FANDOM

-Anatol ma rację! To moja wina i muszę zrobić tu porządek! | Olek

ToadStandsBy2
Pomysł Anatola

Pomysł Anatola (ang.Toad Stands By) - jest dwudziestym odcinkiem serii czwartej.

Fabuła

Gdy Olek wraca z warsztatu do którego trafił po wypadku na obrotnicy. Nieznośny wagon o imieniu Szmerek zaczyna nastawiać przeciwko niemu inne wagony i razem z nimi śpiewa o nim złośliwą piosenkę. Tomek, Piotruś i Kaczor starają się przywołać je do porządku ale bez skutku. Wtedy Anatol wpada na pomysł co zrobić by raz na zawsze nauczyć wagony szacunku do lokomotyw, a Olek zgadza się go zrealizować. Póżniej Szmerek i inne wagony starają się zatrzymać Olka na stacji. Lokomotywa ciagnie ze wszystkich sił w wyniku czego wkrótce Szmerek rozpada się. Pan Szyneczka stwierdza, że wypadek spowodował zły stan techniczny wagonu. Teraz Olek przetacza wagony tylko wtedy gdy inne lokomotywy są zajęte. Wagony zawsze przekazują sobie ostrzeżenie by mu nie dokuczać. Szmerek z kolei dostał nauczkę i już się nie oddzywa.

Postacie

Miejsca

Ciekawostki

  • Ten odcinek opiera się na opowieści z Railway Series pod tym samym tytułem.
  • Fragment filmu z odcinka Lekcja dla Olka jest używany.
  • W polskiej wersji z TVP3 Kraków ten odcinek nosił tytuł "Wagon Toad".

Niejasności

  • Gdy Olek mówi: "To moja wina!" widać, że wagony pchane przez Henia wykolejają się.
  • Gdy Darek rozmawia z Anatolem, ma dżwięk gwizdka Kaczora.
  • Anatol pyta się Darka, czy może zostać na bocznicy by pomóc Olkowi, ale w serii telewizyjnej Anatol jest wagonem służbowym Olka, a nie Darka.
  • Cysterny mają twarze wąskotorowych wagonów z kamieniołomu.
  • Kuba i Olek mają inne dżwięki gwizdków.
  • Wagon Służbowy powinien zostać dołączony do pociągu Olka.
  • W polskiej wersji przez cały ten odcinek Kaczor ma na imię Kaczorek.
  • W polskiej wersji narrator mówi, że Olek jest wielką lokomotywą, ale ten jest wielką zachodnią lokomotywą.

Galeria