FANDOM

LetterstoSanta99
Listy do Świętego Mikołaja

Listy do Świętego Mikołaja (ang.Letters to Santa) - jest dwudziestym odcinkiem serii dwudziestej.

Fabuła

Tuż przed Świętami Bożego Narodzenia dzieci z wyspy Sodor piszą listy do Świętego Mikołaja. Piotruś ma je zabrać do Vicarstown. Następnie Hirek ma je dostarczyć na lotnisko na lądzie, skąd trafią na biegun północny, gdzie Święty Mikołaj mieszka.

Piotruś jedzie aby przekazać listy Hirkowi. Zadanie to jest trudne, gdyż tory są przysypane śniegiem. Harold oferuje swoją pomoc, ale Piotruś ją odrzuca, gdyz myśli, że ten chce udowodnić, że helikoptery są lepsze od lokomotyw. Pamięta bowiem swój wyścig z Haroldem. Wkrótce Piotruś ma kłopoty, gdyż wejście do tunelu, przez który musi przejechać zostało przysypane przez śnieg. Prosi o pomoc Harolda, który zgadza się dostarczyć za niego listy.

Późnym wieczorem Hirek wciąż czeka aż Piotruś dostarczy ostatni transport listów. Gdy ten nie przyjeżdża, postanawia pojechać bez ostatniego ładunku. W ostatniej chwili przylatuje Harold. Hirek odbiera listy i zawozi je na lotnisko na lądzie.

W Domkowie Piotruś martwi się o swoje zadanie. Tomek uspokaja go mówiąc mu, że Harold jest odpowiedzialny i porządnie wykonane swoją pracę. Następnego dnia Piotruś spotyka Tobika, który informuje go, że Harold nie wrócił na noc do centrum ratowniczego. Okazuje się, że w nocy helikopterowi skończyło się paliwo i musiał wylądować w polu. Harold martwi się, że spędzi Boże Narodzenie w samotności. Piotruś go znajduje i przywozi mu ładunek paliwa. Helikopter zostaje uratowany i jest bardzo wdzięczny lokomotywie za pomoc. 

W Boże Narodzenie dzięki ciężkiej pracy Piotrusia, Hirka i Harolda dzieci otrzymują prezenty, które zamówiły u Świętego Mikołaja.

Postacie

Miejsca

Ciekawostki

Galeria