FANDOM

-Muszę się zatrzymać! Muszę się zatrzymać...O zatrzymałem się! | Piotruś

PercyRunsAway51
Piotruś Ucieka

Piotruś Ucieka (ang.Percy Runs Away) - jest siedemnastym odcinkiem serii pierwszej.

Fabuła

Duże lokomotywy kończą strajk, a zawiadowca chcąc wynagrodzić małym lokomotywom ciężką pracę wysyła je do zabawy na linii Tomka. Piotruś zostawia na bocznicy kilka wagonów po czym stojąc na głównej linii nie chce zjechać na bocznicę. Nagle zauważa, że ciagnący ekspres Gabryś pędzi wprost na niego. Mała lokomotywa postanawia uciec. Piotruś przejeżdża przez wzgórze i stacjęw zatrzymując się w końcu na ziemnym nasypie. Gabryś przybywa mu na ratunek, a Piotruś postanawia, że nadal będzie złośliwy, ale już zawsze będzie ostrożny wjeżdżając na główną linię.

Postacie

Miejsca

Ciekawostki

  • Ten odcinek opiera się na opowieści z Railway Series pod tym samym tytułem.

Niejasności

  • Gdy Tomek ciągnie Anię i Klarę widać, że wagonom brakuje naklejek z imionami.
  • Gdy Piotruś mówi: "Nie zostanę tutaj!", w tle pojawiają się krzaki, a nie stacja Wellsworth.
  • Narrator mówi, że Edek wziął kilka wagonów do kopalni, ale jego trzy ostatnie wagony były pełne.
  • Gdy Piotruś ucieka, narrator mówi, że nie było maszynisty, który mógłby odciąć dopływ pary, ale w kilku scenach podczas ucieczki widać w kabinie Piotrusia maszynistę oraz palacza.
  • Gabryś mówi do Piotrusia, że ten odjechał tak szybko, że uniknął poważnego wypadku, ale Piotruś uciekł na długo po tym jak Gabryś się przed nim zatrzymał.
  • Nastawniczy nie powinien przestawić zwrotnicy nie upewniając się czy tory są wolne.
  • W ostatniej scenie najbliższy kamerze tor na stacji Knapford prowadzi w ślepy zaułek.
  • Wagon Służbowy powinien zostać dołączony do pociągu Edka.

Galeria