FANDOM

-Jesteś bardzo delikatną lokomotywą! | Pan Patyczek, Spokojna Przejażdżka, Seria 10

PanHandelCGI.png
Pan Handel
  • Numer: 3
  • Budowniczy: Falcon Works
  • Konfiguracja: 0-4-2ST, pierwotnie 0-4-0ST
  • Przybył na Wyspę Sodor: 1903r.

Pan Handel (ang.Sir Handel) - jest lokomotywą wąskotorową. Przed przybyciem do pracy na kolei Skarloey Railway miał na imię Sokół (ang.Falcon). Swoje obecne imię otrzymał na cześć założyciela kolei Skarloey Railway, Sir Handla Browna.

Historia w Railway Series

Sokół został zbudowany w Falcon Works. Początkowo pracował na kolei Mid Sodor Railway. Był lokomotywą konfiguracji 0-4-0ST, ale póżniej otrzymał dodatkowe tylne koła.

Gdy kolej Mid Sodor Railway została zamknięta w 1947 roku Sokół i Stanek zostali kupieni za pięćdziesiąt funtów i trafili do pracy na kolei Skarloey Railway. Tam ich imiona zostały zmieniione na Pan Handel i Piotruś Sam. Pan Handel nie radził sobie z pokonywaniem ostrych zakrętów na górskich liniach w wyniku czego często wypadał z szyn, a czasami nawet specjalnie. Otrzymał wtedy, dodatkowe tylne koła z szerokimi obręczami nazywanymi przez inne lokomotywy "kołami walca parowego".

W 1983 roku Pan Handel odwiedził kolej Talyllyn Railway i pracował z lokomotywą o nazwie Talyllyn. Pan Handel miał tam wiele przygód. Ciągnął specjalny pociąg ślubny, ale miał też poważny wypadek. Wjechał w drzewo, które spadło na tory w wyniku czego przez pewien czas był zmuszony nosić opaskę na oku.

W 1995 roku kolei "Talyllyn Railway" odwiedził Piotruś Sam. Pan Handel był zazdrosny ponieważ ten szybko zaprzyjażnił się z tutejszymi lokomotywami. Próbował się go pozbyć, ale został za to ukarany i zamknięty w hangarze, w którym stał przez dłuższy czas. Gdy przyszedł do niego zawiadowca przeprosił za swoje zachowanie i poprosił go o drugą szansę. Został wypuszczony z hangaru jeszcze tego samego dnia. Wszyscy się ucieszyli na jego widok. Obecnie Pan Handel nadal przebywa na kolei "Talyllyn Railway".

Historia w serii telewizyjnej

Sokół i Stanek mieszkali oraz pracowali z Księciem na kolei Mid Sodor Railway. Gdy kolej została zamknięta trafili do pracy na kolei "Skarloey Railway", a ich imiona zostały zmienione na Pan Handel i Piotruś Sam.

Po przybyciu do nowego domu Pan Handel miał wiele przygód. Pewnego dnia z winy wagonów wykoleił się, gdy zatrzymał się widząc stojące na torach owce. Był bardzo niegrzeczny i nie chciał dobrze wykonywać swojej pracy w wyniku czego został zamknięty w hangarze. Gdy dostał drugą szansę i opuścił hangar zaczął się kłócić z walcem parowym o imieniu Grzegorz. Jedna z kłótni zakończyła się poważnym wypadkiem.

Pan Handel powrócił dopiero w serii dziesiątej, gdyż pracował przez cały czas w kamieniołomie. Po powrocie zmienił swoje zachowanie. Wykonywał swoją pracę dobrze i przestał narzekać. Miał jednak kłopoty z wjazdem na wzgórza. Teraz zachowuje się mądrze, ale czasami nadal bywa zarozumiały.

Charakter

Początkowo Pan Handel był arogancki. Nie lubił ciągnąć wagonów towarowych i zawsze robił wszystko by tego uniknąć. Był również bardzo niegrzeczny i często obrażał wagony nazywajac je "wagonami do przewożenia bydła". W serii dziesiątej Pan Handel się zmienił. Miał bowiem wiele czasu by przemyśleć swoje zachowanie, gdyż przez długi czas pracował w kamieniołomie. Teraz jest miłą i przyjazną lokomotywą.

Prototyp

Pan Handel opiera się na lokomotywie wąskotorowej z kolei Talyllyn Railway o nazwie Sir Haydn.

Wygląd

W Railway Series Pan Handel początkowo był pomalowany na kolor niebieski, ale gdy trafił do pracy na kolei Skarloey Railway został przemalowany na kolor czerwony z niebieską i żółtą podszewką. W serii telewizyjnej Pan Handel przez cały czas jest pomalowany na kolor niebieski ze złotą i czerwoną podszewką.

Występy

Railway Series

W Railway Series Pan Handel wystąpił w:

Seria Telewizyjna

W serii telewizyjnej Pan Handel wystąpił w:

Wydania Specjalne:

Seria Magazynów

W seri magazynów  Pan Handel wystąpił w :

Ciekawostki

Głosu Użyczyli

  • Keith Wickham (Wielka Brytania i USA: od serii szesnastej)
  • Jan Kulczycki (Polska: od serii szesnastej)
  • Naoki Tatsuta (Japonia: od serii czwartej)
  • Daniel Montoya (Niemcy: od serii szesnastej)

Marketing

Galeria

Skarloey Railway
SławekRadekPan HandelPiotruś SamRudikDamianIvo HughKsiążęFred
BertoldMocny MaciekFrycekŁukaszProtek

Więcej z Fandomu

Losowa wiki