor mógł go odmalować. 

Zgniotek przyjeżdża do warsztatu i szybko zostaje odmalowany. Zgniotek chce szybko wrócić do pracy na wysypisku. Gdy wyjeżdża z warsztatu, zauważa swoje odbicie w lustrze. Szybko zaczyna mu się podobać jego nowy wygląd. W drodze powrotnej na wysypisko Zgniotek mija Gabrysia, Henia i Kubę, którzy są zachwyceni jego nowym wyglądem. Gdy Zgniotek w końcu wjeżdża na teren wysypiska, Węch ciężko pracuje. Przyjaciel prosi go o pomoc, ale Zgniotek odmawia twierdząc, że jeśli będzie pracował na wysypisku, to znowy będzie brudny. Zgniotek opuszcza więc wysypisko w poszukiwaniu nowej pracy dla siebie, przy której nie można się ubrudzić.

Wkrótce Zgniotek spotyka Tomka i pyta się go czy może za niego ciągnąć Anię i Klarę. Niebieska lokomotywa odmawia. To samo robi Piotruś gdy Zgniotek pyta się go czy może za niego ciągnąć pociąg pocztowy. Dopiero rozmowa z Gabrysiem uświadamia Zgniotkowi, że nawet jeśli będzie cały czas czysty, to nie będzie użyteczny jeśli nie będzie wykonywał swojej pracy. Zgniotek postanawia wrócić na wysypisko by pomóc Węchowi w pracy.

Tymczasem na wysypisku panuje coraz większy bałagan mimo, że Węch pracuje ciężej nić kiedykolwiek. Węch obawia się, że gdy zawiadowca zobaczy bałagan, będzie na niego zły. W tym momencie wraca Zgniotek i ku zaskoczeniu Węcha, wraca do pracy. Nagle na Zgniotka spadają brudne śmieci i lokomotywa znowu staje się brudna. Zgniotek się już tym nie przejmuje i ciężko pracuje. Wkrótce bałagan zostaje posprzątany. Węch stwierdza, że lepiej jest być naprawdę użyteczną lokomotywą niż naprawdę czystą.

Postacie

Miejsca

Ciekawostki

Niejasności

  • Gdy Zgniotek przyjeżdża po śmieci do Domkowa, wagon służbowy na końcu jego pociągu jest biały, ale gdy odjeżdża, wagon służbowy zmienia kolor na czarny.
  • Wagony służbowe powinny zostać dołączone do pociągów Edka i Piotrusia.
  • Wagony z beczkami oleju są wąskotorowe, a stoją na torach o standardowej szerokości.
  • Dźwig nie powinien zrzucić śmieci na Zgniotka.

Galeria