FANDOM

-Proszę wybaczyć wtargnięcie! | Kaczor

ACloseShave23
O Mały Włos

O Mały Włos (ang.A Close Shave) - jest czternastym odcinkiem serii drugiej.

Fabuła

Po konfrontacji z Dieslem i dużymi lokomotywami Kaczor zostaje wysłany do pracy na stacji Wellsworth. Edek współczuje Kaczorowi i prosi go by pomógł mu z wagonami. Kaczor pomaga mu popchnąć wagony na wzgórze, ale gdy wraca z powrotem wagony odłączają się od Edka i zaczynają go gonić. Kaczorowi udaje się opanować sytuację, ale nagle zauważa przed sobą Kubę powoli ciągnącego pociąg tym samym torem. W ostatniej chwili Kaczor zjedżdża na bocznicę i uderza w ścianę zakładu golibrody. Zdenerwowany golibroda smaruje twarz Kaczora pianą. Po pewnym czasie zjawia się zawiadowca i tłumaczy golibrodzie, że Kaczor zasługuje na szacunek gdyż dzięki swojej odwadze zdołał uniknąć zderzenia z innym pociągiem. Dodaje również, że nie uwierzył w kłamstwa Diesla i odesłał go z wyspy, a inne lokomotywy czekają na niego w hangarze.

Postacie

Miejsca

Ciekawostki

  • Ten odcinek opiera się na opowieści z Railway Series pod tym samym tytułem.
  • W tym odcinku został użyty model Kaczora o większej skali.
  • W wersji z TVP3 Kraków ten odcinek nosił tytuł: "Rehabilitacja"

Niejasności

  • Gdy Kaczor skarży się Edkowi światło odbija się od jego brwi.
  • Twarze wagonów pojawiają się dopiero wtedy gdy Edek i Kaczor wjeżdżają na wzgórze.
  • Wagon Służbowy uciekającego pociągu, raz pojawia się z twarzą, a raz bez niej.
  • Gdy Kaczor przejeżdża przez stację Wellsworth, środkowe tory przecinające tę stację są wygięte.
  • Gdy Kuba wyjeżdża ze stacji Crosby, po pewnym czasie z niewyjaśnionych przyczyn zatrzymuje się.
  • W angielskiej wersji narrator mówi, że golibroda wysmarował całą twarz Kaczora pianą, ale ten wysmarował pianą tylko jego podbródek i nos.
  • Gdy Kaczor przebija ścianę zakładu golibroda powinien być zły, a ten jest szczęśliwy aż do momentu przybycia do zakładu zawiadowcy.
  • Kaczor uśmiecha się nawet wtedy gdy golibroda smaruje jego twarz pianą.
  • Gdy Tomek wyciąga Kaczora z zakładu, widać nad jego kołami mały drut.
  • Gdy golibroda oblewa twarz Kaczora wodą, piana schodzi z połowy jego twarzy, ale gdy póżniej Kaczor wraca na tory, znowu ma całą twarz pokrytą pianą.
  • Dlaczego zakład golibrody jest umieszczony naprzeciwko końca torów?
  • Gdy Kaczor wjeżdża w ścianę zakładu golibrody, jego wagony się nie wykolejają, ale w następnej scenie są wszystkie wykolejone.
  • Gdy Kaczor mówi do golibrody: "Nic nie szkodzi proszę Pana!", przez dziurę w dachu zakładu widać wyposarzenie studia.
  • Po wykolejeniu się wagonów widać, że odłamki kamienia są złączone z wagonami.

Galeria