FANDOM

-Co ci się stało, Stefku? | Szymek

WelcomeStafford28
Powitanie Stefka

Powitanie Stefka (ang.Welcome Stafford) - jest siedemnastym odcinkiem Serii 16.

Fabuła

Szymek dostaje zadanie oprowadzenia po wyspie nowej lokomotywy o imieniu Stefek. Na stacji Knapford srebrna lokomotywa chwali się tym Tomkowi. Niebieska lokomotywa chce poznać nową lokomotywę dlatego wraz z Szymkiem jedzie do warsztau gdzie czeka już Stefek. W warsztacie Szymek jest zły, gdyż nkt nie zwraca na niego uwagi. Wszyscy zajęci są podziwianiem Stefka. Wiktor mówi lokomotywom, że Stefek jest wyjątkowy, gdyż jest lokomotywą elektryczną na akumlator. Wiktor próbuje powiedzieć Szymkowi, że jeśli akumulator Stefka się wyładuje to lokomotywa się zatrzyma, ale Szymek go nie słucha i wraz z nową lokomotywą wyjeżdża z warsztatu. Srebrna lokomotywa jest przekonana, że wszyscy będą ją podziwiać gdy pokaże się z tak wyjątkową lokomotywą jak Stefek. Nagle nowej lokomotywie wyładowuje się akumulator i zatrzymuje się w miejscu. Szymek tego nie zauważa i jedzie dalej. W centrum ratowniczym Szymek przedstawia Stefka jego pracownikom. Felek mówi mu, że nikogo obok niego nie widzi. Wtedy srebrna lokomotywa uświadamia sobie, że Stefek musiał się po drodze zgubić.

Szymek znajduje Stefka przy punkcie ładowania akumulatora. Stefek stara się powiedzieć mu dlaczego się zatrzymał, ale Szymek go nie słucha i zabiera go na wyspę mgieł. Nagle nowej lokomotywie wyładowuje się akumulator i zatrzymuje się w miejscu. Szymek tego nie zauważa i jedzie dalej. Na wyspie mgieł Szymek przedstawia Stefka Szastowi, Prastowi i Ferdynandowi. Lokomotywy przeładunkowe mówią mu, że nikogo obok niego nie widzą. Wtedy srebrna lokomotywa uświadamia sobie, że Stefek musiał się po drodze zgubić.

Szymek znajduje Stefka w tym samym miejscu co wcześniej. Stefek znowu stara się powiedzieć mu dlaczego się zatrzymał, ale Szymek znowu go nie słucha i zabiera go do letniej posiadłości księcia i księżnej. Nagle nowej lokomotywie wyładowuje się akumulator i zatrzymuje się w miejscu. Szymek tego nie zauważa i jedzie dalej. Przy letniej posiadłości Szymek przedstawia Stefka księciu i księżnej, ale ci mówią mu, że nikogo obok niego nie widzą. Wtedy srebrna lokomotywa uświadamia sobie, że Stefek znowu musiał się zgubić. Książę z kolei mówi Szymkowi, że Stefkowi napewno wyładował się akumulator. Księżę i księżna wsiadają do wagonu Szymka, a ten wyrusza na poszukiwania Stefka. Szymek znajduje lokomotywę elektryczną przy punkcie ładowania akumulatora. Gdy Szymek chce ruszyć, okazuje się, że nie może tego zrobić, gdyż skończył mu się zapas węgla. Stefek, który zdążył już naładować akumulator, z przyjemnością popycha go na stację Knapford. Na miejscu czeka przyjęcie powitalne dla Stefka, a jego samego wszyscy podziwiają.

Postacie

Miejsca

Niejasności

  • Jak Stefek po wyładowaniu akumulatora dostał się do punktu ładowania akumulatora?
  • Akumulator Stefka nie powinien wyładować się tak szybko. 

Galeria