FANDOM

-Lokomotywa się gubi i nikt nie wie co się z nią dzieje! | Diesel

BoldandBrave12
Odważny Tomek

Odważny Tomek (ang.Bold and Brave) - jest dwudziestym pierwszym odcinkiem serii dziewiątej.

Fabuła

Na wyspie trwają wakacje. Tomek ma zabrać leżaki na plażę dla gości. Po drodze zatrzymuje się przy wężle. Podjeżdża do niego Diesel, który straszy go rzekomą klątwą klifów. Wmawia mu, że zgubi się we mgle. Tomek mu nie wierzy, aż do czasu gdy Harold mówi mu, że w okolicy klifów zagościła gęsta mgła. Tomek zaczyna wierzyć, że spalinowóz miał rację. Chwilę póżniej przed tunelem Tomek spotyka Benia. Ten mówi mu, że Diesel powiedział mu, że w tunelu mieszka potwór, dlatego boi się do niego wjechać. Tomek dzielnie wjeżdża do tunelu pierwszy i odkrywa, że potwór to w rzeczywistości generator prądu pracujących w pobliżu robotników. Benio pokonuje strach i przejeżdża przez tunel. Gdy Tomek dojeżdża na wybrzeże w okolicy klifów, zauważa gęstą mgłę. Tomek boi się przejechać, ale przypomina sobie o tym, że Diesel mylił się co do potwora w tunelu. Zaczyna przejeżdżać przez mgłę i przekonuje się, że spalinowóz go okłamał. Gdy dojeżdża na stację letniskową postanawia, że już nigdy nie będzie wierzył w głupie opowieści tylko w samego siebie.

Postacie

Miejsca

Ciekawostki

  • To jest pierwszy odcinek, w którym Benio pojawia się bez Wilusia.

Niejasności

  • Mgła powstaje zwykle wtedy, gdy powietrze jest chłodne, więc powstanie mgły na plaży jest niemożliwe.
  • Wagon służbowy powinien zostać dołączony do pociągu Tomka.

Galeria