FANDOM

-To jest Lew Sodor! | Karolek

TheLionofSodor36
Lew Sodor

Lew Sodor (ang.The Lion of Sodor) - jest drugim odcinkiem serii trzynastej.

Fabuła.

Tomek ma dostarczyć na stację Knapford skrzynię, w której znajduje się Lew Sodor, stary pomnik. Lokomotywa jednak myśli, że w skrzyni jest prawdziwy lew. Po drodze postanawia więc o niego zadbać. Chcąc go nakarmić i napoić zabiera trochę syropu z wagonu Henia, trochę ryb z wagonu Edka i trochę słomy z wagonu Tobika. Prosi maszynistę by ten wrzucił te rzeczy do skrzyni. Gdy lokomotywa dojeżdża na stację, odkrywa, że Lew Sodor nie ejst prawdziwym lwem tylko pomnikiem. Martwi się, gdyż pomnik z jego winy cały pokryty jest syropem, rybami i słomą.

Tomek postanawia umyć pomnik. Po rozmowie z Heniem i Edkiem postanawia pojechać z nim do warsztatu, gdzie robotnicy szybko oczyszczają i polerują Lwa Sodor. Następnie Tomek słucha rady Tobika i jedzie trasą obok wiatraka aby szybko wrócić na stację. Lokomotywa szybko dojeżdża na miejsce, gdzie czeka już burmistrz.

Postacie

Miejsca

Ciekawostki

Niejasności

  • Tomek i Piotruś nie wiedzą, że Lew Sodor to tylko pomnik, ale pracowali na wyspie Sodor znacznie dłużej od Tobika i Karolka, którzy wiedzą o tym, że Lew Sodor to tylko pomnik.
  • Maszynista Tomka powinien wiedzieć, że Lew Sodor to w rzeczywistości tylko pomnik.
  • Nawet jeśli maszynista Tomka nie wiedział, że Lew Sodor to w rzeczywistości tylko pomnik to powinien bać się otworzyć skrzynię i wrzucać mu jedzenie, gdyż lew jest mięsożerny.
  • Nawet jeśli maszynista Tomka nie wiedział, że Lew Sodor to w rzeczywistości tylko pomnik to powinien dowiedzieć się o tym po pierwszym otworzeniu skrzyni.
  • Wagony Służbowe powinny zostać dołączone do pociągu Tomka, Edka, Henia i Tobika.

Galeria

Tomek i przyjaciele s13 02 (310) - Lew Sodoru (The Lion of Sodor)10:52

Tomek i przyjaciele s13 02 (310) - Lew Sodoru (The Lion of Sodor)