FANDOM

-Kiedy wczasowicze pracowali razem...Unieśli ciężki wagon! | Mocny Maciek

MightyMac5
Mocny Maciek

Mocny Maciek (ang.Mighty Mac) - jest piątym odcinkiem serii dziewiątej.

Fabuła

Do pracy na kolei Skarloey Railway przybywa Mocny Maciek, nowa lokomotywa z dwoma twarzami. Mają wozić pasażerów mimo, że wcześniej zawsze tylko przetaczali wagony na bocznicy. Pomiędzy Mocnym, a Maćkiem dochodzi do sprzeczki, gdyż obaj mają inne zdanie na temat nowej pracy. Ich pierwszym zadaniem jest zabranie pasażerów do obozowiska, a Tomek radzi im by patrzyli tam gdzie chcą jechać. Po drodze Mocny i Maciek kłócą się, którymi torami powinni pojechać w wyniku czego trafiają w ślepy zaułek. Na domiar złego zaczynają się wzajemnie popychać, w wyniku czego ich wagon wykoleja się. Pasażerowie współpracując, ustawiają wagon z powrotem na tory. Mocny i Maciek widząc, że pasażerowie zrobili tak wiele tylko dzięki wspólnej pracy, sami postanawiają ze sobą współpracować. Przypominając sobie radę Tomka, patrzą tam gdzie chcą jechać i wkrótce dojeżdżają do celu.

Postacie

Miejsca

Ciekawostki

  • W tym odcinku po raz pierszy pojawiła się Pan Patyczek Od teraz to on, a nie Pan Szyneczka, kieruje pracą na kolei wąskotorowej.

Niejasności

  • Gdy wagon się wykoleja widać, że tory pod nim są specjalnie uniesione w górę, by się wykoleił.
  • Gdy wagon się wykoleja stoi po stronie Maćka, ale gdy wraca na tory stoi po stronie Mocnego.
  • Zwrotnice przestawia nastawniczy, więc Mocny i Maciek nie mogą wpychać się wzajemnie na inny tor.
  • Gdy Mocny Maciek próbuje usunąć skały z torów, powinien się wykoleić, gdyż nie używa pługa.
  • Pan Patyczek pojawia się w tym odcinku po raz pierwszy, ale nie jest wyjaśnione jak został zawiadowcą na kolei Skarloey Railway.
  • Narrator mówi, że między Mocnym Maćkiem a wczasowiczami było wiele wagonów, ale nigdzie nie widać tych wagonów, ponadto kamera pokazuje zwrotnice.
  • W wielu scenach Maciek nie ma piegów.

Galeria