FANDOM

-Będę naprawdę użyteczny, jeśli pomogę Kubie! | Damian

Duncan'sBluff7
Podstęp Damiana

Podstęp Damiana (ang.Duncan's Bluff) - jest dwudziestym czwartym odcinkiem serii dziesiątej.

Fabuła

Damian na przystani spotyka Kubę, który ma wieczorem zabrać dzieci na przyjęcie. Chwali mu się, że potrafi odebrać węgiel i dostarczyć go do wszystkich górskich wiosek,a następnie wrócić do przystani przed tym jak Kuba odbierze węgiel ze składu i dowiezie go do przystani. Damian się bardzo spieszy, ale Kuba kończy swoją pracę przed nim. Damian chce się ścigać drugi raz i tym razem by wygrać postanawi użyć podstępu. Ukrywa swoje wagony z węglem na starej bocznicy i jedzie do przystani. Po dłuższym czasie przyjeżdża Kuba. Damian wmawia mu, że już dawno dostarczył węgiel do wszystkich wiosek. Kuba jest zły i postanawia zmierzyć się z Damianem po raz trzeci. Pracuje tak długo i tak ciężko, że kończy mu się węgiel. Ponadto jest już spóżniony na przyjecie dla dzieci. Gdy Damian się o tym dowiaduje przyznaje się do winy i postanawia pomóc czerwonej lokomotywie. Zabiera jeden z zostawionych wcześniej na bocznicy wagonów pełnych węgla i zabiera go do Kuby. Wagon na węgiel Kuby szybko zostaje zapełniony węglem, a Kuba, który już wie o podstępnie Damiana pociesza go, że tak samo jak on jest użyteczny, ponieważ dostarczył mu węgiel tak szybko, że zdąży jeszcze zabrać dzieci na przyjęcie.

Postacie

Miejsca

Ciekawostki

Niejasności

  • Narrator mówi "Zaczął sypać śnieg!", ale węgiel na wagonie Damiana był już wcześniej pokryty śniegiem.
  • Potrzeba więcej niż jeden wagon wąskotorowy pełny węgla, by napełnić po brzegi wagon na węgiel Kuby.
  • Wagony służbowe powinny zostać dołączone do pociągów Kuby, Sławka, Damiana i Mocnego Maćka.
  • Odległość pomiędzy składem węgla, a przystanią jest tak duża, że Kuba w ciągu jednego dnia nie mógłby czterokrotnie pokonać tej odledgłości.

Galeria