FANDOM

-Złapcie mnie jeśli potraficie! | Diesel 10

TheMissingChristmasDecorations78
Ozdoby Świąteczne

Ozdoby Świąteczne (ang.The Missing Christmas Decorations) - jest dziewiętnastym odcinkiem serii siedemnastej.

Fabuła

Zbliżają się Święta Bożego Narodzenia. Lokomotywy parowe obserwują jak ich hangar jest dekorowany świątecznymi ozdobami. Maszynownia lokomotyw spalinowych również zostaje udekorowana. Diesel 10 uważa jednak, że ozdób jest za mało. Wiszący na podnośniku Zbyszek stwierdza, że on sam jest dekoracją. Diesel 10 postanawia ukraść dekoracje parowozom. Jedzie z Pawłem do Domkowa. Paweł jedzie za nim mimo, że zawiadowca kazał mu odebrać pewne wyjątkowo ważne wagony.

Spalinowozy kradną choinkę. Parowozy zastanawiają się kto mógł to zrobić. Tymczasem Diesel 10 stwierdza, że choinka potrzebuje światełek. Wraz z Pawłem znowu jedzie do Domkowa i kradnie parowozom światełka. Parowozy znowu nie wiedzą kto ukradł im dekoracje. Spalinowozy dekorują światełkami wiszącego bez kół na podnośniku Zbyszka. Diesel 10 postanawia jeszcze ukraść łańcuch. Tym razem Paweł odmawia współpracy i jedzie po wagony, które kazał mu odebrać zawiadowca. Następnego dnia Diesel 10 kradnie z Domkowa łańcuch. Tym razem przyłapuje go Piotruś. Parowozy jadą za spalinowozem do maszynowni, gdzie dochodzi do konfrontacji. Nagle do maszynowni wraca Paweł z ozdobami. Okazuje się, że w wagonach, które miał odebrać Paweł, były ozdoby dla maszynowni od zawiadowcy. Parowozy zabierają swoje ozdoby i wracają do Domkowa. 

Piotruś zostaje w maszynowni i rozmawia ze Zbyszkiem. Dowiaduje się, że ten wisi już bez kół na podnośniku dwa lata. Piotruś postanawia dać mu nowe koła. Wieczorem parowozy zauważają, że ich ozdoby zniszczyły się podczas transportu. Nagle do hangaru przyjeżdżają spalinowozy. Dają parowozom ozdoby, które dostaly od zawiadowcy. Przyjeżdża także Zbyszek, który otrzymał nowe koła. tomek pyta się Zbyszka jakie ozdoby zostały w maszynowni. Ten odpowiada mu, że on jest najlepszą świąteczną ozdobą. Okazuje się, że został on udekorowany światełkami. 

Postacie

Miejsca

Ciekawostki

  • To jest pierwszy odcinek, w którym występuje Diesel 10. Wcześniej występował on wyłącznie w filmach pełnometrażowych.
  • Ten odcinek początkowo miał nosić tytuł "New Wheels for Sidney", czyli "Nowe Koła dla Zbyszka".
  • To jest ostatni odcinek, w którym Hania występuje bez twarzy.
  • W tym odcinku pojawiają się odniesienia do filmów Tomek i Magiczna Kolejka oraz Dzień Diesli.
  • W tym odcinku po raz pierwszy słychać syrenę Diesla 10.

Niejasności

  • Gdy Piotruś zaczyna gonić Diesla 10, na bocznicy za nim pojawiają się wagony, których chwilę wcześniej nie było.
  • Gdy Emilka obraca się na obrotnicy przed Domkowem, miejsce obok Kuby w hangarze jest puste, ale w następnej scenie miejsce to zajmuje Henio.
  • Gdy Diesel 10 mówi "Zmusisz mnie?" i zaczyna uciekać, porusza się po torze najbliższym toru Piotrusia, ale w następnej scenie porusza po torze obok.
  • Diesel 10 zaczyna się poruszać, przed całkowitym zatrzymaniem się obrotnicy.
  • Gdy parowozy wjeżdżają do maszynowni, Tomek stoi obok Piotrusia, ale chwilę póżniej stoi obok Emilki.
  • Gdy parowozy wjeżdżają do maszynowni, Emilka stoi obok Gabrysia, ale gdy Emilka mówi: "Spójrzcie na te wszystkie ozdoby!", widać, że Gabryś stoi za nią.
  • Gdy Diesel 10 przyjeżdża do Domkowa, dekoracyjne czerwone wstążki wiszą tylko nad dwoma wejściami hangaru, ale gdy Piotruś zaczyna gonić Diesla 10, wstążki wiszą nad wszystkimi wejściami.
  • W polskiej wersji przez cały ten odcinek Diesel 10 jest określony jako Diesel 5.

Galeria