FANDOM

ReallyUsefulEngines
Naprawdę Użyteczne Lokomotywy

Naprawdę Użyteczne Lokomotywy - to dwudziesta siódma książka z serii Railway Series. Jej polski tytuł jest nieoficjalny, gdyż książka nie została wydana w polskiej wersji.

Opowiadania

Łapać Złodzieja!

Konduktor mówi maszyniście Tomka, że w nocy dwaj złodzieje okradli dom kierownika stacji, a następnie zabrali jego samochód i uciekli. Póżniej Tomek zauważa jadący w pobliżu torów samachód, który przypomina mu samochód kierownika. Maszynista zauważa, że jadą nim złodzieje. Rozpoczyna się pościg. Tomek wyprzedza samochód i blokuje przejazd kolejowy przez co złodzieje nie mogą przez niego przyjechać. Wkrótce złodzieje zostają złapani, a kierownik stacji odzyskuje swoj samochód i skradzione rzeczy.

Uwaga, Rower!

Gdy Listonosz Tobiasz wraca po chorobie do pracy, dowiaduje się, że kierownik poczty odebrał mu jego furgonetkę i zmusił do rozwożenia przesyłek na rowerze. Pewnego dnia na stacji Ffarquhar Tobiasz, który jest już spóżniony zostaje poproszony o podpisanie ważnych dokumentów w biurze. Tobiasz zostawia swój rower na peronie, prosi Piotrusia by ten go przypilnował i idzie do biura. Gdy Piotruś nie patrzy, na peronie stacji zjawia się mały chłopiec. Zabiera rower, wsiada na niego, przejeżdża kilka metrów i chwilę póżniej spada na tory, a rower ulega zniszczeniu. Tobiasz jest zmartwiony, ale kierownik poczty oddaje mu furgonetkę.

Ryby

Henio ma ciągnąć Latający Pikling. Tym razem rybacy złowili więcej ryb niż kiedykolwiek, dlatego pada decyzja o przedłużeniu pociągu przez dołączenie do niego kilku starych wagonów towarowych. Henio wjeżdża na stację Wellsworth gdzie czeka na niego Kaczor, który ma pomóc mu wjechać na Gabrysiowe Wzgórze. Na wzgórzu tylna lampa na ostatnim wagonie opada w wyniku czego Kaczor nic nie widzi. Nagle Henio zwalnia, a Kaczor uderza w ostatni wagon pociągu. Powietrze szybko wypełnia zapach ryb.

Zastępstwo

Gabryś jest zmęczony i Henio ma za niego ciągnąć pociag pospieszny. Zielona lokomotywa jednak się psuje dlatego zawiadowca postanawia, że pociąg ten poprowadzą Tomek, Piotruś i Kaczor. Na stromym wzgórzu Piotrusiowi zaczyna brakować pary więc dwie pozostałe lokomotywy zabierają go do warsztatu i wracają do pracy. Póżniej psuje się Kaczor, a Tomek, który sam nie może ciagnąć ciężkiego pociagu również się zatrzymuje. Wtedy z pomocą przybywa wypoczęty już Gabryś i zaczyna żartować z Tomka.

Postacie

Ciekawostki

Galeria

Łapać Złodzieja!

Uwaga, Rower!

Ryby

Zastępstwo

Okładki