FANDOM

TramwayEngines
Odważne Lokomotywy
  • Tytuł Oryginalny: Tramway Engines
  • Ilustracje: Gunvor i Peter Edwards
  • Data Publikacji: 1972r.

Odważne Lokomotywy - to dwudziesta szósta książka z serii Railway Series. Jej polski tytuł jest nieoficjalny, gdyż książka nie została wydana w polskiej wersji.

Opowiadania

Duch Pociągu

Pewnej nocy Piotruś mówi Tomkowi, że jego maszynista powiedział mu, że poprzedniej nocy zobaczył ducha. Tomek mu nie wierzy, a chwilę póżniej maszynista Piotrusia mówi lokomotywie, że ducha, o którym mu powiedział widział w telewizji. Nocą Piotruś wraca z portu i uderza w wóz z wapnem, który rozbił się na przejeżdzie kolejowym. Białe wapno pokrywa całą małą lokomotywę, a nastawniczy mówi jej, że ta wyglada jak duch. Piotruś postanawia to wykorzystać i przestraszyć Tomka.

Puchaty Miś

Tomek jest zły na Piotrusia, że ten go przestraszył udając, że jest duchem. Nazywa przyjaciela zieloną gąsienicą z czerwonymi paskami. Piotruś, który jest już spóżniony, jedzie do portu odebrać swój ładunek. Na miejscy spada na niego skrzynia i zostaje ochlapany lepką melasą. W drodze powrotnej do lepkiego kotła lokomotywy przykleja się świeżo skoszone siano w wymiku czego Piotruś wygląda jak miś.

Marta

Do pracy w kamieniołomie przybywa nowa lokomotywa spalinowa o imieniu Marta. Jest ona młoda i lekkomyślna. Często przestawia wagony Tobika wywołując zamieszanie. Pewnego dnia Marta spotyka się z Dorotką, która mówi jej, że lokomotywy spalinowe są lepsze od parowych. Mówi jej też jak powinna zajmowac się wagonami. Marta postanawia jej posłuchać, ale nie wie, że Dorotka nie zna się na wożeniu ładunków. Wkrótce ciężkie i kłopotliwe wagony zatrzymują Martę na przejeżdzie. Tobik przybywa jej na ratunek.

Jazda po Linie Tobika

Marta zostaje ukarana za swoje lekkomyślne zachowanie i nie może wyjechać z kamieniołomu. Wkrótce nastaje zima i spada śnieg. Marcie udaje się przekonać kierownika by ten pozwolił jej przejechać przez przejazd kolejowy. Prosi wagony by te ją wtedy popchnęły do przodu by ta w ten sposób mogła wyjechać z kamieniołomu. Pod jej nieobecność zjawia się Tobik. Wagony postanawiają zastosować wcześniej ustalony plan na nim, a nie na Marcie. Gdy tramwaj parowy dojezdża do przejazdu, wagony zaczynają go popychać. Tobik pędzi prosto na uszkodzony most. Wjeżdża na niego i stoi na dwóch wiszących w powietrzu szynach. Marta w ostatniej chwili go ratuje i przeprasza za kłopoty.

Postacie

Ciekawostki

Galeria

Duch Pociągu

Puchaty Miś

Marta

Jazda po Linie Tobika

Okładki