FANDOM

BestFriends5
Najlepsi Przyjaciele

Najlepsi Przyjaciele (ang.Best Friends) - jest dwudziestym odcinkiem serii dwunastej. Jego polski tytuł jest nieoficjalny, gdyż odcinek nie został wyemitowany w Polsce.

Fabuła

Tomek i Piotruś pracują w kamieniołomie. Nagle zjawia się Nikuś i mówi przyjaciołom, że na wyspę przybędzie orkiestra dęta by zagrać na specjalnym koncercie. Tomek sugeruje Piotrusiowi, że jeśli chce odebrać orkiestrę z portu to najpierw musi się umyć. Piotruś jedzie więc do myjni, a do Tomka podchodzi Pan Szyneczka. Zawiadowca prosi Tomka by ten odebrał orkiestrę z portu. Niebieska lokomotywa wie, że Piotruś będzie zawiedziony gdy dowie się, że to nie on będzie wiózł orkiestrę, dlatego postanawia mu nie mówić o tym, że to on został wybrany do tego zadania. Tomek przez cały dzień unika Piotrusia i chowa się za każdym razem gdy go spotyka. Mimo wszystko Piotruś dowiaduje się, że to Tomek otrzymał zadanie przewiezienia orkiestry. Okazuje się też, że Piotruś biorąc kąpiel w myjni, nie rozwiózł przesyłek pocztowych. Tomek pozwala mu zabrać orkiestrę za niego, a on sam rozwozi za niego pocztę. Dwie lokomotywy spotykają się w Wielkim Wodnikowie.

Postacie

Miejsca

Ciekawostki

Niejasności

  • Piotruś powinien z łatwością zauważyć Tomka ukrywającego się w myjni i za pociągiem Kaczora.
  • Tomek mógł poprosić zawiadowcę by ten zlecił odebranie orkiestry Piotrusiowi.
  • Kaczor ma mniejszą twarz i brakuje mu kości policzkowych.
  • Wagon służbowy powinien zostać dołączony do pociągu Piotrusia.
  • Nikuś ma dżwięk gwizdka Olka z serii trzeciej.

Galeria