FANDOM

-Jeśli nie sprzedam mąki, to będę musiał zamknąć młyn! | Młynarz

Toby'sWindmill14
Młyn Tobika

Młyn Tobika (ang.Toby's Windmill) - jest dziesiątym odcinkiem serii siódmej.

Fabuła

Ulubiony miejscem Tobika na wyspie jest stary młyn, który należy do jego dobrego przyjaciela, który jest młynarzem. Lubi patrzeć na ważną część młyna czyli stary wiatrak. Tobik pewnego dnia ma odebrać z młyna mąką, ale tak się wpatruje w wiatrak, że się wykoleja. Ładunek mąki przepada, a młynarz martwi się ,że będzie musiał zamknąć młyn.

Smutny Tobik wraca do domu i czuje, że to on ponosi winę za wypadek. Tej nocy burza przechodzi przez wyspę, a w wiatrak uderza piorun, który wywołuje pożar. Gdy rano Tobik podjeżdża pod młyn zauważa, że wiatrak spłonął. Młynarza nie stać na drewno niezbędne do naprawy wiatraka, co jest jednoznaczne z jego zamknięciem. Smutny Tobika postanawia pomóc.

Na szczęście chwilę póżniej Tobika zauważa powalone na tory stare drzewo, które Hubcio i Tymcio starają się usunąć. Tobik mówi Grubemu Zawiadowcy o wiatraku, a ten zgadza się przerobić stare drzewo na deski do naprawy. Kilka dni póżniej wiatrak zostaje odbudowany i produkuje więcej mąki niż kiedykolwiek. Młynarz z wdzięczności decyduje się nazwać swój młyn Młynem Tobika, a wiatrak Wiatrakiem Tobika.

Postacie

Miejsca

Ciekawostki

Niejasności

  • Piotruś Sam ma swój stary komin.
  • W rzeczywistości odbudowa wiatraka zajęłby więcej niż jeden dzień.
  • Wagon służbowy powinien zostać dołączony do pociągu Tobika.

Galeria