FANDOM

-Nie jestem szefem kolei, tylko szefem bałaganu! | Hirek

HiroHelpsOut21
Pomocnik Hirek

Pomocnik Hirek (ang.Hiro Helps Out) - jest dwudziestym odcinkiem serii trzynastej.

Fabuła

Hirek przejeżdża na stację Knapford i zauważa, że Pan Szyneczka zapomniał swojego kapelusza. Zauważa także, że ten jest nieostrożny i błąkając się po peronie uderzaja w bagażowego i kierownika stacji. Gdy Pan Szyneczka jedzie na spotkanie z chudym zawiadowcą i nic nie odpowiada Edkowi, Hirek stwierdza, że ten jest zbyt zajęty by powiedzieć lokomotywom co mają robić.

Edek mówi Hirkowi, że miał odebrać z portu ważnych gości, ale zawiadowca nie powiedział mu, gdzie ma ich zabrać. Hirek także tego nie wie, ale chcąc pomóc zawiadowcy mówi przyjacielowi by ten zabrał ich na wzgórza. Następnie japońska lokomotywa spotyka Tomka, który nie wie gdzie ma zabrać wiezione przez siebie ławki i stoły. Hirek chcąc pomóc zawiadowcy mówi mu by zabrał je do Gospodarza Macieja. Chwilę póżniej Hirek spotyka Piotrusia, króry ciagnie wagon pełen kaczek, ale nie wie gdzie ma je zabrać. Hirek radzi mu by ten zabrał je do jeziora pod mostem, gdzie kaczki będą mogły popływać.

Póżniej na przejeżdzie Hirek spotyka Pana Szyneczkę, który właśnie wrócił ze spotkania z chudym zawiadowcą. Zawiadowca jest zły, gdyż Hirek zrobił to o co go nie proszono. Mówi lokomotywie, że przez niego Edek nie zabrał gości na koncert, Tomek nie dostarczył wagonów z ławkami i stołami do ratusza w miasteczku, a Piotruś nie dostarczył kaczek go gospodarstwa. Hirek czuje się okropnie i stwierdza, że został szefem bałąganu mimo, że chciał zostać szefem kolei. Pan Szyneczka mówi mu, że zawsze jest zajęty, ale nie na tyle by nie mówić lokomotywom co te mają robić. Hirek postanawia wszystko naprawić.

Hirek znajduje a następnie prosi Tomka, Edka i Piotrusia by ci pojechali na stację Knapford gdzie Pan Szyneczka powie im co mają robić. Wkrótce wszystkie lokomotywy pracują tak jak powinny, a zawiadowca z wdzięczności mianuje Hirka swoim pomocnikiem.

Postacie

Miejsca

Niejasności

  • Pan Szyneczka nawet jeśli jest bardzo zajęty nie powinien ignorować swoich lokomotyw.
  • Kaczki po usłyszeniu dżwięku gwizdku Hirka powinny się przestraszyć i daleko odlecieć.
  • Wagony Służbowe powinny zostać dołączone do pociągów Tomka, Kuby, Piotrusia i Rózi.
  • W polskiej wersji przez cały ten odcinek Gospodarz Maciej i Gospodarz Troter są określeni jako farmerzy.
  • W polskiej wersji Hirek mówi: "Witaj Piotrku!, a powinien powiedzieć "Witaj Piotrusiu!".

Galeria