FANDOM

-Ach, to ty! Nauczyłeś się już jeżdzić? | Ela, Ela, Zabytkowa Ciężarówka, Seria 6

Percy'sParcel6.png
Gruby Zawiadowca

Tobiasz Szyneczka (ang.Sir Topham Hatt), nazywany najczęściej Grubym Zawiadowcą (ang.The Fat Controller) - jest zawiadowcą kolejowym na kolei North Western Railway.

Historia w Railway Series

W Railway Series pojawiają się trzej zawiadowcy, kierujący kolejno pracą na kolei North Western Railway:

Sir Topham Hatt I (1880-1956) - był inżynierem kolejowym, który przyczynił się do budowy stacji w miastach Knapford i Elsbridge. Po wybudowaniu stacji Wellsworth i Suddery został zawiadowcą. Za swoją pracę został odznaczony medalem w 1948 roku. Ożenił się z Jane Brown, siostrą Sir Handla Browna i przeszedł na emeryturę w 1954 roku wyznaczając na swojego następcę syna Charlesa.

Sir Topham Hatt II (1914-1997) - właściwie Sir Charles Topham Hatt, był zawiadowcą w latach 1954-1984. Podczas jego kadencji ulepszono port w Knapford. Ożenił się z Amandą Croarie w 1940 roku i miał z nią dwoje dzieci, czyli Stephena urodzonego w 1941 roku i Bridget urodzoną w 1943 roku. Zmarł trzynaście lat po przejściu na emeryturę, a po jego śmierci zawiadowcą został jego syn Stephen.

Sir Topham Hatt III (ur.1941) - właściwie Sir Stephen Topham Hatt, został zawiadowcą w 1984 roku, gdy jego ojciec przeszedł na emeryturę. W 1970 roku ożenił się z Helen Margaret, wnuczką ks.Nicholasa Dreswicka. Ma z nią troje dzieci, czyli Richarda Tophama urodzonego w 1972 roku, Charlesa Nicholasa urodzonego w 1974 roku i Emily Helen, urodzoną w 1977 roku.

Historia w serii telewizyjnej

W serii telewizyjnej Pan Szyneczka jest połączeniem wszystkich trzech zawiadowców z Railway Series. Jego pierwszym samochodem była ciężarówka Ela. Ma matkę o imieniu Pelagia i brata o imieniu Ludwik.

W serii telewizyjnej Pan Szyneczka wystąpił we wszystkich seriach i filmach pełnometrażowych z wyjątkiem filmu Tomek i Magiczna Kolejka, gdzie było tylko słychać jego głos w telefonie.

Charakter

Pan Szyneczka jest człowiekiem przedsiębiorczym. Zawsze okazuje ojcowską stronę i cierpliwość do lokomotyw. Ma bardzo silny charakter i gdy lokomotywy się buntują zawsze przypomina im kto tu rządzi. 

Wygląd

Pan Szyneczka jest rudy. Nosi czarny płaszcz, szare spodnie, kremową kamizelkę, czarny krawat i czarny kapelusz. Ma niebieskie oczy.

Występy

Seria Telewizyjna

W serii telewizyjnej Pan Szyneczka wystąpił w:

Wydania specjalne:

Seria Magazynów

W serii magazynów Pan Szyneczka wystąpił w:

Ciekawostki

Głosu Użyczyli

Marketing

Galeria

Więcej z Fandomu

Losowa wiki