FANDOM

-O jejku! Znikający komin! | Piotruś

PercyandtheHauntedMine21.png
Piotruś i Nawiedzona Kopalnia

Piotruś i Nawiedzona Kopalnia (ang.Percy and the Haunted Mine) - jest trzynastym odcinkiem serii szóstej.

Fabuła

Na wyspie Sodor trwa lato i ma się odbyć konkurs na najlepiej udekorowaną stację. Piotruś ma nocą odebrać ze stacji Maithwaite krzewy do udekorowania stacji Lower Tidmouth. Zielona lokomotywa jest przestraszona, gdyż będzie musiała po drodze przejechać obok starej kopalni. Gdy Piotruś zatrzymuje się przy kopalni przed semaforem, zapada się pod ziemię komin budynku kopalni. Gdy na semaforze pojawia się zielone światło, Piotruś szybko odjeżdża.

Następnego dnia Piotruś mówi o tym co widział Donaldowi i Darkowi. Bliżniacy straszą go, że za znikającym kominem stoją skrzyty, które lubią psuć lokomotywy. Piotruś czuje się niepewnie. Wieczorem spotyka się z zawiadowcą, który każe mu zabrać kilka wagonów z opuszczonej kopalni. Zielona lokomotywa niechętnie się zgadza. Piotruś nocą dojeżdża do kopalni i podjeżdża do wagonów. Nagle pod ziemię zapada się kolejny budynek kopalni. Przestraszony Piotruś jedzie szybko przed siebie i uderza w wagony, które miał zabrać. Z wagonów wychodzą skrzaty, a Piotruś ucieka.

Piotruś jedzie do zawiadowcy. Mówi mu o skrzatach, które wyszły z wagonów. Zawiadowca mówi mu, że były to tylko figurki skrzatów ogrodowych, które mają ozdobić stację. Każe mu je natychmiast zabrać. Piotruś wraca do kopalni i odbiera skrzaty. Tym razem nic strasznego się nie dzieje. Piotruś dostarcza skrzaty na stację. Dzięki nim stacja Lower Tidmouth wygrywa konkurs.

Postacie

Miejsca

Niejasności

  • Stefcio powienien pracować na swojej linii.
  • Na końcu pociągu Olka znajduje się zwykły wagon służbowy, a powinien znajdować się Anatol.
  • Narrator mówi, że Piotruś nie lubi jeżdżić nocą, ale w odcinku Duch Pociągu narrator powiedział, że lubi.
  • Gdy zawiadowca mówi Piotrusiowi, że skrzaty, które spotkał były skrzatami ogrodowymi, tło jest szare.
  • Zawiadowca wysyła Piotrusia po krzewy dla stacji Lower Tidmouth, ale ten przywozi je na stację Dryaw.
  • Nie są podane przyczyny jak wagon służbowy i wagony ze skrzatami znalazły się w pobliżu kopalni.
  • Stefcio ma dźwięk gwizdka Sławka.

Galeria

Więcej z Fandomu

Losowa wiki