FANDOM

-Tak jak powiedziałeś! Naprawdę użyteczna lokomotywa może wyglądać tak wspaniale jak każda inna! | Piotruś

SpicandSpan11.png
Na Tip Top

Na Tip Top (ang.Spic and Span) - jest trzynastym odcinkiem serii ósmej.

Fabuła

Na wyspę Sodor przybywa inspektor kolejowy aby sprawdzić czy kolej poprawnie funkcjonuje. Ma też wręczyć specjalną nagrodę dla najlepiej prezentującej się lokomotywy. Tomek i Piotruś od razu postanawiają wygrać konkurs. W rywalizacji mają także brać udział Gabryś, Kuba i Emilka. Małe lokomotywy dostają brudne zadania, przez co stają się brudne i tracą nadzieję na zwycięstwo. Tymczasem duże lokomotywy, które zdążyły już się umyć, czekają w składzie węgla na inspektora. Nagle zdarza się wypadek i wszystkie trzy zostają ubrudzone pyłem węglowym. Nagle do składu przyjeżdża inspektor i jest zszokowany widokiem tak brudnych lokomotyw. Po umyciu, Tomek i Piotruś dołączają do udziału w konkursie i zdobywają pierwsze miejsce.

Postacie

Miejsca

Ciekawostki

Niejasności

  • Gdy Gabryś mówi: "Mój dach mieni się w promieniach słońca!", jego twarz się rusza.
  • Gdy Kuba mówi: "Dzięki nim, mój czerwony lakier błyszczy...", jego korbowód nagle zmienia swoją pozycję.
  • Gdy Emilka mówi: "A moje koła lśnią!", jej korbowód nagle zmienia swoją pozycję.
  • Piotruś powinien wiedzieć kim jest inspektor kolejowy.
  • Inspektor kolejowy przybył na wyspę, by sprawdzić czy kolej funkcjonuje prawidłowo, a nie po to by sprawdzić czy lokomotywy są czyste. Przecież gdy lokomotywy są brudne, oznacza to, że ciężko pracują.
  • Wagony służbowe powinny zostać dołączone do pociągów Tomka i Piotrusia.

Galeria

Więcej z Fandomu

Losowa wiki