FANDOM

-Poradzę sobie, dziękuję! Nie jestem takim starym zrzędą jak ty! | Marta, Marta, Seria 3

MartaCGI.png
Marta
  • Numer: FQC 1
  • Klasa: BR Class 04
  • Konstruktor: Drewry Car Co.
  • Budowniczy: Drewry Car Co.
  • Konfiguracja: 0-6-0
  • Data Przybycia na Wyspę Sodor: 1962r.
  • Ilość Odcinków: 43/414

Marta (ang.Mavis) - jest lokomotywą spalinową, która kiedyś pracowała w kamieniołomie Anopha Quarr, następnie w kamieniołomie Centre Island Quarry, a obecnie pracuje w kamieniołomie Sodor Slate Quarry.

Historia

Railway Series

Marta była bardzo szczęśliwa gdy codziennie w kamieniołomie Anopha Quarry przestawiała wagony Tobika. W końcu Tobik stracił cierpliwość i kazał Marcie samej zabrać jego wagony. W Railway Series Marta poradziła się Dorotki, a w serii telewizyjnej Diesla jak to zrobić, jednocześnie ignorując ostrzeżenia Tobika. Jej podstęp się udał, ale wagony zatrzymały ją na przejeżdzie kolejowym w pobliżu stacji Ffarquhar. Tobik przybył jej na ratunek.

Wtedy Marta otrzymała zakaz wyjazdu z kamieniołomu. Jednak przekonała swojego maszynistę by ten pozwolił jej podjechać tylko do skrzyżowania w celu złączenia wielu wagonów w jeden, długi pociąg. Ustaliła wtedy z wagonami by te gdy będzie już na skrzyżowaniu, popchnęły ją do przodu. Jednak pod nieobecność Marty zjawił się Tobik, a wagony postanowiły wykonać wcześniej ustalony plan na nim. Tobik wystrzelił przed siebie i wjechał na wiszące w powietrzu szyny, po tym jak most uległ po odwilży zniszczeniu. Marta przybyła mu na ratunek. Pan Szyneczka z wdzięczności pozwolił Marcie wyjeżdżać z kamieniołomu.

W 1987 roku Marta miała poważny wypadek spowodowany przez wagony i podczas jej pobytu w warsztacie, Tobik wykonywał jej pracę.

Seria Telewizyjna

W serii piątej Marta pracowała z Tobikiem w kamieniołomie. Zawiadowca przydzielił im na jeden dzień do pomocy Stefcia. Marta i Tobik byli bardzo zadowoleni z jego pracy. Gdy Stefcio opuszczał póżnym wieczorem kamieniołom, Marta ostrzegła go przed duchami.

W serii szóstej Marta, w przeciwieństwie do Wilusia i Benia, była miła dla Sylwka, nowego spalinowoza, który miał z nimi pracować w kamieniołomie. Marta zauważyła, że Sylwek jest smutny i domyśliła się, że tęskni on za pracę w pobliżu morza. Za ciążką pracę w kamieniołomie, Sylwek został wysłany do pracy w porcie.

W serii siódmej do pracy w kamieniołomie przybył Franek. Marta ciepło go przyjęła, w przeciwieństwie do Wilusia i Benia. Gdy bliżniacy pojechali do portu po kruszarkę kamieni, Marta i Franek zgodnie pracowali.

W serii ósmej Marta pracowała w kamieniołomie z Dieslem. Zawiadowca przydzielił im do pomocy Tomka. Pomiędzy Dieslem, a niebieską lokomotywą, szybko doszło do wielu konfrontacji. W tym samym czasie do kamieniołomu dotarło nowe paliwo. Po jego zatankowaniu, Marta, Diesel i wszystkie pozostałe lokomotywy spalinowe się zepsuły. Tomek sprowadził stare paliwo, po którego zatankowaniu, lokomotywy spalinowe poczuły się lepiej, a w kamieniołomie praca znowu mogła ruszyć. 

W serii dziewiątej Marta miała wypadek z udziałem Piotrusia i Tobika. 

W serii dziesiątej Tobik poprosił Martę o pomoc w wykonaniu swojego zadania, aby mógł w tym czasie pojechać do gospodarstwa. Marta odmówiła, twierdząc, że ma ważne zadanie. Tobik był zawiedziony. Wkrótce dowiedział się jednak, że ważnym zadaniem Marty, była pomoc Heniowi, który się zepsuł.

W serii trzynastej Martę obudził o świcie Tomek, który ciągnął pociąg pocztowy. W efekcie Marta się nie wyspała i następnego dnia, ze zmęczenia, żle wykonywała swoją pracę. Póżniej z Martą przywitała się Emilka, ale ta jej nie odpowiedziała. Emilka pomyślała, że Marta jest smutna, więc przywiozła jej do kamieniołomu kwiaty. Powstał ogromny bałagan. Marta powiedziała Emilce, że się z nią nie przywitała, dlatego, że była zajęta myśleniem o swojej pracy. 

W serii czternastej Marta i Piotruś brali udział w planie Tomka, który chciał pokazać inspektorowi kolejowemu ciężką pracę w porcie. Żle dowodził przyjaciółmi, w wyniku czego doszło do wypadku, na oczach inspektora. 

W serii szesnastej Marta zauważyła, że Gabryś podróżuje bez zderzaków. Stanowczo kazała mu pojechać do maszynowni. Następnie Marta wraz z kilkoma innymi przyjaciółmi Tomka wzięła udział w koncercie, który miał przedstawiac dżwięki Sodor.

Charakter

Przed wypadkiem w pobliżu stacji Ffarquhar Marta była arogancka. Pomimo tego jest niezawodna, uczciwa, pracowita i okazuje ogromny szacunek dla lokomotyw parowych.

W serii szóstej Marta całkowicie zmieniła swoje zachowanie. Stała się miła i odpowiedzialna. 

Prototyp

Marta jest oparta na lokomotywie spalinowej BR Class 04 o konfiguracji 0-6-0. Jest wyposażona w dodatkowe osłony kół i talerzyki pozwalające jej jeżdzić w pobliżu drogi.

Wygląd

Marta jest pomalowana na kolor czarny z żółtymi pasami ostrzegawczymi namalowanymi z przodu i z tyłu. Po obu stronach jej osłon na koła jest białymi literami namalowany napis: "The Ffarquhar Quarry Co. Ltd".

Występy

Railway Series

W Railway Series Marta wystąpiła w:

Seria Telewizyjna

W serii telewizyjnej Marta wystąpiła w:

Wydania Specjalne:

Seria Magazynów

W serii magazynów Marta wystąpiła w:

Ciekawostki

  • W japońskiej wersji Marta ma na imię メイビス, a we francuskiej Murielle.

Głosu Użyczyli

Marketing

Galeria

Lokomotywy:

Więcej z Fandomu

Losowa wiki