FANDOM

-Magiczna lampa jest tylko bajeczką! Starą i głupią z resztą! | Piotruś Sam

TheMagicLamp44
Magiczna Lampa

Magiczna Lampa (ang.The Magic Lamp) - jest czternastym odcinkiem serii dziewiątej.

Fabuła

Wciągarka w kamieniołomie zostaje uszkodzona, a Tomek przywozi do Przesiadkówka nowe części do jej naprawy. Oczekując na jego przybycie, Sławek opowiada innym lokomotywom wąskotorowym o Protku, starej lokomotywie, która miała magiczną lampę, spełniającą życzenia. Piotruś Sam nie wierzy w istnienie tej lampy. Gdy przyjeżdża Tomek z częściami do wciągarki, Piotruś Sam szybko wyrusza do kamieniołomu. Gdy zapada zmrok, lokomotywa zjeżdża na złe tory i się gubi. Bardzo chce odszukać drogę do kamieniołomu. Zaczyna więc wierzyć w istnienie magicznej lampy. Nagle zauważa migotające w ciemnościach światło. Podjeżdża do niego, ale okazuje się, że jest to tylko migotająca lampa przy budce dróżnika. Póżniej znowu zauważa dziwne światło. Jednak okazuje się ono ogniskiem w obozowisku. Następnie zauważa kolejne światło i tym razem jest pewny, że jest to magiczna lampa. Okazuje się jednak, że światło pochodzi z reflektora Harolda. Helikopter swoim reflektorem oświetla drogę dzięki czemu Piotruś Sam bezpiecznie dociera do kamienieniołomu. Zatrzyna rozumieć, że nie trzeba szukać magicznej lampy by spełniły się życzenia, tylko należy w nią uwierzyć.

Postacie

Miejsca

Niejasności

  • Na początku Rudik ma inny dżwięk syreny.
  • Gdy Sławek i Radek przejeżdżają przez most, w ich kabinach nie ma załogi.
  • Gdy Tomek przyjeżdża do Przesiadkówka z częściami do naprawy wciągarki, narrator mówi, że były tam wszystkie lokomotywy wąskotorowe, ale Pan Handel, Książę, Bertold i Mocny Maciek są nieobecni.
  • Wagony służbowe powinny został dołączone do pociągu Radka, Piotrusia Sama, Rudika i Mocnego Maćka.

Galeria