FANDOM

Ten artykuł jest o 'odcinek'. Być może szukasz 'wagony'.

-Twoje wagony może są teraz ładne i nowe, ale nie pozostaną tak czyste jak moje! | Kuba

Thomas'NewTrucks13
Nowe Wagony Tomka

Nowe Wagony Tomka (ang. Thomas' New Trucks) - jest dziewiętnastym odcinkiem serii dziewiątej.

Fabuła

Tomek jest zazdrosny gdy dowiaduje się, że Kuba dostał nowe wagony. Jednak jest zadowolony, gdy dowiaduje się, że on także je otrzyma. Pan Szyneczka podkreśla jednak, że otrzymuje nowe wagony tylko dlatego, żejego stare są za stare konstrukcyjnie by woziły węgiel. Wkrótce Tomek i Kuba konkurują ze sobą o utrzymanie swoich nowych wagonów w czystości. Początkowo Tomek przegrywa, gdyż w kamieniołomie wagony po załadowaniu kamieniami stają się brudne. Kuba śmieje się z niego, że nigdy nie wygra. Wtedy Tomek wpada na pomysł. Postanawia, że będzie używał swoich starych wagonów,by te nowe pozostały czyste. Jednak węgiel jest tak ciężki, że stare wagony nie mogą utrzymać jego ciężaru. Wkrótce się rozpadają, a węgiel rozsypuje się na tory. Hubcio przybywa by posprzątać bałagan. Tomek zabiera swoje nowe wagony, Hubcio szybko ładuje na nie węgiel. Teraz nowe wagony są brudne, ale czują się bardzo użyteczne, dlatego w drodze do portu nie sprawiają Tomkowi żadnych kłopotów. Kuba cieszy się, że wygrał konkurs, ale wtedy przekonuje się, że jego nowe wagony woją być użyteczne niż czyste.

Postacie

Miejsca

Niejasności

  • Nowe Wagony Tomka mają twarze dopiero od momentu spotkania Tomka i Kuby w kamieniołomie.
  • Gdy Tomek cofa się pod zsyp węgla, jeden z jego wagonów nie ma twarzy.
  • Gdy Tomek spotyka Kubę pod wieżą ciśnień, Tomek ciągnie wagony Kuby, a Kuba ciągnie wagony Tomka.
  • Stare Wagony Tomka powycofaniu ze służby powinny zostać oddane na złom.
  • W polskiej wersji przez cały ten odcinek Hubcio ma na imię Hipek, a Karolek ma na imię Żurawek.

Galeria