FANDOM

-Gdyby Gabrysia nie było tu z nami to pomyślałbym, że to on dudni po szynach ze swym ekspresem! | Kuba

Henry'sForest47.png
Las Henia

Las Henia (ang.Henry's Forest) - jest dziewiątym odcinkiem serii trzeciej.

Fabuła

Henio lubi całą przyrodę na wyspie Sodor, ale jego ulubionym miejscem jest las. Maszynista w wolnej chwili zawsze pozwala mu tam pojechać. Henio często wspomina, że jak kiedyś zasadził w lesie wraz z Tobikiem, Tymciem i Tadkiem pierwsze drzewa. Henio stojąc w lesie i obserwując zwierzęta, czuje się dobrze, czego nie umie wyjaśnić.

Pewnej nocy nad wyspą przechodzi gwałtowna burza. Następnego dnia Henio jedzie do lasu i zauważa, że cały las został zniszczony. Zielonej lokomotywie jest smutno. Zabiera przewrócone drzewa do tartaku. Na miejscu Tomek rozmawia z Tobikiem. Tramwaj parowy mówi, że chciałby zrobić coś aby las znów był piękny. Tomek przyznaje mu rację, ale stwierdza, że złamanych drzew nie da się naprawić.

Tego samego dnia Tobik spotyka się z zawiadowcą, któremu wyznaje powód swojego złego nastroju. Pan Szyneczka pociesza go i prosi aby zabrał do lasu kilka wagonów. Tobik szybko odkrywa, że wagony są pełne pięknych młodych drzew, gotowych do zasadzenia. Tobik zawozi je do lasu.

Gdy później Henio przyjeżdża do lasu, zauważa, że Tadek i Tymcio są zajęci sprzątaniem bałąganu po burzy i sadzeniem nowych drzew. Tymcio zapewnia go, że wkrótce las będzie piękniejszy niż kiedykolwiek. Henio jest szczęśliwy. Z czasem może oglądać szybko rosnące drzewa i wracające do lasu zwierzęta.

Postacie

Miejsca

Ciekawostki

  • Wilbert Awdry znalazł dwa błędy w tym odcinku. Pierwszy z nich to fakt, że drzewa w lesie rosną zbyt blisko torów, przez co dym z kominów lokomotyw może wywołać pożar, a drugi to fakt, że maszynista pozwala Heniowi pojechać do lasu nie informując o tym nastawniczego, co może spowodować wypadek.
  • Ten odcinek opiera się na historii magazynowej, której autorem jest Andrew Brenner, czyli główny scenarzysta serialu Tomek i Przyjaciele od serii siedemnastej.
  • W wersji z TVP3 Kraków ten odcinek nosił tytuł "Las Henryka"

Niejasności

  • Gdy Kuba mówi: "Wiecie?", Heniowi brakuje wagonu na węgiel.
  • Gdy Tobik mówi: "To najprzyjemniejsze zadanie jakie dostałem!", jego twarz jest ustawiona krzywo.
  • Drzewa w lesie rosną zbyt blisko torów w wyniku czego dym wydobywający się z kominów lokomotyw parowych przejeżdżających przez niego może dprowadzić do wybuchu pożaru.
  • Maszynista pozwala Heniowi pojechać do lasu, nie informując o tym nastawniczego, co mogłoby doprowadzić do zderzenia z inną, nieświadomą zmiany lokomotywą.

Galeria

Więcej z Fandomu

Losowa wiki