FANDOM

-Może Tobik i Edek potrzebują pomocy! Pomoc przyjacielowi jest ważniejsza od dostarczania węgla! | Piotruś

PercyandtheFunfair34
Piotruś i Wesołe Miasteczko

Piotruś i Wesołe Miasteczko (ang.Percy and the Funfair) - jest czwartym odcinkiem serii dziesiątej.

Fabuła

Na wyspę przyjeżdża wesołe miasteczko. Wszystkie lokomotywy otrzymują zadania polegające na ciągnięciu wagonów należących do wesołego miasteczka z wyjątkiem Piotrusia, który otrzymuje zadanie dostarczania węgla do wszystkich stacji. Piotruś po pewnym czasie czuje się znudzony. Zostawia swoje wagony pełne węgla i jedzie pomóc innym lokomotywom, które jednak nie potrzebują pomocy. Póżniej na wszystkich stacjach kończy się węgiel i wszystkie lokomotywy się zatrzymują. Piotruś wie, że to jego wina i postanawia naprawić swój błąd. Dostarcza węgiel do wszystkich stacji, dzięki czemu lokomotywy znowu mogą pracować. Wesołe miasteczko zostaje otwarte, a Piotruś czuje się bardzo użyteczny.

Postacie

Miejsca

Ciekawostki

Niejasności

  • Gdy Piotruś jedzie do elektrowni węgla, przejeżdża obok semafora wskazującego czerwone światło.
  • Gdy narrator mówi: "Minął go Tobik wiozący platformy...", ale Tobik ciągnął zwykłe wagony, a nie platformy.
  • Gdy Piotruś przyjeżdża wieczorem zobaczyć wesołe miasteczko, zatrzymuje się obok Henia, czyli w tym miejscu, gdzie jeszcze za dnia zatrzymał się Tobik.
  • Gdy Edek przejeżdża obok Piotrusia, w tle słychać temat muzyczny Henia.
  • Wagon służbowy powinien zostać dołączony do pociągu Kuby i Emilki.
  • W rzeczywistości Piotruś nie mógłby zostawić wagonów pełnych węgla na głównej linii.
  • W rzeczywistości Edek nie mógłby jechać tuż za Tobikiem.
  • W polskiej wersji gdy Piotruś zatrzymuje się obok szkoły, narrator mówi, że ten zatrzymał się obok szosy.

Galeria