FANDOM

-Nie wierzę w magiczne lampy! | Piotruś Sam, Magiczna Lampa, Seria 9

PiotruśSamCGI
Piotruś Sam
  • Numer: 4
  • Budowniczy: Stoke-on-Trent
  • Konstruktor: Kerr Stuart
  • Przybył na Wyspę Sodor: 1924r.
  • Konfiguracja: 0-4-2ST

Piotruś Sam (ang.Peter Sam) - jest lokomotywą wąskotorową. Przed przybyciem do pracy na kolei Skarloey Railway miał na imię Stanek (ang.Stuart) na cześć konstruktora Kerra Stuarta.

Historia

Stanek został zbudowany przez Kerra Stuarta. Początkowo mieszkał na kolei Mid Sodor Railway gdzie przez wiele lat pracował razem z Księciem i Sokółem. On i Sokół dokuczali Księciu nazywając go "dziadkiem".

Gdy kolej Mid Sodor Railway została zamknięta w 1947 roku Stanek i Sokół zostali sprzedani za pięćdziesiąt funtów i trafili do pracy na kolei Skarloey Railway. Tam imię Stanka zostało zmienione na Piotruś Sam. Lokomotywa przeżyłą tam wiele przygód. Pewnego dnia przejeżdżając przez tunel Piotruś Sam staricił swój komin, który został zastąpiony przez rynnę. Wkrótce otrzymał nowy specjalny komin, który pasował do niego znacznie lepiej niż stary mimo, że wyglądał bardzo dziwnie.

Charakter

Piotruś Sam jest miły, dobrze wychowany i bardzo lubiany przez wagony oraz pasażerów. Wagony towarowe nigdy mu nie dokuczają i nie sprawiają mu kłopotów.

W serii telewizyjnej Piotruś Sam czasami popełnia błędy i bywa niecierpliwy.

Prototyp

Piotruś Sam opiera się na lokomotywie wąskotorowej Edward Thomas z kolei Talyllyn Railway.

Wygląd

W Railway Series Piotruś Sam początkowo był pomalowany na kolor zielony. Po przybyciu do pracy na kolei Skarloey Railway został przemalowany na kolor czerwony z żółtą i niebieską podszewką.

W serii telewizyjnej Piotruś Sam jest pomalowany na kolor ciemno zielony ze złotą i czerwoną podszewką.

Występy

Railway Series

W Railway Series Piotruś Sam wystąpił w:

Seria Telewizyjna

W serii telewizyjnej Piotruś Sam wystąpił w:

Wydania Specjalne:

Seria Magazynów

W serii magazynów Piotruś Sam wystąpił w:

Głosu Użyczyli

Ciekawostki

  • W polskiej wersji od serii szesnastej Piotruś Sam ma na imię Mikołaj.
  • w Railway Series Piotruś sam jest pomalowany na czerwono.

Marketing

Galeria

Skarloey Railway
SławekRadekPan HandelPiotruś SamRudikDamianIvo HughKsiążęFred
BertoldMocny MaciekFrycekŁukaszProtek