FANDOM

-Pomocy, pomocy, nie wiem jak kierować saniami! | Pan Szyneczka

Santa'sLittleEngine24
Parowóz Świętego Mikołaja

Parowóz Świętego Mikołaja (ang.Santa's Little Engine) - jest osiemnastym odcinkiem serii siedemnastej.

Fabuła

Na wyspie Sodor są Świąta Bożego Narodzenia i na zamku Gotfryda ma się odbyć świąteczny kiermasz. Sir Robert Norramby prosi zawiadowcę by ten przebrał się na kiermaszu na Świętego Mikołaja i przyjechał na saniach. Pan Szyneczka nie chce jeżdzić saniami, więc chce aby jego saniami był Wojtek. Książę się nie zgadza i wysyła Tomka do portu by ten przywiózł dla zawiadowcy prawdziwe sanie. Gdy Pan Szyneczka w końcu zajmuje miejsce w saniach, dochodzi do wypadku. Sanie zaczynają zjeżdżać w dół. W pewnym momencie jej płozy osiadają na torach. Tomek rusza w pościg. Po drodze o jego komin zahacza mała gałązka, która sprawia, że lokomotywa wygląda jak renifer. W końcu Tomkowi udaje mu się uratować zawiadowcę. Ten zgadza się wystąpić w kiermaszu jako Święty Mikołaj. Chce by jego sanie ciągnął Tomek. Książę przyczepia Tomkowi czerwony nos, dzięki czemu ten wygląda już jak prawdziwy renifer.

Postacie

Miejsca

Ciekawostki

  • W tym odcinku po raz drugi w serii telewizyjnej pojawiło się odniesienie do opowiadania "Rudolf Czerwononosy". Pierwsze takie odniesienie miało miejsce w odcinku Pszczoły z serii trzeciej.

Niejasności

  • Płozy sań zawiadowcy nie powinny dostosować się do jazdy po torach kolejowych.

Galeria