FANDOM

Marklin

Model lokomotywy BR80 firmy Marklin

Marklin - jest czarną lokomotywą parową, która służyła do przetaczania wagonów towarowych i osobowych w tle wielu odcinków serii pierwszej. Jej model opiera się na lokomotywie parowej BR 80, używanej do ciągnięcia pociągów towarowych głównie w Niemczech i w Polsce.

Występy

Zdjęcie Marklina pojawiło się po raz pierwszy na forum o serialu Tomek i Przyjaciele. Zdjęcie to pochodzi zza kulis odcinka Parowozy i Obrotnice. Marklin był także jedną z lokomotyw stojących w warsztacie w odcinku Kłopoty w Hangarze. Marklina widać w tle w odcinku Latający Pikling gdy narrator mówi o tym co się dzieje w porcie, a także widać go w tle w odcinku Wykolejenie gdy robotnicy zaczynają wyciągać Gabrysia ze stawu. W 1988 roku model Marklina został przebudowany i użyty w kilku odcinkach serialu TUGS. Jego wygląd został zmieniony tak by przypominał typową lokomotywę parową kolei amerykańskich. Otrzymał wtedy nową nazwę, czyli Puffa. W serii trzeciej w odcinku Edek, Tadek i Przyjęcie widać na terenie złomowiska część najprawdopodobniej należącą do Marklina. W filmie pełnometrażowym Tajemnica Niebieskiej Góry na terenie warsztatu spalinowozów widać zezłomowaną lokomotywę BR 80, na której opiera się Marklin.

Marklin ciągnący pociąg towarowy jest także widoczny na plakacie promującym z serii pierwszej.

Ciekawostki

  • Imię Marklin w rzeczywistości pochodzi od nazwy producenta modeli użytych w serialu, jaką jest Märklin

Galeria

Więcej z Fandomu

Losowa wiki