FANDOM

Thomasbranchline

Linia Tomka na mapie

Linia Tomka (ang. Thomas' Branchline) - jest boczną linią, którą Tomek uważa za najważniejszą część całej kolei na wyspie. Otrzymał ją po tym jak pomógł Kubie po wypadku.

Historia

Odcinek linii pomiędzy stacjami Elsbridge i Knapford został wybudowany w 1885 roku. Był obsługiwany przez pociągi ciągnięte przez konie. W późniejszych latach istniejące wówczas na wyspie Sodor koleje takie jak "Sodor and Mainland Railway" zostały połączone w jedną o nazwie North Western Railway. Wtedy konie zostały zastąpione przez stare lokomotywy parowe, nazywane "Dzbankami do Kawy". W 1915 roku linia została przedłużona do stacji Ffarquhar. Od 1947 roku linia należy Tomka.

Trasa

Railway Series

Linia Tomka rozpoczyna się na stacji Knapford, na której łączy się z główną linią. Następnie prowadzi przez stacje Dryaw, Toryreck, Elsbridge oraz Hackenbeck i kończy się na stacji Ffarquhar.

Pasażerów po linii przewożą Tomek i Dorotka. Z kolei Tobik wraz z Hanią codziennie zawozi robotników do kamieniołomu, do którego prowadzą tory znajdujące się za stacją Ffarquhar. Towary po linii rozwozi Piotruś, który czasami również przewozi pasażerów gdy Tomek jest nieobecny. Na linii mieli okazję również pracować Edek, Kaczor, EmilkaStefcio i Wilbert.

Za stacją Ffarquhar, czyli ostatnią stacją na linii Tomka, znajduje się trasa prowadząca do kamieniołomu Anopha Quarry. Trasa ta należy formalnie do kolei North Western Railway. Początkowo trasa była obsługiwana przez Tomka, ale po tym jak pewien złośliwy policjant zabronił przejeżdżać trasą lokomotywom, które nie mają zasłoniętych kół, do pracy na niej został skierowany Tobik. Póżniej dołączyła do niego Marta.

Seria Telewizyjna

W serii telewizyjnej na linii Tomka pojawiają się wszystkie stacje z Railway Series.

Dodatkowo pojawia się stacja Maithwaite i stacja Callandale.

Miejsca

Przy linii Tomka znajduje się Gospodarstwo Pana Macieja, Gospodarstwo Pana Trotera, Gospodarstwo Kruków, Boisko Piłkarskie, Wiatrak, Szopa Eli, Dom Pani Kijanki, Boisko w ElsbridgeTunel w Hackenbeck, Port w Knapford i Młyn Wodny.

Galeria